//

Nauwkeurigheid locatievoorziening?

Nauwkeurigheid locatievoorziening? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik zou graag willen weten hoe nauwkeurig een locatievoorziening is met een iPhone? Even kort samengevat: de locatievoorziening van mijn vrouw wijkt bepaalde dagen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-11-15, 14:54
Kees1961 Kees1961 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Nov 2015
Berichten: 2
Standaard Nauwkeurigheid locatievoorziening?

Hallo,

Ik zou graag willen weten hoe nauwkeurig een locatievoorziening is met een iPhone?
Even kort samengevat: de locatievoorziening van mijn vrouw wijkt bepaalde dagen en tijden af van haar werklocatie.
Ze werkt een gebied waar het daar redelijk behuisd is met bedrijven en hoge gebouwen en vraag me af of dit een foutieve locatievoorziening zou kunnen zijn? De afwijking is circa 500/600 meter van haar werkelijke kantoor.

Als melding zie ik van 9.00 tot 15.00 op plek A (werk) van 15.15-16.30 plek B (afwijkende locatie) en dan geen enkele peiling meer tot 18.00 (thuis)
Ik mis dus nog een locatie van de tijd dat ze elders of onderweg is.
De overige locatievoorzieningen zijn exact juist, dus daar zit geen afwijking in.


Groetjes Kees B
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-11-15, 22:24
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Volgens mij zit bij elk GPS apparaat een afwijking (dit is met opzet gedaan) en alleen die van het leger is nauwkeurig. Maar een afwijking van wat jij aangeeft (van enkele honderden meters) is niet gebruikelijk, heb jij je kompas al eens gekalibreerd? Ik weet niet welk model iPhone je vrouw heeft, maar bij de iPhone 5 en nieuwer wanneer het scherm los is gehaald en weer erop is gezet en de schroeven van het afscherm kapje niet op dezelfde plaats is terug gezet kan je kompas raar gaan doen. Een van die schroefjes is nl van een ander metaal gemaakt zodat het de kompas niet beïnvloed.
  #3  
Oud 18-11-15, 22:28
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Kunde ze gene enkelband aandoen..?
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #4  
Oud 18-11-15, 22:35
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Als het zo is dat je graag wilt weten waar je vrouw op bepaalde momenten van de dag is, dan kan je (wanneer je haar Apple id weet) haar ook volgen via Find My Phone. ;-)
  #5  
Oud 19-11-15, 08:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faire4u Bekijk bericht
heb jij je kompas al eens gekalibreerd?
Wat heeft de magnetometer van de iPhone met de GPS ontvanger te maken?
  #6  
Oud 19-11-15, 10:12
Kees1961 Kees1961 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Nov 2015
Berichten: 2
Standaard

Hallo,

Ze heeft een iPhone 5 en haar kompas lijkt het ook goed te doen.
Thuis zie ik ook geen enkele afwijking aan het kompas en de voorzieningen.
Zelfs als ze boodschappen gaat doen bij de plaatselijke Jumbo, dan is de locatie ook heel precies.
Ik begrijp dus dat de afstand van enkele honderd meters opmerkelijk is?
Hij is nog nooit gerepareerd verder.

Een enkelband is niet mijn ding. Ik had geen enkele vermoedens tot ik per toeval (nadat ik gelezen had dat deze functie erop zat) gekeken heb, omdat ik nieuwsgierig was geworden.
Ik ga ook niet gelijk uit van het ergste, maar wilde deze vraag toch graag stellen.
Zoek mijn iPhone ga ik vanaf nu ook maar eens volgen voor de zekerheid.

Bedankt voor de reacties

Kees B
  #7  
Oud 19-11-15, 11:13
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Wat heeft de magnetometer van de iPhone met de GPS ontvanger te maken?

stom van mij, maar wanneer mijn kompas het niet doet kan ik in Google Maps niet zien waar het noorden is en moet ik eerst een stuk lopen voordat ik weet welke richting ik op moet.
  #8  
Oud 20-11-15, 10:10
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Klopt @faire4u, maar dat beïnvloed verder niet je locatie.

Ik kan mijn mrs. soms ook niet vinden, of er wordt een compleet verkeerde plek aangewezen. Andersom hoor ik van haar ook wel eens dat ze 'net' nog had gezien dat ik nog aan de andere kant van de stad was, terwijl ik op dat moment de deur thuis binnen stap.

Eea heeft te maken met of de dekking van het mobiele netwerk goed is van de persoon waarvan je op dat moment de locatie op vraagt. En of de iPhone van die persoon goede gps ontvangst heeft. Maar ook een optimale verbinding met het mobiele netwerk is noodzakelijk voor een goede locatie voorziening. Immers gebruikt de iPhone de mobiele netwerken als hulp gps.

Als beide zaken niet optimaal zijn, krijg je een oude / verkeerde locatie te zien (of helemaal geen) en als de gps ontvangst van die persoon niet goed is, zie ik vaak een hele grote kring en is het kennelijk een schatting op basis van triangulatie (grove positie bepaling)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Locatievoorziening na verhuizing stschuurhuis iPhone algemeen 26 23-11-13 12:38
locatievoorziening kire iPhone Navigatie 0 05-06-12 15:55
Nauwkeurigheid "Zoek mijn iPhone" Grootje iPhone algemeen 1 12-01-12 18:59
iPhone: Locatievoorziening na jailbreak milan13 Jailbreak 6 03-01-12 19:00
Locatievoorziening & Kosten CirroX iPhone Navigatie 3 16-11-10 22:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:38.