//

2e hands iphone 6 met icloud lock eigenaar weigerd lock eraf te halen

2e hands iphone 6 met icloud lock eigenaar weigerd lock eraf te halen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn zusje heeft via Facebook een iphone 6 gekocht van een 18 jarige dame die bij mijn broertje in de klas gezeten heeft. Het is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-01-16, 00:23
kevinaerox kevinaerox is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Berichten: 40
Standaard 2e hands iphone 6 met icloud lock eigenaar weigerd lock eraf te halen

Mijn zusje heeft via Facebook een iphone 6 gekocht van een 18 jarige dame die bij mijn broertje in de klas gezeten heeft. Het is haar eerste iphone en wist helemaal niet van het bestaan van de icloud lock.
Het toestel stond al helemaal op fabriek instellingen toen ze hem ging bekijken en na wat stappen te hebben voltooid moest ze Wi-Fi verbinding hebben en dat had ze buiten niet dus heeft ze het toestel gekocht en thuis verder gegaan. Ze is naar het adres gereden dat opgegeven was en daar stond de dame haar op te wachten echter blijkt nu dat ze daar dus helemaal niet woont! Het toestel heeft nu een icloud lock en de dame (Facebook chat hebben we bewaard) zegt de telefoon uit icloud te hebben verwijderd en reageerd niet meer op berichten van mijn zusje of van mij. Het toestel staat volgens i centre in Dordrecht niet in verloren of gestolen. ik ben hiervoor al bij een Apple store geweest dit was het eerste wat ik dacht toen we erachter kwamen dat deze k*t niet op het opgegeven adres woont . De jongen in de winkel zei mij dat er manieren zijn Alleen kan hij mij die niet vertellen?

Nu is mijn vraag of iemand toevallig weet of ik met het bewijs van de chat inclusief foto's van de telefoon in die chat en de dame die reageerd dat ze niks gaat doen, toch op de een of andere manier die icloud eruit kan laten halen?

Ik ben er een beetje bang voor maar hoop niet dat we nu een onderzetter van €400 hebben :-(
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-01-16, 03:36
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Je zou op hier kunnen controleren of het toestel gelocked is op iCloud. Zo ja, kan je vrij weinig doen. Zo niet? Dan zou je het toestel even moeten herstellen via iTunes, en dan zou je als het goed is gewoon het toestel weer gebruiken.

Ik weet trouwens niet hoe de iCentre in Dordrecht dit gecheckt heeft, want dat kunnen zij niet. Apple kan ook niet kijken of iets gestolen geregistreerd staat. Er kan alleen gecontroleerd worden of een iPhone een iCloud lock status heeft.
__________________
  #3  
Oud 21-01-16, 04:57
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Even een dfu herstel proberen.
Als de vorige eigenaar het toestel daadwerkelijk verwijderd heeft uit iCloud dan zal dit de oplossing zijn om het toestel te kunnen gebruiken.
  #4  
Oud 21-01-16, 08:32
kevinaerox kevinaerox is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Berichten: 40
Standaard

Ze hebben het serie en imei nummer doorgebeld. Hij heeft een kleine 10 min aan de lijn gehangen eer hij antwoord kreeg. Als ik het toestel verbind met internet krijg ik ook geen melding in beeld alleen dat ik een Apple id en ww moet ingeven.

Herstel heb ik geprobeerd via iTunes maar dit heeft niks opgeleverd. Dus dan ben ik pech heb als ik het goed begrepen heb

Bedankt voor de reacties in ieder geval

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 januari 2016 om 09:33 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Je zou op hier kunnen controleren of het toestel gelocked is op iCloud. Zo ja, kan je vrij weinig doen. Zo niet? Dan zou je het toestel even moeten herstellen via iTunes, en dan zou je als het goed is gewoon het toestel weer gebruiken.

