//

binnengehaalde emails op iphone blijven niet op de email server staan

binnengehaalde emails op iphone blijven niet op de email server staan discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) heb net mijn iPhone 4S eens in fabrieksinstellingen terug geplaatst en bij het configureren van mijn email account (Telenet) kan ik enkel configureren via IMAP ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-12-15, 17:36
kurveekyl kurveekyl is offline
• iOS 10.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 29
Standaard binnengehaalde emails op iphone blijven niet op de email server staan

heb net mijn iPhone 4S eens in fabrieksinstellingen terug geplaatst en bij het configureren van mijn email account (Telenet) kan ik enkel configureren via IMAP server, op zich geen probleem maar vroeger bij het binnenhalen van mijn emails op mijn iPhone en waarna ik mijn emails ook verwijderde op mijn iPhone, kon ik ze thuis nog altijd binnenhalen op mijn computer, ze bleven dus op de server staan! Nu dus niet meer! Als ik ze binnen haal en verwijder ze NIET op mijn iPhone, dan blijven ze ook op de server staan, maar bij het verwijderen zijn ze dan echt verwijdert, ook van de server! Ik heb de indruk dat sedert de laatste update op mijn iPhone (9.2) geen keuze meer kan worden gemaakt tussen IMAP of POP protocol, of heb ik het verkeerd voor? Hoe zou ik het zo kunnen instellen, dat ze na het verwijderen op mijn iPhone toch nog op de server blijven staan? Dank voor eventuele hulp...
M.v.g. Kurt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-12-15, 17:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurveekyl Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat sedert de laatste update op mijn iPhone (9.2) geen keuze meer kan worden gemaakt tussen IMAP of POP protocol, of heb ik het verkeerd voor?
Proficiat! Je hebt ontdekt hoe het IMAP4 protocol werkt (en synchroniseert).

Met een kleine omweg kan je voor Telenet toch weer een mail account aanmaken met het antieke POP3 protocol.

Verwijder het IMAP account. Maak het IMAP account opnieuw aan maar gebruik met opzet een verkeerd paswoord zoals "qwertyuiop". Nu zou je mogelijkheid moeten krijgen om weer het POP3 protocol te selecteren.

Succes gewenst.
  #3  
Oud 29-12-15, 18:17
kurveekyl kurveekyl is offline
• iOS 10.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 29
Standaard

Hey timosha!

HARTELIJKE dank en veel respect, in zo een korte tijd geholpen en hoe!!! Is mij dank zij U heel mooi gelukt en ben u daar dankbaar voor! Zit hier al een halve dag te zoeken op het web maar dan ligt plots de oplossing voor het rapen dank zij U! Echt, you make my day! Nog eens enorme dank en veel geluk en gezondheid gewenst voor het nieuwe jaar!
  #4  
Oud 29-12-15, 18:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Het principe is simpel. Als men een foutief paswoord gebruikt kan iOS de IMAP servers niet bereiken. iOS "denkt" dan dat de provider IMAP niet ondersteunt en biedt dan toch de mogelijkheid om POP3 te gebruiken.

Ik wens U en de Uwen ook een voorspoedig 2016.
  #5  
Oud 29-12-15, 22:57
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Haha die @timosha wat een mooie reactie van TS - zo lees ik ze helaas niet vaak wanneer je weer eens onbaatzuchtig ende geheel gratis de moeite hebt genomen je expertise te delen

Gelukkig zijn er nog goede en dankbare mensen te vinden
  #6  
Oud 30-12-15, 13:29
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Haha die @timosha wat een mooie reactie van TS - zo lees ik ze helaas niet vaak wanneer je weer eens onbaatzuchtig ende geheel gratis de moeite hebt genomen je expertise te delen

Gelukkig zijn er nog goede en dankbare mensen te vinden
Timosha is wel 1 van de toppers op dit forum Prettige eindejaar nog
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
server instellingen blijven vast staan (op controleren) jondal iPhone algemeen 0 23-12-14 23:11
EMAIL: emails die open op mijn Iphone, staan als ongelezen op mijn echte mail. chrisjelover iPhone algemeen 1 22-11-12 15:41
Nummers blijven staan voor prullenbak email ThaWierdo iPhone algemeen 3 12-01-12 10:52
Mails blijven op de server staan van telenet Murdock24 iPhone algemeen 6 11-12-11 22:15
emails verwijderen iphone en server spaans edje iPhone algemeen 5 13-04-10 10:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:51.