//

iPhone gaat zeer snel leeg

iPhone gaat zeer snel leeg discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste iCulture gebruikers, Ik heb sinds dik een jaar een tweedehands iPhone 5S die bij aankoop in zeer goede staat verkeerde en het altijd prima ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-04-16, 13:49
LuukiPhone LuukiPhone is offline
• iOS 9.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 3
Standaard iPhone gaat zeer snel leeg

Beste iCulture gebruikers,

Ik heb sinds dik een jaar een tweedehands iPhone 5S die bij aankoop in zeer goede staat verkeerde en het altijd prima heeft gedaan. Tot een paar weken terug, toen deed de home knop het niet meer. Ik ben toen dus gaan zoeken op Google en kwam uit bij een pagina die adviseerde de knop wat in te wrijven met een wattenstaafje waar alcohol inzit om de iPhone daarna op de kop te zetten. Zo dom als ik ben, heb ik dit gedaan en als gevolg daarvan zaten (en zitten) er nu dus alcohol vlekken in mijn scherm en doet de home knop het nog steeds niet. Maar dit is niet het probleem. Ongeveer een week later bevon de iPhone supersnel leeg te raken. En met snel bedoel ik ook echt snel. Vandaag heb ik de iPhone om 7:40 van de lader gehaald, 100%. Tussen toen en nu heb ik de telefoon 15 min gebruikt met het scherm aan, de rest van de tijd heeft die in m'n broekzak gezeten. Nu is de telefoon 59%. Zo was mijn telefoon gister ook leeg en m'n vaders 6S nog 83% (zelfde moment van de lader gehaald).

Nu is mijn vraag, waardoor kan dit komen? En is het niet raar dat die pas een week na het alcohol incidentje snel leeg begon te gaan? Ik moet wel opmerken dat ik de iPhone regelmatig aan de iPad lader heb hangen en af en toe een powerbank van de Action gebruik. Ik heb een harde reset al geprobeerd door de homeknop mbv AssistiveTouch en de sleep/wake button in te duwen, maar dat werkt niet op de een of andere manier. Zou het alleen aan de batterij liggen, en kan ik dus een nieuwe plaatsen, of kan er hier meer aan de hand zijn? Als er meer aan de hand is koop ik namelijk liever een andere iPhone. Maar als er een nieuwe batterij in kan is dat natuurlijk beter voor de portemonnee, om het zo maar te zeggen De alcohol vlekken en home knop maken me niet zoveel uit, als ik hem maar de hele dag door kan gebruiken zonder hem 20x aan de lader te hoeven leggen.

Mvg.
Luuk
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-04-16, 21:09
iiSteven iiSteven is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2016
Berichten: 67
Standaard

Het batterij zou je inderdaad kunnen vervangen maar het kan wel zijn dat de problemen terug komen doordat er vocht in de telefoon zit... Ik zou er een nieuw batterij in laten zetten en hopen op het beste 😉
  #3  
Oud 10-04-16, 19:57
LuukiPhone LuukiPhone is offline
• iOS 9.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 3
Standaard

Inmiddels is het tóch gelukt om op de iPhone een harde reset uit te voeren, wat wekenlang niet is gelukt. Ik heb de batterij nu opnieuw gekalibreerd maar nog steeds gaat hij erg snel leeg. Ook doet hij nu raar wanneer ik bijvoorbeeld het scherm uitzet, dan gaat het scherm uit, weer aan in een flits, om vervolgens uit te blijven. Ik denk dus dat ik toch voor een andere iPhone ga, maar wil zo min mogelijk geld uitgeven. Kan ik nu beter een tweedehands 5S 16GB (€250 ongeveer) kopen en over een halfjaar/jaar een tweedehandse SE 64GB? Of kan ik beter meteen een nieuwe SE kopen? Wat zouden jullie doen? Ik koop liever geen nieuwe iPhone aangezien die dingen ontiegelijk duur zijn en ik goede ervaring heb met een tweedehandse iPhone kopen.
  #4  
Oud 10-04-16, 20:17
iiSteven iiSteven is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2016
Berichten: 67
Standaard

