//

Overstap iPhone 6 plus naar 6S?

Overstap iPhone 6 plus naar 6S? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forumleden Zou graag rond kerstmis de nieuwe iPhone 6S kopen Op dit moment heb ik de iPhone 6 plus en mijn vraag is: ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-12-15, 19:21
ipotdje ipotdje is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 13.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 90
Standaard Overstap iPhone 6 plus naar 6S?

Beste forumleden
Zou graag rond kerstmis de nieuwe iPhone 6S kopen
Op dit moment heb ik de iPhone 6 plus en mijn vraag is: ik ben nu een jaar aan een 5,5 inch scherm gewend, is het erg veel wennen aan dat kleinere 4,7 inch? (Ik wil graag 64GB om mijn iPhone want 16Gb je volgens mij echt te weinig) of toch maar de iPhone 6S plus 16gb?
Dank!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-12-15, 08:31
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Dus als ik zeg dat het wennen is zo'n kleiner scherm dan.....Wij kunnen dat echt niet voor jou uitmaken. Als ik het zo lees dan vind jij de 64GB eigenlijk te duur en wil je graag horen dat een 16GB genoeg is? Ja, voor velen wel maar ik heb er voor gekozen om bijv onderweg geen muziek te streamen en daarom heb ik gekozen voor meer opslag. Mijn iPhone 6s batterij gaat dan ook 3 dagen mee.
  #3  
Oud 02-12-15, 10:55
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ipotdje Bekijk bericht
Beste forumleden
Zou graag rond kerstmis de nieuwe iPhone 6S kopen
Op dit moment heb ik de iPhone 6 plus en mijn vraag is: ik ben nu een jaar aan een 5,5 inch scherm gewend, is het erg veel wennen aan dat kleinere 4,7 inch? (Ik wil graag 64GB om mijn iPhone want 16Gb je volgens mij echt te weinig) of toch maar de iPhone 6S plus 16gb?
Dank!
Dat hangt van persoon tot persoon af.
Ik ben een 5,5 gewend nu en ik ben kleiner gegaan en had meteen iets van neen, terug naar de 5,5 .
Groot scherm is beter.

Vergeet niet: de batterijduur is iets beter bij de 6s plus dan bij de 6.
Groter scherm beter voor filmpjes/youtube/gamen en dergelijke meer.
Beter schermkwaliteit ook.

