//

Alle soorten gesprekken op 2 iphone 6+

Alle soorten gesprekken op 2 iphone 6+ discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn vrouw en ik hebben beide een iphone 6+ met 9.2 software. Als ik bel, gesprek gemist heb of ontvangen heb krijgt mijn vrouw die ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-01-16, 21:38
Alex1962 Alex1962 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Culemborg
Berichten: 5
Standaard Alle soorten gesprekken op 2 iphone 6+

Mijn vrouw en ik hebben beide een iphone 6+ met 9.2 software.
Als ik bel, gesprek gemist heb of ontvangen heb krijgt mijn vrouw die nummers ook te zien en vice versa.
Iemand enig idee hoe dit kan? Heel vervelend omdat je constant denkt dat je iemand gemist hebt of een nummer hebt gebeld wat je niet kent.
We hebben samen 1 apple ID en we hebben dit nog nooit gehad met onze andere iphones en samen 1 account.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-01-16, 22:12
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Logisch als je een Apple-id deelt op een andere iPhone...

Apple raadt dit trouwens ten zeerste af...

"You shouldn't share your Apple ID with anyone else. It provides access to personal information including contacts, photos, device backups, and more. Sharing your Apple ID with someone else means you're giving them access to all your personal content, and it may lead to confusion about who actually owns the account."

Wil je toch alles delen behalve persoonlijke zaken...Configureer dan family sharing...

Om dit soort zaken te vermijden log je het best uit iCloud op 1 van de 2 apparaten...
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #3  
Oud 12-01-16, 22:44
ismars ismars is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2015
Berichten: 16
Standaard

Als je dan uitgelogd ben bij iCloud, hoe vervolgens dan verder?
Je iPhone als nieuw resetten en een nieuwe Apple id aanmaken?
Kan je 2 verschillende Apple id's aanmaken met eenzelfde e-mailadres?
  #4  
Oud 12-01-16, 23:09
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

1. Hoeft niet persé...De andere iPhone zal gewoon blijven werken zonder iCloud...

2. 1 adres (inclusief reserve adres) per id...

Wil je de tweede iPhone aan een nieuwe id koppelen, dan zal je hem eerst sowieso uit je 'apparaten' in iCloud.com verwijderen en sowieso moeten uitloggen uit alle diensten op de iPhone...(Find my iPhone niet vergeten)

Je kan hem dan best herstellen in iTunes en als nieuwe configureren met de nieuwe Apple-id en bijhorend paswoord...
  #5  
Oud 13-01-16, 08:27
Alex1962 Alex1962 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Culemborg
Berichten: 5
Standaard

Wally
Dank voor je reactie. Wel raar dat de afgelopen 5 jaar dit nog nooit een probleem is geweest! Pas na de recente update is dit een probleem geworden.
En het betreft dus alleen maar over wat er met bellen gebeurd (is), contacten niet (kan je uitzetten), SMS niet, alleen bellen, dat maakt het extra vreemd. En pas na recente update. We hebben samen al iPhone met 1 apple-ID en dat werkt prima vanaf iphone 3/4!
  #6  
Oud 13-01-16, 08:32
ismars ismars is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2015
Berichten: 16
Standaard

En als je 2x een iPad en 1x een iPhone op één id hebt zitten is dat hetzelfde verhaal?
Maar dan kan je misschien het beste de beide ipad's een nieuwe id geven omdat je hele adressenboek van de iPhone er ook in staat en dat is makkelijker om die in de huidige id te houden?
Of is er een makkelijkere manier om de iPad los te koppelen?
  #7  
Oud 13-01-16, 08:40
Alex1962 Alex1962 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Culemborg
Berichten: 5
Standaard

ik heb ook 2x een ipad, 2x een iphone. Mijn vrouw heeft haar eigen adreslijst op haar telefoon, die heb ik niet (en wil ik ook niet) maar dat is dus goed. En kan je wel van elkaar krijgen maar zoals gezegd, geen interesse. Het probleem lijkt echt te liggen in de laatste software update?
  #8  
Oud 13-01-16, 11:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ismars Bekijk bericht
Of is er een makkelijkere manier om de iPad los te koppelen?
Zoals Apple zelf aangeeft (zie bericht van @Wally) is een iCloud Apple ID iets heel persoonlijk. Zo'n Apple ID gaat men beter niet delen met anderen. Dit in tegenstelling tot een iTunes/App Store Apple ID.

Wij hebben hier ook heel wat iPhones, iPads en Macs. Mijn vrouw gebruikt haar eigen iCloud Apple ID op al haar toestellen. En ik gebruik mijn iCloud Apple ID op al mijn toestellen. Wij zijn niet aan mekaars mail, agenda's, contacten, herinneringen, notities, berichten, enz... geïnteresseerd. Wat de agenda's betreft hebben we wel één gedeelde agenda.

Voor de B, F, D, USA en NL App Stores gebruiken wij gezamenlijke App Store Apple ID's. Idem dito voor de Mac App Store.

Het probleem ligt hem in het feit dat het verschil tussen een iCloud Apple ID en een App Store Apple ID niet begrepen wordt.
  #9  
Oud 22-03-16, 21:50
HLF HLF is offline
• iOS 9.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 3
Standaard

Ik heb hier ook last van.
Mijn vrouw heeft ook een iPhone 6 en gevoerde en gemiste gesprekken worden gesynchroniseerd. Zoals ik lees komt dat doordat we dezelfde "iCloud Apple id" gebruiken.
Ik doe dit echter al jaren en dat bevalt me prima.
Is er niet een andere oplossing dan een extra account aan te maken?
(Wij delen wel zelfde info en dat gaat prima. Op deze ID heb ik extra opslag)
  #10  
Oud 27-03-16, 18:29
HLF HLF is offline
• iOS 9.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 3
Standaard

Is opgelost door een 2e Apple ID aan te maken.
Ik dacht dat het delen van contacten en agenda's lastiger zou zijn.
Dit is heel makkelijk door gewoon op de 1e Apple ID in te loggen en aan te vinken dat je deze wilt zien en gebruiken.

Op 1e Apple ID koop ik wel extra (iCloud) ruimte.
Hier kan ik dan niet bij.
Of is daar ook nog een workaround voor?
Reageren

Labels
bellen, iphone 6+



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opeens alle gesprekken verbroken bartv2 Odido (T-Mobile) 2 04-08-10 20:18
iphone hangt vast bij alle inkomende gesprekken paulvoncken Archief 1 29-06-08 16:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:50.