//

Nieuw apple id op bestaande iPhone

Nieuw apple id op bestaande iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedenavond, Ik ben nieuw op dit forum en niet zo handig met iPhones ed., dus alvast excuses als ik mijn bericht niet in juiste categorie ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-11-15, 20:33
saku saku is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2015
Berichten: 1
Standaard Nieuw apple id op bestaande iPhone

Goedenavond,

Ik ben nieuw op dit forum en niet zo handig met iPhones ed., dus alvast excuses als ik mijn bericht niet in juiste categorie heb geplaatst....

Samen met mijn man heb ik 1 apple id in gebruik. Heel irritant vind ik dat... Ik wil nu een eigen apple id (gekoppeld aan mijn eigen credit card, enz..) . Deze heb ik inmiddels op mijn eigen Macbook aangemaakt (op deze Macbook is nog niet ingelogd met onze gezamenlijke apple id)

Nu ben ik bang dat als ik mijn huidige apple id van mijn iPhone verwijder, ik al mijn contacten, foto's, app's en whats app gesprekken/contacten kwijt ben... Is mijn angst gegrond of kan dat niet?

En hoe moet ik mijn huidige apple id van mijn iPhone verwijderen zonder dat hij helemaal verdwijnt?

Alvast dank voor jullie hulp!!!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-11-15, 14:12
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saku Bekijk bericht
Goedenavond,

Ik ben nieuw op dit forum en niet zo handig met iPhones ed., dus alvast excuses als ik mijn bericht niet in juiste categorie heb geplaatst....

Samen met mijn man heb ik 1 apple id in gebruik. Heel irritant vind ik dat... Ik wil nu een eigen apple id (gekoppeld aan mijn eigen credit card, enz..) . Deze heb ik inmiddels op mijn eigen Macbook aangemaakt (op deze Macbook is nog niet ingelogd met onze gezamenlijke apple id)

Nu ben ik bang dat als ik mijn huidige apple id van mijn iPhone verwijder, ik al mijn contacten, foto's, app's en whats app gesprekken/contacten kwijt ben... Is mijn angst gegrond of kan dat niet?

En hoe moet ik mijn huidige apple id van mijn iPhone verwijderen zonder dat hij helemaal verdwijnt?

Alvast dank voor jullie hulp!!!
ik vrees dat je bij het maken van een nieuw account alles kwijt bent ! je kan je foto's wel laten overzetten via iTunes op je pc of mac hé dan ben je die al zeker niet kwijt
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #3  
Oud 11-11-15, 14:37
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Als je een nieuwe Apple-ID aanmaakt en daarmee inlogt blijft de iPhone als-is. Het oude ID niet verwijderen, maar gewoon als niet-ingelogd laten staan. Bij update van oude apps vraagt de iPhone dan eenmalig om het wachtwoord van de oude account om te kunnen bijwerken. Oud verandert dus niet en nieuw wordt niet meer gedeeld.

Ik heb deze situatie met 4 oude accounts. Alleen elk jaar bij inrichten van de nieuwe iPhone moet ik telkens even al die wachtwoorden een keer invoeren en de rest van het jaar merk ik daar niets meer van.
  #4  
Oud 11-11-15, 14:38
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Als je een nieuwe Apple-ID aanmaakt en daarmee inlogt blijft de iPhone als-is. Het oude ID niet verwijderen, maar gewoon als niet-ingelogd laten staan. Bij update van oude apps vraagt de iPhone dan eenmalig om het wachtwoord van de oude account om te kunnen bijwerken. Oud verandert dus niet en nieuw wordt niet meer gedeeld.

Ik heb deze situatie met 4 oude accounts. Alleen elk jaar bij inrichten van de nieuwe iPhone moet ik telkens even al die wachtwoorden een keer invoeren en de rest van het jaar merk ik daar niets meer van.
Handig eigenlijk dus ken jan dan perfect werken met twee iCloud adressen?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Overzetten van apps/games van oude ipad/oud apple id naar nieuw pad/ nieuw apple ID Hfaber iPad algemeen 7 05-09-12 12:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:56.