Als 16GB te weinig is zal je voor een 64GB moeten gaan zoals mij.
100€ meer maakt voor mij het verschil niet uit . Je kan nog wel wat geld krijgen van je iPhone 6.
100€ tekort dan kan je wel een manier vinden om deraan te geraken . Waar een wil is is een weg, ik moet dat ook doen en een keuze maken. Ik ga bv eens wat minder naar de cinema ofzo en zo heb ik na 5 keer minder te gaan die 100€ extra , keuzes maken .
Een iPhone vind ik belangrijker dan bepaalde andere zaken.
  #4  
Oud 02-12-15, 12:00
ipotdje ipotdje is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 13.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 90
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TouchMe Bekijk bericht
Dus als ik zeg dat het wennen is zo'n kleiner scherm dan.....Wij kunnen dat echt niet voor jou uitmaken. Als ik het zo lees dan vind jij de 64GB eigenlijk te duur en wil je graag horen dat een 16GB genoeg is? Ja, voor velen wel maar ik heb er voor gekozen om bijv onderweg geen muziek te streamen en daarom heb ik gekozen voor meer opslag. Mijn iPhone 6s batterij gaat dan ook 3 dagen mee.
Ik kan mijn 6 plus voor ongeveer 620-630 verkopen en kan dan max nog aan 200-250 geraken dus het is kiezen tussen 16 6S plus of 64 6S
  #5  
Oud 02-12-15, 12:12
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ipotdje Bekijk bericht
Ik kan mijn 6 plus voor ongeveer 620-630 verkopen en kan dan max nog aan 200-250 geraken dus het is kiezen tussen 16 6S plus of 64 6S
Een kleiner scherm went wel; te weinig opslag nooit...
__________________
Privacy? Ik heb niets te verbergen, maar dat gaat niemand wat aan!
  #6  
Oud 02-12-15, 19:42
Janine Stmd Janine Stmd is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ipotdje Bekijk bericht
Ik kan mijn 6 plus voor ongeveer 620-630 verkopen en kan dan max nog aan 200-250 geraken dus het is kiezen tussen 16 6S plus of 64 6S
Ik denk dat je beter kunt wachten tot zich een moment voordoet dat je geen krampachtige keuze hoeft te maken wegens te weinig financiële middelen. Ik ben onlangs zelf van een iPhone 6 64 gb naar een iPhone 6S Plus 64 gb overgestapt. Ik wilde erg graag de Plus versie uitproberen en was binnen een uur gewend aan het grotere scherm. Ik heb nog geen nadelen kunnen ontdekken. Consessies doen wat geheugen betreft is voor mij uitgesloten. Zonder overbodige Apps gebruik ik al meer dan 16 gb. Ik moet wel zeggen dat ik echt alles met mijn iPhone doe. De laptop staat hier nog maar zeer zelden aan. De noodzaak om over te gaan naar een andere iPhone blijkt ook niet echt aanwezig. Je overweegt namelijk hetzelfde aantal gb terug te kopen, dus blijkbaar kun je hier toch nog mee uit de voeten. Je overweegt weer een Plus versie aan te schaffen dus is het niet zo dat je iets zo storend vind aan dat formaat waardoor je graag wilt switchen. En tot slot denk ik dat een upgrade van de iPhone 6 naar de iPhone 6S versie niet spectaculair genoeg is om daarvoor andere belangrijke voorkeuren aan het apparaat te laten schieten!
  #7  
Oud 02-12-15, 22:26
ipotdje ipotdje is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 13.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 90
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janine Stmd Bekijk bericht
Ik denk dat je beter kunt wachten tot zich een moment voordoet dat je geen krampachtige keuze hoeft te maken wegens te weinig financiële middelen. Ik ben onlangs zelf van een iPhone 6 64 gb naar een iPhone 6S Plus 64 gb overgestapt. Ik wilde erg graag de Plus versie uitproberen en was binnen een uur gewend aan het grotere scherm. Ik heb nog geen nadelen kunnen ontdekken. Consessies doen wat geheugen betreft is voor mij uitgesloten. Zonder overbodige Apps gebruik ik al meer dan 16 gb. Ik moet wel zeggen dat ik echt alles met mijn iPhone doe. De laptop staat hier nog maar zeer zelden aan. De noodzaak om over te gaan naar een andere iPhone blijkt ook niet echt aanwezig. Je overweegt namelijk hetzelfde aantal gb terug te kopen, dus blijkbaar kun je hier toch nog mee uit de voeten. Je overweegt weer een Plus versie aan te schaffen dus is het niet zo dat je iets zo storend vind aan dat formaat waardoor je graag wilt switchen. En tot slot denk ik dat een upgrade van de iPhone 6 naar de iPhone 6S versie niet spectaculair genoeg is om daarvoor andere belangrijke voorkeuren aan het apparaat te laten schieten!
Ik zal eens polsen of mijn ouders me financieel willen ondersteunen. Het is niet dat ik met 16 echt te weinig heb, ik krijg vaak Het bericht dat mijn opslaggeheugen bijna vol is. Ik heb ook een iPad air 2 64GB dus evt kan ik daar ook bestanden opzetten... Heeft iemand toevallig een idee hoeveel vrije ruimte er staat op iPhone 6S plus 16Gb?
  #8  
Oud 02-12-15, 23:48
Janine Stmd Janine Stmd is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ipotdje Bekijk bericht
Ik zal eens polsen of mijn ouders me financieel willen ondersteunen. Het is niet dat ik met 16 echt te weinig heb, ik krijg vaak Het bericht dat mijn opslaggeheugen bijna vol is. Ik heb ook een iPad air 2 64GB dus evt kan ik daar ook bestanden opzetten... Heeft iemand toevallig een idee hoeveel vrije ruimte er staat op iPhone 6S plus 16Gb?
In dat geval is het denk ik echt een goed idee niet te knibbelen aan het aantal GB. Dan blijft dus de keuze nog over tussen de 6S en de 6S Plus. Kun je andere voordelen bedenken van de kleinere versie behalve dat deze wat voordeliger is? Als dat niet zo is zou ik echt weer voor de Plus variant gaan. Mochten je ouders niet voor Sinterklaas of Kerstman gaan spelen zou ik overwegen je plannetje een klein poosje in de ijskast te zetten totdat je de iPhone 6S plus 64 GB kunt kopen, want ik proef uit alles dat dat de phone is die je het liefst wilt hebben. Ik ben benieuwd welke beslissing je gaat nemen. Succes in ieder geval.
  #9  
Oud 03-12-15, 14:05
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ipotdje Bekijk bericht
Het is niet dat ik met 16 echt te weinig heb, ik krijg vaak Het bericht dat mijn opslaggeheugen bijna vol is.
Dit is tegenstrijdig, niet? Die melding krijg je toch als het opslaggeheugen bijna vol is?

