//

Vastlopen en zomaar opnieuw starten 5S

Vastlopen en zomaar opnieuw starten 5S discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds begin september heb ik een probleem met mijn 32 GB iPhone 5s. Tijdens het gebruik bevriest de iPhone opeens en kan ik niets anders ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-10-15, 12:11
knarfield knarfield is offline
• iOS 13.5.1
• iPadOS 13.5.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 7
Standaard Vastlopen en zomaar opnieuw starten 5S

Sinds begin september heb ik een probleem met mijn 32 GB iPhone 5s.

Tijdens het gebruik bevriest de iPhone opeens en kan ik niets anders dan een harde reset geven (aan/uit knop + home button). Dit gebeurt bij verschillende apps. Eerst af-en-toe, maar daarna steeds vaker. Ik had toen 8.4.1 op de iPhone staan.

Soms kan ik er een hele dag zonder problemen mee werken, maar de volgende dag moet ik de iPhone een paar keer per dag door het donker halen.

Soms pak ik de iPhone op, terwijl deze op tafel ligt, om iets te checken en reageert de iPhone niet. Dus moet ik direct een reset doen. Ook start de iPhone soms "zomaar" op als de iPhone ongebruikt op tafel ligt.

Ik veeg een paar keer per dag geopende apps weg (deed ik ook al voor de problemen). Ik heb nog 1,2 GB aan vrije ruimte, dus dat zou genoeg moeten zijn lijkt me.

Zoals gezegd heb ik deze problemen sinds begin september. Door mijn vakantie in september, en het uitkomen van iOS 9, heb ik tot na de vakantie gewacht om die nieuwe iOS te installeren. Tijdens de vakantie wel een herstelpoging geprobeerd (omdat het toch wel zat begon te worden), maar die heb ik afgebroken vanwege de trage Wi-Fi/internetsnelheid. Daarna leek de iPhone het wel weer een poosje goed te doen, maar dat was helaas maar tijdelijk.

Thuis direct iOS 9.0.2 erop gezet, en ik hoopte dat daarmee het probleem opgelost zou zijn. Helaas, ook nu heb ik last van een bevriezende iPhone. Eerst leek het weer goed te gaan, maar na verloop van tijd stak het probleem de kop weer op.

Ik heb nog geen volledige herstel gedaan. Ik wacht op de 6s, die hopelijk binnenkort komt.

Iemand enig idee wat de oorzaak van mijn bevriezende iPhone kan zijn? Kan het iets software matigs zijn, of toch iets in de hardware?

Frank
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-10-15, 12:24
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Zet je iPhone in DFU modus en herstel hem naar iOS 9.0.2.

Kijk eens bij intellingen --> privacy --> diagnose en gebruik en staat daar misschien een "foutcode" dat eindigt op .plist ?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 5s vraagt regelmatig om opnieuw op te starten (powerbutton probleem?) OmeWillem iPhone algemeen 2 22-06-15 18:54
Apps sluiten zomaar af en iPad start soms zomaar opnieuw op Pyteranne iPad Apps 22 13-04-14 21:10
Wi-Fi telkens opnieuw starten? stellaferox Wi-Fi 9 26-03-11 20:00
Automatisch opnieuw starten tbl iPhone algemeen 0 18-05-10 11:25
Opnieuw starten onderweg? Below30 Archief 5 22-12-09 21:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:31.