Ik weet trouwens niet hoe de iCentre in Dordrecht dit gecheckt heeft, want dat kunnen zij niet. Apple kan ook niet kijken of iets gestolen geregistreerd staat. Er kan alleen gecontroleerd worden of een iPhone een iCloud lock status heeft.
De man vertelde mij dat het toestel niet op gestolen of verloren stond alleen op een activeren lock of zoiets.
  #5  
Oud 21-01-16, 11:28
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Simpel...de verkoper heeft geen apple id gelinkt met deze iPhone...'fabrieksinstelling' is waarschijnlijk de set-up app... Toestel werd dus onterecht te koop aangeboden...Enige optie is via de politie aangifte doen...En dan maar hopen...
  #6  
Oud 21-01-16, 18:38
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

ten eerste kan de vorige eigenaar gewoon de iphone via www.icloud.com uit haar apple account verwijderen als die iphone uitstaat daar hoef je dus niks aan te doen
ten tweede stuur mij even een pm ik kan je wellicht helpen als eerste optie niet werkt
als die iphone niet in gestolen modus staat althans
  #7  
Oud 22-01-16, 07:48
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinaerox Bekijk bericht
Herstel heb ik geprobeerd via iTunes maar dit heeft niks opgeleverd.
Ik bedoelde een dfu herstel, dus geen gewoon herstel. Maar dat heeft alleen zin als het klopt dat de eigenaar zegt zijn iPhone uit iCloud verwijderd te hebben. En daar lijkt het niet op....
  #8  
Oud 13-04-16, 20:31
kevinaerox kevinaerox is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
Simpel...de verkoper heeft geen apple id gelinkt met deze iPhone...'fabrieksinstelling' is waarschijnlijk de set-up app... Toestel werd dus onterecht te koop aangeboden...Enige optie is via de politie aangifte doen...En dan maar hopen...
Omdat hij niet als verloren opgegeven staat of gestolen kan ik of de politie er niks mee. ik heb het toestel nog steeds maar altijd nog als decoratie stuk
  #9  
Oud 14-04-16, 03:03
PatjeBoem PatjeBoem is offline
• iOS 9.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 3
Standaard

Als je het aankoopbewijs hebt kunt u wel apple contacteren en met dat bewijsje kunnen zie die wel deblokkeren maar dat is ook de enige manier dat ze het willen doen , dus zonder kasticket of factuur ben je verloren
  #10  
Oud 14-04-16, 12:45
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Er zijn ook een aantal die dmv zgn nand flash het toestel kunnen wissen zodat jij daarna je eigen id kan gebruiken.
  #11  
Oud 14-04-16, 15:08
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Topic is gestart op 21 januari na drie maanden zal de ts al wel een oplossing hebben
  #12  
Oud 14-04-16, 18:24
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Bekijk bericht
Topic is gestart op 21 januari na drie maanden zal de ts al wel een oplossing hebben
Even lezen. Gisteren nog niet...
  #13  
Oud 15-04-16, 10:45
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Sorry je hebt gelijk, had dat over het hoofd gezien

Laatst gewijzigd door peerenbooms; 21-04-16 om 22:30. Reden: Taalblunder hersteld
  #14  
Oud 21-04-16, 20:21
topware topware is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2012
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinaerox Bekijk bericht
Omdat hij niet als verloren opgegeven staat of gestolen kan ik of de politie er niks mee. ik heb het toestel nog steeds maar altijd nog als decoratie stuk
De politie kan er zeker wel wat mee, jij zegt dat je bewijs hebt dat je hem van haar hebt gekocht.
Ook ik heb ongeveer zoiets mee gemaakt, en aangifte gedaan, en alles loopt nu al via de officier van Justitie. Dus je kunt zeker wel naar de politie stappen en aangifte doen.

