//

foto's overzetten naar PC zonder AAE bestand maar met filter

foto's overzetten naar PC zonder AAE bestand maar met filter discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Als ik foto's van iPhone naar PC overzet, was dit tot de laatste update nooit een probleem. Foto's met een zwart-wit filter kon ik gewoon ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-01-16, 13:43
jerdefox jerdefox is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2016
Berichten: 3
Standaard foto's overzetten naar PC zonder AAE bestand maar met filter

Als ik foto's van iPhone naar PC overzet, was dit tot de laatste update nooit een probleem. Foto's met een zwart-wit filter kon ik gewoon als een 'zwart-wit-JPG' verplaatsen. Op de PC stond dan 1 bestand, namelijk de zwart-wit foto.

Na de laatste update zijn de foto's echter in 2 verdeeld: enerzijds de foto in originele kleuren en anderzijds de modificatie (filter in dit geval). dit is echter niet wat ik wil omwille van 2 redenen:

- de vervuiling in mijn mooi geordende foto-mappen waar ineens AAE-bestanden tussen komen te staan.
- het feit dat ik, als ik foto's wil afdrukken via bv foto.com, nergens de zwart-wit foto kan uploaden. Ik heb namelijk enkel een bestand met de gekleurde foto.

Op welke manier kan ik er voor zorgen dat ik de foto zoals ik ze op mijn iPhone-scherm te zien krijg, ook te zien krijg op PC in 1 bestand.

Alvast bedankt,
jeroen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-01-16, 14:54
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Heb even uitgeprobeerd wat je beschrijft en bij mij gebeurt hetzelfde.

Enige manier die ik gevonden heb om de foto inclusief filter op mijn PC te krijgen is hem uploaden naar Dropbox. M'n iPhone uploadt dan alleen een .jpg bestand en als ik die op mijn PC open is het filter aanwezig.
  #3  
Oud 06-01-16, 15:03
jerdefox jerdefox is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2016
Berichten: 3
Standaard

Zulke omwegen had ik ook al opgevangen/opgezocht, maar het blijven omwegen natuurlijk.

Bovendien vrees ik (niet getest) dat dan de tags van de foto niet meegestuurd worden (tijd van opname bv) en dat de kwaliteit achteruit gaat.

Het is een mogelijkheid, maar een rechte weg is leuker dan een omweg natuurlijk, dus mocht iemand toch een oplossing weten dan hoor ik het graag.

toch bedankt!
  #4  
Oud 06-01-16, 15:27
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jerdefox Bekijk bericht
Zulke omwegen had ik ook al opgevangen/opgezocht, maar het blijven omwegen natuurlijk.

Bovendien vrees ik (niet getest) dat dan de tags van de foto niet meegestuurd worden (tijd van opname bv) en dat de kwaliteit achteruit gaat.

Het is een mogelijkheid, maar een rechte weg is leuker dan een omweg natuurlijk, dus mocht iemand toch een oplossing weten dan hoor ik het graag.

toch bedankt!
Het is inderdaad een ongewenste omweg, daar ben ik het mee eens.
De tags van de foto komen wel mee (zojuist even gecheckt en zowel het apparaat waarmee de foto is genomen als de datum/tijdnotering wordt weergegeven).
Over de kwaliteit durf ik geen uitspraak te doen, het enige wat ik zie is dat het .jpg bestand ongeveer 1,2 MB groot is.
  #5  
Oud 12-01-16, 14:35
jerdefox jerdefox is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2016
Berichten: 3
Standaard

Ik heb ze via icloud fotobibliotheek gedownload en dan lukt het wel.

al blijft het een omweg die ik liever niet zou zien.
Reageren

Labels
aae, filter, overzetten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Excel bestand naar Contacten iPad overzetten Marceltw iPad algemeen 2 23-01-14 13:58
Windows: Itunes bestand overzetten naar NAS Tom2011 iTunes 1 05-05-12 17:52
Bestand overzetten van MacBook naar Iphone motoriphone iPhone algemeen 0 08-07-11 17:00
problemen met overzetten foto's van pc naar Iphone mwk iTunes 4 22-06-10 19:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:20.