//

Welke iPhone meest geschikt?

Welke iPhone meest geschikt? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik zit er over na te denken om een nieuwe iPhone aan te schaffen. Nadat mijn iPhone 4S na 2 jaar uit zichzelf ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-02-16, 12:47
Yvonne88 Yvonne88 is offline
 
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2016
Berichten: 1
Standaard Welke iPhone meest geschikt?

Hallo allemaal,

Ik zit er over na te denken om een nieuwe iPhone aan te schaffen. Nadat mijn iPhone 4S na 2 jaar uit zichzelf naar mensen ging bellen, heb ik die iPhone weggedaan en tijdelijk een goedkope Nokia telefoon gebruikt. Nu wil ik toch weer graag overstappen op een iPhone, maar ik twijfel tussen de iPhone 5S en de iPhone 6.

Mijn telefoon gebruik ik voornamelijk voor whatsappen, bellen, mailen, internetten en series streamen naar mijn tv. De iPhone 6 vind ik eigenlijk te duur, maar ik vind hem er mooier uitzien dan de 5S en het grotere scherm vind ik ook een voordeel. De iPhone 5S past mooi in mijn budget, maar ik ben bang dat die wellicht al aan de oude kant is.

Voor de prijzen die Apple vraagt voor een iPhone verwacht ik een telefoon die minimaal 3 tot 4 jaar goed mee gaat bij normaal gebruik. Kan ik dat nog verwachten van de iPhone 5S aangezien er al twee nieuwere modellen op de markt zijn?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-02-16, 14:03
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

5S zou ik niet meer kopen.

De 6 zal wel nog zeker 3-4 jaar meedraaien.

21 maart wordt de iPhone SE hoogstwaarschijnlijk geïntroduceerd, het is misschien de moeite daar nog even op te wachten? Dat zou een mix worden van de 5S en de 6 (qua design).
  #3  
Oud 04-03-16, 09:11
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

waarom geen iphone 5s ? is een prima toestel heb ik zelf ook 2 jaar gehad en was nog steeds 100% , batterij gaat langer mee als van een 6 de 6 vind ik zelf eigenlijk te groot
er zijn genoeg 5s iphones die niet zo heel oud zijn nieuw weet ik niet of ze nog te krijgen zijn
  #4  
Oud 04-03-16, 11:56
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trimix Bekijk bericht
waarom geen iphone 5s ? is een prima toestel heb ik zelf ook 2 jaar gehad en was nog steeds 100% , batterij gaat langer mee als van een 6 de 6 vind ik zelf eigenlijk te groot
er zijn genoeg 5s iphones die niet zo heel oud zijn nieuw weet ik niet of ze nog te krijgen zijn
Mag ik dan zo brutaal - en nieuwsgierig - zijn om te vragen waarom jij dan in vredesnaam een iPhone 6 hebt aangeschaft?????

Laatst gewijzigd door TouchMe; 04-03-16 om 11:59. Reden: foutje in tekst
  #5  
Oud 04-03-16, 12:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
De 6 zal wel nog zeker 3-4 jaar meedraaien.
Ik denk dat de iPhone 5s, met de Arm64 architectuur (64-bits), ook nog wel 3-4 jaar zal meegaan. De iPhone 4S (Arm7 platform - 32-bits) wordt ondertussen al bijna vijf (5) jaar ondersteund met updates.

Ik vermoed wel dat Apple langzaam gaat stoppen met het ondersteunen van de oude 32-bits toestellen met de A5 en A6 processors.
  #6  
Oud 04-03-16, 20:13
Jordylwd Jordylwd is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 110
Standaard

de 5S heb je nog wel een tijdje plezier van hoor! Blijft een top telefoon. Heb nu de 6, ben wel helemaal gewend aan het grote scherm.
  #7  
Oud 05-03-16, 07:45
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Tja je budget is natuurlijk een rekbaar begrip.

Als je nu een 5s koopt, ga je die waarschijnlijk eerder inruilen dan dat je zou doen wanneer je een iPhone 6 koopt.
Onder de streep scheelt het dan misschien niet zoveel.

Ik heb 2 jaar geleden een 2e hands 5s gekocht omdat ik een nieuwe ook niet kon betalen.

Iets later nog een 2e hands iPhone 5 voor ma femme gekocht en nu 2 jaar later merk ik al behoorlijk verschil in hoe iOS 9 op beide toestellen draait.

