//

Levensduur iPhone?

Levensduur iPhone? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedenavond ☺️ Ik heb misschien een beetje een apparte vraag, maar ik ben bezig met een schoolproject en zou graag wat informatie van u willen... ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-04-16, 21:59
iiSteven iiSteven is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2016
Berichten: 67
Standaard Levensduur iPhone?

Goedenavond ☺️

Ik heb misschien een beetje een apparte vraag, maar ik ben bezig met een schoolproject en zou graag wat informatie van u willen...

Ik ben vooral nieuwsgierig naar hoe lang u met uw Apple product doet voordat u deze upgrade naar een nieuwe versie, ook zou ik graag willen weten wat vaak de eerste klachten of redenen zijn voordat u uw Apple product upgrade? De opdracht is het meest gericht op iPhones maar andere Apple artikelen zijn ook altijd goed!
Hopelijk heb ik hier iets aan voor mijn schoolopdracht!

Alvast heel erg hartelijk bedankt voor eventuele medewerking! 🙏🏼

Steven
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-04-16, 13:38
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Ik koop elke iPhone die uitkomt dus omgerekend elk jaar ( niet bij introductie maar wanneer ze ruim op voorraad zijn, en de iPhone 5C heb ik bewust niet gekocht). Ik koop ze voor de heb en niet omdat ze defect zijn of zo. Bij mij gaan ze zeker 2 jaar mee. Heb trouwens de 3GS nog en die werkt uitsteken ook al is die 6 jaar oud.


ps ik weet dat ik mijn profiel moet aanpassen, maar de 3G gaat overal mee naar toe, hoef ik tenminste niet voorzichtig mee om te gaan.
  #3  
Oud 08-04-16, 14:07
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Een iPhone als toestel heeft bij beoogd gebruik nagenoeg het 'eeuwige leven', het is de iOS-versie die de beperkende factor is. iOS groeit bij elke volgende versie en de hardware van de oudere iPhone kan dan niet meer meekomen. Apple geeft vanaf een bepaald moment de nieuwe iOS-versie ook niet meer vrij voor bepaalde modellen. Als gebruiker kun je dan nog rustig door met het toestel, maar steeds meer apps zijn dan niet meer voor jou beschikbaar. Er komt dus vanzelf een moment waarop de nadelen te groot worden.
  #4  
Oud 08-04-16, 16:02
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

IPhonelot eens en ook niet eens. Als je de smartphone alleen gebruikt voor primaire zaken. Telefoneren en smsen en een fotootje af en toe schiet en zoals eerder al gepost bij beoogd gebruik dan kan het toestel heel lang mee.

Gebruik je veel apps dan heb je absoluut gelijk en dan is het na 4 a 5 jaar echt aan te raden aan vervanging te denken.

Tenzij je een hebben hebben mentaliteit hebt dan is de doorloop tijd een half tot een jaar.

Maar zoals altijd kun je ook pech hebben en wordt het toestel net na garantie rijp voor de grijze container. Hierdoor schat ik de levensduur van een iphone in op iets groter dan het garantie termijn, dus 2 - 3 jaar
  #5  
Oud 08-04-16, 17:23
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Ik zeg niet langer dan 3 a 4 jaar
iPhone 3G homebutton + haarscheuren en na 4 jaar stuk toen moest ik een iPhone 5 nemen.
Deze was ook niet meer te updaten!

iPhone 5 Lightning Connector stuk (deze laten vervangen) werkt nog steeds.
__________________
iPhone 3 R.I.P., iPhone 4,iPad 4, iPhone 5, iPhone 5S, iPhone 6S, iPhone6S Plus, iPhone 7 Plus, iPhone 11 Pro
  #6  
Oud 08-04-16, 23:37
iiSteven iiSteven is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2016
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faire4u Bekijk bericht
Ik koop elke iPhone die uitkomt dus omgerekend elk jaar ( niet bij introductie maar wanneer ze ruim op voorraad zijn, en de iPhone 5C heb ik bewust niet gekocht). Ik koop ze voor de heb en niet omdat ze defect zijn of zo. Bij mij gaan ze zeker 2 jaar mee. Heb trouwens de 3GS nog en die werkt uitsteken ook al is die 6 jaar oud.


ps ik weet dat ik mijn profiel moet aanpassen, maar de 3G gaat overal mee naar toe, hoef ik tenminste niet voorzichtig mee om te gaan.
Hartelijk bedankt voor uw reactie! Dit neem ik zeker mee in mijn project!
Ik ben wel wel een beetje nieuwsgierig geworden waarom u buwust geen iPhone 5C heeft genomen aangezien ik er zelf al lange tijd blij mee ben! 😉
Kan u wel vertellen dat als ik het me kon veroorloven ik ook zeker ook alle iPhones in mijn bezit zou hebben! 😇

