//

Geheugen Opslag opruimen

Geheugen Opslag opruimen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Er zullen hierover wel al topics zijn, maar ik vindt niet zo direct een duidelijk en eenvoudig overzicht erover. Omdat we binnen kort op verlof ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-06-16, 12:09
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard Geheugen Opslag opruimen

Er zullen hierover wel al topics zijn, maar ik vindt niet zo direct een duidelijk en eenvoudig overzicht erover. Omdat we binnen kort op verlof vertrekken wil ik graag maximale ruimte vrij hebben zowel op men iPad als iPhone.
Als ik via iTunes kijk zie ik ruimte ingenomen door documenten en gegevens en ook andere. Misschien eerst kan er me iemand een overzicht geven wat dit zoal is. En te tweede wat zijn de nodige stappen om dit gebruik tot ervan te beperken. Of met andere woorden, wat zijn de eenvoudige stappen die men kan doen om maximaal geheugen vrij te maken.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-06-16, 12:20
jplt jplt is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 73
Standaard

"Ruimte vrijmaken zonder data te verwijderen

Er een handige truc om iPhone geheugen vrij te maken zonder data of apps te verwijderen. Om dit te bewerkstelligen, ga je naar de iTunes Store. Klik onderin op ‘Films’ en kies een willekeurige film met een hogere bestandsgrootte dan het vrije geheugen op je iDevice. In ons geval kiezen we voor de film Closer, die met zijn grootte van 4,34GB natuurlijk nooit past op onze iPhone 5S met slechts 845MB aan vrije opslagruimte.

Wat volgt als je op ‘Koop’ of ‘Huur’ drukt, is een melding dat de film niet gedownload kan worden. Als je vervolgens op ‘Instellingen’ drukt en naar ‘Opslag en iCloud-gebruik’ gaat, zul je zien dat de vrije opslag is toegenomen. Je hoeft voor deze truc niet daadwerkelijk een film aan te schaffen."

Na dat ik dit een paar keer had gedaan ging ik van 1,7 naar 5 gb vrij. Ik heb de film Cleopatra gebruikt. Misschien dat je er wat aan hebt.
  #3  
Oud 01-06-16, 14:10
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Dank u voor de tip. Maar bestaan er ook meer gestructureerde methoden via instellingen of zo?
  #4  
Oud 01-06-16, 14:10
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Opslagruimte vrijmaken op je iPhone: 7 gouden tips
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
mail opruimen vhummel iPhone algemeen 0 03-05-15 00:31
Geen geheugen voor reservekopie met 4,9 gb beschikbare opslag Grandfather iCloud 3 05-12-13 05:44
gebruikte apps opruimen cortrans iPhone Apps 8 05-09-13 18:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:03.