Op mijn 5s draait het nog vlot genoeg maar op de 5 merk ik wel het verschil: ik zit soms op het toestel te wachten of merk een 'lag' in de response (bijv ik type al iets maar de letters verschijnen een fractie later pas)

Stel dat iOS 10 voor mij niet meer acceptabele draait op de 5s dan wil ik upgraden en ga ik dit jaar dus kosten maken. Had ik 2 jaar geleden de iPhone 6 gekocht, kon ik nog een of 2 jaar langer mee dan nu het geval is. De besparing van toen wreekt zich vanzelf.

Ik zou kortom voor een (2e hands) iPhone 6 gaan dan zit je komende 4. 5 jaar nog goed.
  #8  
Oud 05-03-16, 08:17
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

ok en waarom zou je perse altijd je iphone willen updaten ?
wat is de toegevoegde waarde ??
mensen updaten alles en naderhand zeggen ze wat is mijn iphone of ipad toch langzaam ....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 maart 2016 om 07:20 ----------

en de rede waarom ik een 6 heb is dat ik mijn 5s voor een hele mooie prijs kon verkopen en ik die 6 voor een hele mooie prijs kon aanschaffen , niet voor de nieuwprijs van 800 euro , toestel was toen maar 2 maanden oud
  #9  
Oud 05-03-16, 08:24
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trimix Bekijk bericht
ok en waarom zou je perse altijd je iphone willen updaten ?
wat is de toegevoegde waarde ??
mensen updaten alles en naderhand zeggen ze wat is mijn iphone of ipad toch langzaam ....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 maart 2016 om 07:20 ----------

en de rede waarom ik een 6 heb is dat ik mijn 5s voor een hele mooie prijs kon verkopen en ik die 6 voor een hele mooie prijs kon aanschaffen , niet voor de nieuwprijs van 800 euro , toestel was toen maar 2 maanden oud
Updaten van een telefoon (en eigenlijk elk besturingsprogramma) doe je vanwege veiligheidsredenen. Meeste online bankieren apps werken niet eens met oude iOS versies.
  #10  
Oud 05-03-16, 09:06
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

ja en met windhoos het zelfde verhaal ?updaten voor de veiligheid ?
Heb een 5s in gebruik op ios 7 werkt alles prima op ook internet bankieren

en dat iets wat via internet gebeurt 100% veilig is is een fabeltje meestal gebeurt een hack door stommiteit van een gebruiker zelf

internet bankieren of paypal account of een apple id of creditcard is niet 100% veilig !!
  #11  
Oud 05-03-16, 21:42
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trimix Bekijk bericht
ok en waarom zou je perse altijd je iphone willen updaten ?
wat is de toegevoegde waarde ??
mensen updaten alles en naderhand zeggen ze wat is mijn iphone of ipad toch langzaam ....
Off-topic, maar toch even een reactie hier op: iOS updaten wilde ik in een aantal gevallen ook niet per-se, maar soms ontkom je er niet aan. Bijvoorbeeld als je problemen hebt met je toestel en die moet herstellen mbv iTunes. Dan krijg je automatisch het nieuwe iOS door je strot geduwd. En downgraden staat Apple helaas niet toe.
Ander voorbeeld; mijn iPad mini van mijn werkgever moest geüpdatet worden (eis van de ict afdeling) dus ik kon dag zeggen naar een soepel draaiende iPad. Hij is nu min of meer crippled op iOS 9. Maargoed ik ga hier zelf teveel off-topic.
  #12  
Oud 06-03-16, 11:56
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trimix Bekijk bericht
ja en met windhoos het zelfde verhaal ?updaten voor de veiligheid ?
Heb een 5s in gebruik op ios 7 werkt alles prima op ook internet bankieren
Het zal wel werken, maar als er ooit iets misgaat (en die kans is iets groter omdat mensen met minder goede bedoelingen gedocumenteerde lekken zouden kunnen misbruiken), loop je wel het risico dat de bank vindt dat je nalatig bent en schade voor eigen risico is, omdat je regel 3 van hun voorwaarden niet naleeft:

http://www.nvb.nl/media/document/001...eidsregels.pdf

Van de andere kant: dan is het gros van de mensen met een Android device nalatig...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apple watch; welke is het meest geschikt? Daan123 Apple Watch algemeen 5 03-05-15 09:15
TomTom: Welke site heeft meest recente flitsdatabase? koekjedebij iPhone Navigatie 5 03-07-11 22:52
Welke methodes zijn er en welke is het meest geschikt voor mij ? ArB Unlock [archief] 322 07-12-08 22:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:19.