//

iPad lader nadelig voor iPhone

iPad lader nadelig voor iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Als het klopt wat ik ergens las dat je iPhone veel sneller is opgeladen als je een iPad ladder gebruikt, vraag ik me dan wel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-05-16, 13:30
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard iPad lader nadelig voor iPhone

Als het klopt wat ik ergens las dat je iPhone veel sneller is opgeladen als je een iPad ladder gebruikt, vraag ik me dan wel af als je deze ladder veelvuldig zou gebruiken voor een iPhone of dit op den duur niet nefast gaat worden voor de batterij van die iPhone.

Mvg, Vic
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-05-16, 15:02
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Ik gebruik inmiddels de 29 Watt lader voor alle toestellen. De host bepaalt de laadstroom, niet de lader. Geen zorgen!
  #3  
Oud 25-05-16, 16:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vic55 Bekijk bericht
vraag ik me dan wel af als je deze ladder veelvuldig zou gebruiken voor een iPhone of dit op den duur niet nefast gaat worden voor de batterij van die iPhone.
Dat gaat niet nefast worden. Het maakt niets of uit of je een 5 W, 12 W, 29 W of 1.200 W lader gebruikt. De laadspanning moet voor een iPhone ca. 5 V zijn. De laadstroom wordt bepaald door de accu.

Op een Mac kan men dat goed zien. Hier een voorbeeld met de iPhone 6s Plus belplank van mijn vrouw:



De Mac schakelt dus laadstroom bij op de USB 3 poort van een Mac overeenkomstig met wat de accu van de iPhone 6s Plus vraagt.
  #4  
Oud 25-05-16, 22:03
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Thx voor jullie reacties. Is het dan wel.juist dat de iPhone met een iPad lader sneller zou op geladen zijn?
  #5  
Oud 25-05-16, 22:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

De iPhone lader levert een laadstroom van 1.000 mA. De iPad lader levert een laadstroom van max 2.100 mA. Dus, met een iPad lader kan men een iPhone iets sneller opladen. Maar niet dubbel zo snel als met een iPhone lader.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad lader gebruiken voor iPhone 5s? iPhoneAir iPad accessoires en onderdelen 4 09-10-14 10:50
iPad lader gebruiken voor iPhone joblamie iPad algemeen 31 26-11-10 13:12
Europese stekker voor iPad lader , waar ? cardwizard iPad algemeen 50 19-06-10 03:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:17.