//

iPhone 5s zelf repareren?

iPhone 5s zelf repareren? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb vanmorgen mijn iPhone 5s laten vallen. Ik heb gelijk een iPhone 6s gekocht, ik vond het een mooie mogelijkheid voor de nieuwste editie. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-07-16, 11:58
LittlePinkel LittlePinkel is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2014
Berichten: 12
Standaard iPhone 5s zelf repareren?

Ik heb vanmorgen mijn iPhone 5s laten vallen. Ik heb gelijk een iPhone 6s gekocht, ik vond het een mooie mogelijkheid voor de nieuwste editie.

Mijn 5s ligt hier nu niks te doen. Het scherm is gebarsten, aan de achterkant is het glas aan de bovenkant ook kapot. De klok werkt niet meer (staat stil op 10.15?) maar de camera (voor en achter) werkt nog gewoon zoals het hoort. De telefoon is ongeveer een driekwart jaar oud.

Nu zit ik met de vraag; is het slim om een reparatiesetje (dus schroevendraaiers etc.) aan te schaffen om het scherm te vervangen en de telefoon door te verkopen? Of om de telefoon in onderdelen verkopen?

Die reparatiekits van bv iFixit zijn rond de 60 euro (en een eventueel scherm/achterkant van minimaal 70 euro), en ik vraag mij af of ik dit geld eruit kan halen. De doos etc. heb ik nog. Ik denk als ik eenmaal zo'n kit heb, meerdere mensen in mijn omgeving bij mij aankloppen om een telefoon te repareren (al is dat een voorspelling).

Wat zouden jullie doen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-07-16, 12:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LittlePinkel Bekijk bericht
De klok werkt niet meer (staat stil op 10.15?)
Dat is héél slecht nieuws want de RTC is onderdeel van de SoC (waar ook de CPU in zit). Probeer eerst die iPhone maar weer in gang te krijgen met een DFU herstel. Als dat werkt kan je jezelf nog altijd rijk rekenen.
  #3  
Oud 12-07-16, 15:12
LittlePinkel LittlePinkel is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2014
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Probeer eerst die iPhone maar weer in gang te krijgen met een DFU herstel.
Na een reset (home + powerbutton 10sec ingedrukt houden) werkt de klok weer als normaal. Touchscreen werkt ook nog gewoon, net zoals de camera. In principe is nu alleen de glasplaat voor en het kleine stukje glas aan de achterkant kapot!
  #4  
Oud 13-07-16, 09:21
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Waar heb je hem laten vallen? Wel eens aan je inboedelverzekering gedacht?
  #5  
Oud 13-07-16, 11:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LittlePinkel Bekijk bericht
Na een reset (home + powerbutton 10sec ingedrukt houden) werkt de klok weer als normaal.
Dat zal wel. Het blijft toch raar dat na een val alleen de klok (RTC) uitvalt. De SoC zal wel een tik gekregen hebben. Succes verder.
  #6  
Oud 13-07-16, 13:35
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Als het zelf repareren lukt ben je goedkoper uit, maar er kan na de reparatie (wanneer die niet goed is gedaan ) andere problemen uit voort komen. Kijk maar eens voor de grap bij de antwoorden forum van forumleden op ifixit.com. Even een scherm vervangen en touch gedeelte werkt niet, geen netwerk ontvangst of erger Blue screen of death, zijn maar een paar voorbeelden.
  #7  
Oud 13-07-16, 17:46
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Scherm vervangen van een 5S is vrij eenvoudig, van een 4(S) is het een stuk lastiger in ieder geval. Gewoon scherm bestellen en doen zou ik zeggen!
  #8  
Oud 15-07-16, 16:04
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Grappig ik vind van de 4s weer makkelijker
  #9  
Oud 15-07-16, 16:58
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

altijd even goed opletten met de lengte van de schroefjes even op ifixit kijken waar welken moeten enz anders kun je zomaar je moederbord verkrachten ...

ook je batterij los koppelen ! voorzichtig alles los maken
en neem je tijd
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zelf iPhone 3GS repareren Madsj iPhone accessoires en onderdelen 8 16-02-13 04:44
iPhone 3GS zelf repareren Ver$uZ Motorsport iPhone algemeen 0 11-10-12 18:37
Iphone zelf repareren Dubbelo7 iPhone algemeen 2 15-04-12 21:09
Garantie en zelf repareren guusjeeee iPhone algemeen 3 27-02-11 06:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:58.