Nu ja, als ik mijn mening mag geven. Toen de iphone 6 en de 6 Plus uit kwamen in 2014, heb ik lang getwijfeld tussen de 6 en de 6 Plus. Het voordeel van de 6 is dat hij compacter is. De 6 plus heeft een groter scherm. Wat voor mij uiteindelijk de doorslag gegeven heeft, is dat de 6 Plus daarnaast ook een betere batterij autonomie heeft. Die 2 voordelen hebben mij voor de 6 Plus (en nu de 6S Plus) doen kiezen. En aan het formaat raak je wel gewend (maar dat is subjectief).

Voorts raad ik je een 16GB iphone echt wel af. Ooit raakt die wel vol en dan kun je zoals reeds aangegeven niet meer uitbreiden. De doorverkoopwaarde van een 16GB iphone is om die reden ook lager.

Dus mijn advies:

- ga voor een 64GB toestel
- kun je overweg met de grootte van de Plus, neem dan de 6S plus. Zoals aangegeven: spaar dan nog enkele weken/maanden. Het is de €100 wel waard.

Succes met de beslissing!
  #10  
Oud 03-12-15, 15:29
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
Dit is tegenstrijdig, niet? Die melding krijg je toch als het opslaggeheugen bijna vol is?

Nu ja, als ik mijn mening mag geven. Toen de iphone 6 en de 6 Plus uit kwamen in 2014, heb ik lang getwijfeld tussen de 6 en de 6 Plus. Het voordeel van de 6 is dat hij compacter is. De 6 plus heeft een groter scherm. Wat voor mij uiteindelijk de doorslag gegeven heeft, is dat de 6 Plus daarnaast ook een betere batterij autonomie heeft. Die 2 voordelen hebben mij voor de 6 Plus (en nu de 6S Plus) doen kiezen. En aan het formaat raak je wel gewend (maar dat is subjectief).

Voorts raad ik je een 16GB iphone echt wel af. Ooit raakt die wel vol en dan kun je zoals reeds aangegeven niet meer uitbreiden. De doorverkoopwaarde van een 16GB iphone is om die reden ook lager.

Dus mijn advies:

- ga voor een 64GB toestel
- kun je overweg met de grootte van de Plus, neem dan de 6S plus. Zoals aangegeven: spaar dan nog enkele weken/maanden. Het is de €100 wel waard.

Succes met de beslissing!
zal ieder zijn smaak zijn maar ik heb totaal geen spijt van mijne plus
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #11  
Oud 04-12-15, 21:49
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ipotdje Bekijk bericht
Ik kan mijn 6 plus voor ongeveer 620-630 verkopen en kan dan max nog aan 200-250 geraken dus het is kiezen tussen 16 6S plus of 64 6S
Heeft iemand je 620-630 geboden voor je 6plus 16GB?? Dan onmiddellijk verkopen! Voor dat bedrag raak je bijna de 6plus 64GB niet kwijt (of je moet geluk hebben). Maar als je nu al iemand hebt, onmiddellijk verkopen!
  #12  
Oud 08-12-15, 15:34
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Raar en eigenlijk dom dat je je keuze laat afhangen omdat je geen geld genoeg gespaard hebt...

Ik ben van de 6 Plus bewust naar de 6S gegaan. Ik was dat lompe ding beu en heb nog geen seconde spijt gehad van mijn 6S.

Indien ze de dikke bezels kunnen verkleinen bij de iPhone 7 zal ik misschien overwegen terug een grotere te nemen.
  #13  
Oud 08-12-15, 18:59
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

De plus is toppie.
  #14  
Oud 08-12-15, 19:02
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
De plus is toppie.
toch nog eentje met verstand !
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Overstap Ipod Touch naar Iphone 4 Mystery X iPhone algemeen 3 07-10-10 13:44
Overstap naar Mac robijnv iPhone algemeen 1 26-08-08 21:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:29.