Als je niets doet heb je idd een duren onderzetter.
  #15  
Oud 26-06-16, 18:15
DennusziPhone3GS DennusziPhone3GS is offline
• iOS 9.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 14
Standaard

ik heb hetzelfde probleem!!
alleen is mijn iPhone 6 wel helemaal van mij en de bon aanwezig, bij de tele2 gekocht, alleen gisteren heb ik dus een beta versie ios 10 geinstalleerd en daarna eraf gehaald omdat deze teveel bugs had, nou naderhand iphone met de computer hersteld en deze vraag nou oom een C*****@yahoo.com apple id?! ik weet niet waar het vandaan komt, ik moest om de beta te krijgen een profiel installeren en zo kon ik aan ios 10 komen.
wat kan ik nou het beste doen?
DFU en herstellen lukt niet want hij blijft vragen om dat ID..
als ik hem naar apple NL kan brengen, zitten daar ook kosten aan?
  #16  
Oud 26-06-16, 18:18
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DennusziPhone3GS Bekijk bericht
ik heb hetzelfde probleem!!
alleen is mijn iPhone 6 wel helemaal van mij en de bon aanwezig, bij de tele2 gekocht, alleen gisteren heb ik dus een beta versie ios 10 geinstalleerd en daarna eraf gehaald omdat deze teveel bugs had, nou naderhand iphone met de computer hersteld en deze vraag nou oom een C*****@yahoo.com apple id?! ik weet niet waar het vandaan komt, ik moest om de beta te krijgen een profiel installeren en zo kon ik aan ios 10 komen.
wat kan ik nou het beste doen?
DFU en herstellen lukt niet want hij blijft vragen om dat ID..
als ik hem naar apple NL kan brengen, zitten daar ook kosten aan?
Als jij de aankoopbon hebt, is er niks aan de hand en kan Apple het toestel kosteloos unlocken. Voortaan maar geen profielen van het net installeren, voorkom je dit soort dingen ermee.
  #17  
Oud 26-06-16, 18:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DennusziPhone3GS Bekijk bericht
...alleen gisteren heb ik dus een beta versie ios 10 geinstalleerd en daarna eraf gehaald omdat deze teveel bugs had,
Rootfs dmg van iOS 10 Beta is niet versleuteld. Als je dat ipsw image van een obscure website hebt geplukt kan daar van alles en nog wat inzitten, ook heel vieze dingetjes.
  #18  
Oud 26-06-16, 19:36
DennusziPhone3GS DennusziPhone3GS is offline
• iOS 9.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 14
Standaard

ja precies, dan zou mijn iphone moeten worden opgestuurt neem ik aan? of moet ik dan zelf naar apple in denhaag of haarlem etc moeten reizen om dat daar te laten doen, aangezien ik het doosje van m'n iPhone tijdens het verhuizen ben kwijt geraakt.. :/
geen idee of ik dit hier mag posten maar ik had de beta van youtube. kanaal is van EverythingApplePro dus het zag er wel echt legit uit en de beta deed het. update OTA gedaan en daar stond het op, maar idd. vieze dingetjes zijn met m'n iphone gebeurd.. en nu dus geforceerd een Samsung moeten gebruiken
  #19  
Oud 26-06-16, 19:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DennusziPhone3GS Bekijk bericht
ja precies, dan zou mijn iphone moeten worden opgestuurt neem ik aan?
Dat kan ook telefonisch. Je zal in ieder geval een heel goed verhaal moeten verzinnen. Apple helpt nooit als er ongelukken gebeuren met Beta firmware. Ook niet als het legale Beta firmware uit het Apple Developer Portal is. Ben ervaringsdeskundige.

Succes gewenst.
  #20  
Oud 26-06-16, 20:15
DennusziPhone3GS DennusziPhone3GS is offline
• iOS 9.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 14
Standaard

dus kortom, als apple zelf niet kan helpen zit ik nog 1,5 jaar vast aan een telefoon die ik dan niet kan gebruiken? toffe service dan..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 5S in activeringsmode en met icloud lock KoenF iCloud 3 05-05-15 15:03
Tweak 'Lock Calendar' geinstalleerd maar geen kalender items in mijn lock screen gebo51 Jailbreak apps en thema's 0 06-12-12 16:24
HELP! Lock knop defect! Hoe lock ik nu mijn Iphone?! MrDee iPhone algemeen 5 28-01-12 22:26
iPhone 3GS: jailbreaken na de T-Mobile lock eraf gehaald te hebben? galepinjo88 Unlock 4 19-02-11 20:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:33.