//

Spontaan mails op 6S

Spontaan mails op 6S discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, mijn vrouw heeft een 6S gekocht en is die aan het inrichten. Nu verschenen er een hele serie mails die op mijn desktop staan, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-07-16, 21:25
willem269 willem269 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2016
Berichten: 4
Standaard Spontaan mails op 6S

Hallo,
mijn vrouw heeft een 6S gekocht en is die aan het inrichten. Nu verschenen er een hele serie mails die op mijn desktop staan, in haar telefoon. Ze heeft een ander e-mailadres dan de mails die uit mijn desktop komen. Het deel voor het @ is identiek, het deel er achter is anders. Ra, ra.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-07-16, 10:00
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Bedankt voor het verhaaltje en de mededeling. Zit er ook nog ergens een vraag in of vond je het alleen leuk om dit mede te delen.
Mocht het zo zijn dat je ook nog iets wilde vragen hierover zal je echt iets meer info moeten geven.
  #3  
Oud 03-07-16, 10:18
willem269 willem269 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2016
Berichten: 4
Standaard

Ja, ik had natuurlijk moeten mailen: ra ra, hoe kan dat? Ik ging er ten onrechte van uit dat wel duidelijk was dat mijn vrouw niet zat te wachten op een aantal voor haar niet relevante mails. Sorry.
  #4  
Oud 03-07-16, 10:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem269 Bekijk bericht
...niet relevante mails.
En die "niet relevante mails" zijn afkomstig van welke mail provider? iCloud, Hotmail, Gmail, Yahoo!, nog iets anders? En welk mail protocol wordt er gebruikt? Het antieke POP3, IMAP of Exchange? Het is inderdaad allemaal een beetje ra ra.
  #5  
Oud 03-07-16, 10:44
willem269 willem269 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2016
Berichten: 4
Standaard

Laat ik proberen wat meer duidelijkheid te verschaffen. Er is sprake van e-mailadressen die na het @ een eigen achtervoegsel hebben. Laten we zeggen:
holland@holland.nl en bernardine@holland.nl zijnde ons 'centrale' mailadres en dat van mijn vrouw.
Deze adressen hebben we, net als onze website www.holland.nl geregistreerd bij Mijndomein.
Nu verschijnen er in de nieuwe IPhone spontaan mails uit de inbox holland@holland.nl., mails die daar al maanden staan.
Verder gebruiken we het 'antieke' POP 3, heb ik mij laten vertellen.
Ik hoop dat jullie een beetje consideratie hebben met deze digibeet-op-leeftijd
  #6  
Oud 03-07-16, 10:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem269 Bekijk bericht
Ik hoop dat jullie een beetje consideratie hebben met deze digibeet-op-leeftijd
Is niet erg. Ben met mijn 66 jaar ook een digibeet-op-leeftijd.

Ik ben bijna zeker dat bernardine@holland.nl geen zelfstandig POP3 mail account is ,met een eigen paswoord en eigen mailbox, maar een alias van holland@holland.nl

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 03-07-16 om 11:36. Reden: Schreifvauten
  #7  
Oud 03-07-16, 11:30
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Citaat:
Is niet erg. Ben met mijn 66 jaar ook een digibeet-op-leefttijd.
Het aantal bejaarden hier begint pandemische vormen aan te nemen

Willem, wat is de reden om nog POP te gebruiken anno 2016?
U doet toch ook geen boodschappen met paard en wagen?

Tenzij de provider dat niet ondersteunt, zou ik overgaan op IMAP.

Welke telefoon heeft u zelf in bezit?
  #8  
Oud 03-07-16, 12:54
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Het gebruik van pop3 hoeft geen enkel probleem te zijn. Altijd dat gedoe over dat dat te oud is om te gebruiken is complete onzin.
Je moet alleen weten hoe je het gebruikt.
Pop3 haalt de mail (normaal gesproken) van de server weg naar de client toe. Tenzij je op de client insteld dat hij een kopie moet laten staan.
Als ik je bericht zo lees, lijkt het er op dat op jouw client (pc of tablet) dat inderdaad aan hebt staan. Dan blijft er een kopie van de mail op de server staan. Voor een nieuwe client zullen deze kopieën dus nieuwe mail zijn doe opgehaald moet worden.
Bij imap worden veranderingen in de mailbox ook echt op de server gedaan. Een weggegooide mail zal dus ook op de server weggegooid worden.
  #9  
Oud 03-07-16, 13:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Het gebruik van pop3 hoeft geen enkel probleem te zijn. Altijd dat gedoe over dat dat te oud is om te gebruiken is complete onzin.
Je moet alleen weten hoe je het gebruikt.
Het grote probleem met POP3 is dat het inderdaad verouderd is. Om het een en ander een beetje bij de tijd te houden zijn er extensies ontwikkeld (cfr. RFC 2449). Sommige providers gebruiken alle extensies, sommige een paar en nog andere helemaal geen. Dat kan problemen veroorzaken.