Ik kan natuurlijk niet in uw portemonnee kijken, maar persoonlijk zou ik dan een iPhone SE nemen, omdat deze natuurlijk een beter batterij heeft, sneller is, betere processor etc etc. Als u daar niet veel waarde aan hecht en goede ervaringen heeft met tweedehands kunt u in uw situatie best een tweedehands 5S nemen hoor. Prima telefoontje en zeker nog de moeite waard! ��
  #5  
Oud 10-04-16, 20:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iiSteven Bekijk bericht
...omdat deze natuurlijk een beter batterij heeft...
Ja, ongeveer 64 mAh "beter".

Citaat:
Prima telefoontje en zeker nog de moeite waard!
Eigen ervaring? Of van horen zeggen?
  #6  
Oud 10-04-16, 20:27
LuukiPhone LuukiPhone is offline
• iOS 9.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 3
Standaard

Met de 5S ben ik zeer tevreden geweest totdat de home knop stuk ging. Voldoende snelheid, batterij ging een hele dag mee, foto's waren prima en de opslag is ook voldoende (heb nu 1,6GB vrij en ook nog 1,5GB muziek waar ik niks mee doe, dus eigenlijk nog 3,1GB vrij). Heb m ook al een paar keer laten vallen, weliswaar met screenprotector en Spigen hoesje, maar er is geen krasje of deukje op te bekennen. Ik denk dat ik dan voor een 5S ga, die zal het nog makkelijk een jaar uithouden toch? Wat zal een 64GB SE tegen die tijd kosten? Moet ik dan denken aan een euro of 400 of meer/minder? Bedankt voor de reacties tot nu toe
  #7  
Oud 10-04-16, 20:57
iiSteven iiSteven is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2016
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ja, ongeveer 64 mAh "beter".



Eigen ervaring? Of van horen zeggen?
Eigen ervaring, heb de 5S bijna 2 jaar gebruikt, inmiddels heeft mn moeder deze overgenomen en werkt nogsteeds prima! 👌🏼
  #8  
Oud 10-04-16, 21:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iiSteven Bekijk bericht
Eigen ervaring, heb de 5S bijna 2 jaar gebruikt,
Tof.

In jouw ander topic heb je het steeds over "upgraden". Zelf ben je blijkbaar een "downgrader". Van een 64-bits iPhone 5s naar een 32-bits iPhone 5c is een "downgrade" die kan tellen.
  #9  
Oud 10-04-16, 21:16
iiSteven iiSteven is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2016
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Tof.

In jouw ander topic heb je het steeds over "upgraden". Zelf ben je blijkbaar een "downgrader". Van een 64-bits iPhone 5s naar een 32-bits iPhone 5c is een "downgrade" die kan tellen.
Klopt! Was ook niet een vrijwillige downgrade.

Laatst gewijzigd door iiSteven; 10-04-16 om 21:27.
  #10  
Oud 10-04-16, 21:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iiSteven Bekijk bericht
Hoor het wel als je ook de priveredenen wilt weten
Die privéredenen heb ik al gelezen om 20:17 voor je het bericht om 20:25 gewijzigd hebt.

EDIT:
Ben je nu klaar met wijzigen?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4S batterij zeer snel leeg (zelfs na vervanging) RPADC iPhone algemeen 6 28-07-15 00:22
Iphone 5 battery zeer snel leeg sporcky iPhone algemeen 8 10-04-13 18:16
Naa jailbreak 4s 5.0.1 gaat het battrij zeer snel leeg ABDARAHMAN Jailbreak 1 10-02-12 21:50
Ook nieuwe iphone 3 batterij zeer snel leeg. roelske iPhone algemeen 6 24-06-11 15:43
iphone heet en batterij zeer snel leeg bunne iPhone algemeen 11 06-06-11 19:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:10.