//

Iphone aluminium gebarsten en scherm los

Iphone aluminium gebarsten en scherm los discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb mijn Iphone 5S in Amerika in een apple store gekocht in juni 2014 (door de koers kosten het maar 550 euro daar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-12-15, 22:42
Landy005 Landy005 is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2015
Berichten: 4
Exclamation Iphone aluminium gebarsten en scherm los

Hallo,

Ik heb mijn Iphone 5S in Amerika in een apple store gekocht in juni 2014 (door de koers kosten het maar 550 euro daar en dus 250 euro goedkoper).
In augustus 2014 was mijn iphone uit mijn zak gevallen juist op de plaats waar ik geen bescherming van het hoesje had. Dit maakte een deuk in het aluminium rechts vanboven juist boven het glas. Het had het glas niet gebroken of ingedeukt alleen de zwarte rand van het glas was een beetje mee ingedeukt.
Ik heb er niks aan gedaan want alles werkte nog perfect.

Sinds november is mij opgevallen dat mijn scherm rechts vanboven los staat en een typische vlek geeft op over scherm in het midden als je het terug duwt.
De vlek is net hetzelfde als je op je computerscherm duwt alleen een beetje feller. Het glas past wel nog steeds in het omhulsel maar toch komt het glas naar voor. Sinds november is dit ook erger aan het worden. Je kan door het kleine spleetje kijken en het scherm zelf zien. Het glas word alsmaar losser en ik heb schrik dat mijn iphone kapot gaat hierdoor. Ik weet niet zeker of het door de deuk komt, ik speel namenlijk een spel (fts15) waar je in die bovenhoek vaak moet drukken en ik heb het spel toevallig genoeg sinds november.

Ik veronderstel dat ik met mijn iphone naar de apple store in Brussel ga om het te repareren.
Is mijn garantie nog geldig en zullen ze zeggen dat het door de deuk komt?
Zo ja zal het hele rear case en scherm vervangen moeten worden of moet ik gewoon een nieuwe kopen? Kunnen ze ook bewijzen dat het misschien niet door de deuk komt maar door iets anders omdat het glas eigenlijk nog in het omhulsel past?

foto's:
http://imgur.com/a/8ZkPN

Danku,
Maarten
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-12-15, 23:07
Otje82 Otje82 is offline
• iOS 10.0.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 590
Standaard

Als jij het toestel hebt laten vallen valt dit zeker niet onder de garantie van Apple. Zij zullen zeker zeggen dat dit door de deuk komt.
  #3  
Oud 12-12-15, 23:20
Landy005 Landy005 is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2015
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otje82 Bekijk bericht
Als jij het toestel hebt laten vallen valt dit zeker niet onder de garantie van Apple. Zij zullen zeker zeggen dat dit door de deuk komt.
Als het door de deuk komt waarom komt het dat 16 maanden daarna het scherm er pas af gaat? En moet ik nu een nieuwe iphone kopen of kunnen ze dit herstellen?
  #4  
Oud 13-12-15, 09:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Landy005 Bekijk bericht
Kunnen ze ook bewijzen dat het misschien niet door de deuk komt maar door iets anders omdat het glas eigenlijk nog in het omhulsel past?
Volgens de Belgische wet moet Apple, tot nader order, niks bewijzen. Na zes (6) maanden ligt de bewijslast bij de koper. Gij moet dus bewijzen dat de problemen niet ontstaan zijn door het feit dat de iPhone op de keien is gevallen.

Die wet is zal in de toekomst waarschijnlijk veranderen maar zo ver is het nog niet. Een wetswijziging duurt bij ons altijd efkes.
  #5  
Oud 13-12-15, 09:21
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Na zo'n lelijke val kan gevolgschade altijd optreden: onmiddellijk of veel later. Als ik namens de fabrikant mij over zo'n 'garantiegeval' zou mogen uitspreken, dan wist ik het wel: ergens tussen een schaterlach en 'toedeledoki'.
Maar ik heb op dit forum wel curieuzere gevallen zien langskomen met mensen die overduidelijk een toestel perongeluk met een knie hadden kromgebogen en over de oorzaak van geen wijken wilden weten: "spontaan krom, écht waar!" Soms krijg je na blind volhouden gewoon je zin. Wie niet waagt...
__________________
Privacy? Ik heb niets te verbergen, maar dat gaat niemand wat aan!
  #6  
Oud 08-02-16, 16:52
Landy005 Landy005 is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2015
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Na zo'n lelijke val kan gevolgschade altijd optreden: onmiddellijk of veel later. Als ik namens de fabrikant mij over zo'n 'garantiegeval' zou mogen uitspreken, dan wist ik het wel: ergens tussen een schaterlach en 'toedeledoki'.
Maar ik heb op dit forum wel curieuzere gevallen zien langskomen met mensen die overduidelijk een toestel perongeluk met een knie hadden kromgebogen en over de oorzaak van geen wijken wilden weten: "spontaan krom, écht waar!" Soms krijg je na blind volhouden gewoon je zin. Wie niet waagt...
Uiteindelijk hem laten repareren maar niet bij Apple. De batterij was opgezwollen dus het was niet door de val. Scherm en lcd en batterij vervangen alles in orden nu.
  #7  
Oud 08-02-16, 22:54
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

dan had je toch bij apple garantie kunnen claimen? Aan een opgezwollen batterij heb jij niks fout gedaan...
  #8  
Oud 09-02-16, 13:17
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Nu wss een niet-officiële batterij erin, 5 nieuwe problemen verwelkomen, en naar Apple garantie kunnen fluiten.
  #9  
Oud 14-02-16, 05:02
Landy005 Landy005 is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2015
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ad9007i Bekijk bericht
dan had je toch bij apple garantie kunnen claimen? Aan een opgezwollen batterij heb jij niks fout gedaan...

We dachten thuis allemaal dat het scherm eruit was gegaan doordat het alluminium er misschien een spanning op leverden. Enigste manier dat we konden weten dat het door de batterij was, was door het open to doen maar dan verlies je toch je garantie. Inderdaad achteraf gezien beter naar apple geweest. Maar zij konden evengoed zeggen dat het toch was omdat ik hem het laten vallen toch?

Nu met het nieuw scherm en batterij heb ik wel geen probleem, ben in Vilvoorde gegaan echt goed gedaan. Wel geen garangie meer spijtig.
  #10  
Oud 14-02-16, 08:32
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Landy005 Bekijk bericht
Maar zij konden evengoed zeggen dat het toch was omdat ik hem het laten vallen toch?
Daarvoor had je eens contact kunnen opnemen met Apple Support (gratis) en hem eens laten nazien door Apple (wat nog geen weekje duurt).

Bij sommigen blijft de gsm nog wel een tijdje werken zonder officiële batterij, hopelijk bij jou ook dan.
Reageren

Labels
alumilium, glas, kapot, los, scherm



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 6 scherm gebarsten tjal0901 iPhone algemeen 6 17-11-14 12:40
Iphone 5 gebarsten scherm Mcmichel iPhone accessoires en onderdelen 13 08-07-13 15:57
iPhone 4S gebarsten scherm Ca$hMonnie iPhone accessoires en onderdelen 1 16-04-13 20:41
Iphone 4 scherm gebarsten lilquincey iPhone algemeen 0 21-11-10 00:59
iPhone scherm gebarsten Drumpie Archief 2 09-11-09 15:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:53.