Een typisch probleem is dat een POP3 server niet altijd correct reageert op een DELE msg met een +OK of -ERR msg. Gevolg: overvolle mailbox.

Dus: helemaal geen complete onzin.
  #10  
Oud 03-07-16, 14:00
willem269 willem269 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2016
Berichten: 4
Standaard

@ MCNO

@
Citaat:
Het aantal bejaarden hier begint pandemische vormen aan te nemen
Willem, wat is de reden om nog POP te gebruiken anno 2016?
U doet toch ook geen boodschappen met paard en wagen?
Ik hoop dat met pandemisch hier bedoeld wordt: kosmopolitisch wijdverbreid voorkomend.
En niet: overal verbreid (van ziekte)

Overigens zou ik er al gepensioneerde helemaal geen bezwaar tegen hebben om het paard voor de wagen te spannen om boodschappen te gaan doen. Via circa 6 kilometer bospaden bereiken we de achterkant van het parkeerterrein van de supermarkt.


Nu terug naar het topic, voordat de forumpolitie ingrijpt.
Mijn vrouw, de systeembeheerder bij ons, heeft het nagekeken en geconstateerd dat onze accounts inderdaad gebruik maken van POP 3 maar dat ze niet weet hoe en waar we dat kunnen veranderen.
intussen heeft ze ook de 'ongewenste' mails verwijderd en is er verder achter gekomen dat het mails betrof, die ik kennelijk ooit naar haar heb doorgestuurd. Dat zei ze in eerste instantie niet, vandaar dat we naar nu blijkt onnodig alarm hebben geslagen.
Excuses daarvoor, fijne zondag verder. en ik kom vast nog wel eens terug.

PS Tenslotte de vraag over mijn telefoon. Nu de IPhone er is, heb ik de Acer Z130 'geërfd'. Een smartphone waarvoor ik nog niet helemaal smart genoeg voor ben. Ik gebruik net zo lief de Sony Ericsson Z 310i.
  #11  
Oud 03-07-16, 16:10
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

@willem, excuus is echt niet nodig hier; we zijn hier allemaal om te leren

Kijkend naar mijn familie moet ik eerlijk zijn en constateren dat de oudere garde nu veel makkelijker omgaat met een iphone / ipad dan ooit met android.

IOS lijkt stabieler en intuïtiever.

Een smartphone is, als er kleinkinderen zijn, echt bijna onontbeerlijk door whatsapp e.d.
Ook dat merk ik van de seniore garde.

Vanuit die ervaring zou ik een iphone aanschaffen zodat u bij onduidelijkheden met uw vrouw (en dit forum) snel en goed leert gebruikmaken van een dergelijke telefoon.
Die Acer maakt u wel weer een ander mee blij.
  #12  
Oud 03-07-16, 18:40
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Citaat:
Nu terug naar het topic, voordat de forumpolitie ingrijpt.
Mijn vrouw, de systeembeheerder bij ons, heeft het nagekeken en geconstateerd dat onze accounts inderdaad gebruik maken van POP 3 maar dat ze niet weet hoe en waar we dat kunnen veranderen.
Dat kun je gewoon vinden op de website van je provider.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
siri spontaan verdwenen fcruizer iPhone algemeen 6 23-02-12 16:02
iPhone 3Gs spontaan uit en weer spontaan aan WAH iPhone algemeen 1 17-11-11 10:48
spontaan gebarst? daffidj iPhone algemeen 4 29-05-10 19:15
Spontaan piepen? RoyalMess iPhone algemeen 2 15-08-09 17:28
Spontaan in slaapstand rAsk iPhone algemeen 6 12-08-08 20:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:34.