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 april 2016 om 22:40 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Een iPhone als toestel heeft bij beoogd gebruik nagenoeg het 'eeuwige leven', het is de iOS-versie die de beperkende factor is. iOS groeit bij elke volgende versie en de hardware van de oudere iPhone kan dan niet meer meekomen. Apple geeft vanaf een bepaald moment de nieuwe iOS-versie ook niet meer vrij voor bepaalde modellen. Als gebruiker kun je dan nog rustig door met het toestel, maar steeds meer apps zijn dan niet meer voor jou beschikbaar. Er komt dus vanzelf een moment waarop de nadelen te groot worden.
Hartelijk bedankt voor uw reactie! Ook dit neem ik zeker mee in me project!
Helaas ervaar ik precies wat u uitlegde. Mijn iPhone 5C begint ook door de updates steeds trager te worden! Fijn om te horen dat ik voorlopig nog geen nieuwe iPhone zal hoeven aanschaffen! 😊😇

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 april 2016 om 22:42 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Bekijk bericht
IPhonelot eens en ook niet eens. Als je de smartphone alleen gebruikt voor primaire zaken. Telefoneren en smsen en een fotootje af en toe schiet en zoals eerder al gepost bij beoogd gebruik dan kan het toestel heel lang mee.

Gebruik je veel apps dan heb je absoluut gelijk en dan is het na 4 a 5 jaar echt aan te raden aan vervanging te denken.

Tenzij je een hebben hebben mentaliteit hebt dan is de doorloop tijd een half tot een jaar.

Maar zoals altijd kun je ook pech hebben en wordt het toestel net na garantie rijp voor de grijze container. Hierdoor schat ik de levensduur van een iphone in op iets groter dan het garantie termijn, dus 2 - 3 jaar
Hartelijk dank voor uw reactie! Ook dit neem ik mee in me project!
Kan u wel vertellen dat ik me iPhone zeker niet beoogd gebruik.. 😂
Hopelijk haal ik zelf de 4 jaar wel met mijn iPhone 5C! 😇

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 april 2016 om 22:44 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer Bekijk bericht
Ik zeg niet langer dan 3 a 4 jaar
iPhone 3G homebutton + haarscheuren en na 4 jaar stuk toen moest ik een iPhone 5 nemen.
Deze was ook niet meer te updaten!

iPhone 5 Lightning Connector stuk (deze laten vervangen) werkt nog steeds.
Hartelijk bedankt voor uw reactie! Ook dit neem ik mee in me project!
Ik hoop heel erg de 4 jaar met mijn iPhone 5C te halen haha!
Toevallig heb ik ook de lichting connector moeten vervangen bij m'n iPhone 😁😇
  #7  
Oud 09-04-16, 23:09
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Ik vind de 5C niet echt mooi en had dat jaar toch liever de 5S.
  #8  
Oud 10-04-16, 11:43
dcl! dcl! is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 148
Standaard

Over 4 maanden is mijn iPhone 4 al 6 jaar oud en still going strong.
Ben al wel 2 jaar naar een vervanging aan het kijken maar was nog steeds aan het twijfelen, en zolang het beestje goed werkt is er geen haast.
Maar nu is de SE toch in bestelling. Zoals de 4 nu werkt zou ik nog makkelijk de 6 jaar kunnen halen, maar ik verheug me nu op 64gb (32gb is voor mij echt krap) opslag en de snelheid, accuduur, noem maar op alle voordelen van een nieuwe boven een oude.
  #9  
Oud 10-04-16, 12:31
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

@dcl! Goede keuze, ga je veel plezier aan beleven.
  #10  
Oud 10-04-16, 19:13
iiSteven iiSteven is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2016
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faire4u Bekijk bericht
Ik vind de 5C niet echt mooi en had dat jaar toch liever de 5S.
Kan ik begrijpen! Aluminium ziet er toch chiquer uit als plastic!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 april 2016 om 18:16 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dcl! Bekijk bericht
Over 4 maanden is mijn iPhone 4 al 6 jaar oud en still going strong.
Ben al wel 2 jaar naar een vervanging aan het kijken maar was nog steeds aan het twijfelen, en zolang het beestje goed werkt is er geen haast.
Maar nu is de SE toch in bestelling. Zoals de 4 nu werkt zou ik nog makkelijk de 6 jaar kunnen halen, maar ik verheug me nu op 64gb (32gb is voor mij echt krap) opslag en de snelheid, accuduur, noem maar op alle voordelen van een nieuwe boven een oude.
Hartelijk bedankt voor uw reactie, dit neem ik mee in me project!
Zo 6 jaar is toch al een lange tijd zeg! Toch wel tijd voor een upgrade!
Veel plezier met uw SE 😉😇
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Levensduur batterij na update 7.1.1 iPhone 4S bornpfst iPhone algemeen 10 13-07-14 21:01
Problemen iphone opladen en batterij levensduur jamini iPhone algemeen 1 06-11-12 12:46
Levensduur iPhone nicolas4 iPhone algemeen 10 13-07-10 18:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:51.