//

6s kopen of wachten op 7?

6s kopen of wachten op 7? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn Iphone 5 begint toch wat kuurtjes en langzaam te worden, dit komt ook oa door dat ik mijn abbo al zo'n 4 jaar heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-07-16, 19:54
AlexT305's schermafbeelding
AlexT305 AlexT305 is offline
• iOS 9.3.2
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 9
Standaard 6s kopen of wachten op 7?

Mijn Iphone 5 begint toch wat kuurtjes en langzaam te worden, dit komt ook oa door dat ik mijn abbo al zo'n 4 jaar heb en ik nog onbeperkt 3g heb, duss ik wil eigenlijk een nieuwe abbo afsluiten met 4g en dan gelijk een nieuwe Iphone erbij.

Ik wilde dan gaan voor de Iphone 6s 128GB aangezien dat maar een paar euro per maand schilt met de 64GB versie.

Mijn vraag is duss eigenlijk simpel; Is dit een goed idee of kan ik beter wachten op de Iphone 7 (die volgens mij in september komt).

Ik zit vooral met dat ik denk dat de toestel prijzen dan weer hoger zijn en waarschijnlijk niet beschikbaar is bij Tele2 waarbij ik zit.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn dilemma.
__________________
iPhone 7, Apple Watch 1, iPad 3, iPad Mini Retina, iPad 2017, iPod Nano 6G, Macbook Pro.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-07-16, 21:44
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Altijd wachten, nooit iets kopen, doet alleen de gek op beter hopen.
  #3  
Oud 16-07-16, 22:38
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Het hebben is het einde van het genot wacht gewoon op de iphone 10 dan leer je je beheersen de komende tijd.
  #4  
Oud 16-07-16, 23:01
AlexT305's schermafbeelding
AlexT305 AlexT305 is offline
• iOS 9.3.2
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 9
Standaard

Heb hier natuurlijk niks aan maar beste reacties die ik ooit op een forumpost heb gehad.
  #5  
Oud 17-07-16, 02:00
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

Beste Alex,

Mensen overdrijven graag. Ook hier. Als je het nog kan uithouden met je iPhone 5, dan zou ik zeker die maand of twee uit proberen te houden.

Immers de iPhone 6S is nauwelijks in prijs gezakt en dus is het nu niet de moeite waard mijn inziens. Als de prijs veel lager zou zijn geweest dan bij release, dan was het een ander verhaal geweest. Voor hetzelfde geld of iets meer heb je over een maandje of twee de opvolger.

Als je mij net na het uitkomen van de iPhone 7 vraagt of je de iPhone 7 moet nemen of wachten op de 7S, dan kan je reacties zoals bovenstaand verwachten. Nu echter vind ik je vraag zeker relevant.
  #6  
Oud 17-07-16, 10:18
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlexT305 Bekijk bericht
Mijn Iphone 5 begint toch wat kuurtjes en langzaam te worden, dit komt ook oa door dat ik mijn abbo al zo'n 4 jaar heb en ik nog onbeperkt 3g heb, duss ik wil eigenlijk een nieuwe abbo afsluiten met 4g en dan gelijk een nieuwe Iphone erbij.

Ik wilde dan gaan voor de Iphone 6s 128GB aangezien dat maar een paar euro per maand schilt met de 64GB versie.

Mijn vraag is duss eigenlijk simpel; Is dit een goed idee of kan ik beter wachten op de Iphone 7 (die volgens mij in september komt).

Ik zit vooral met dat ik denk dat de toestel prijzen dan weer hoger zijn en waarschijnlijk niet beschikbaar is bij Tele2 waarbij ik zit.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn dilemma.
Beste Alex als je echt voor een groter formaat wil gaan kan je misschien best nog een maandje of twee wachten dan heb je nieuwste van nieuwste als je zelfde formaat wil behouden kan je natuurlijk overschakelen naar de SE hé
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #7  
Oud 17-07-16, 12:39
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlexT305 Bekijk bericht
Heb hier natuurlijk niks aan maar beste reacties die ik ooit op een forumpost heb gehad.
Tja, als deze vraag representatief is voor jouw andere vragen dan kun je rekenen op satirische en cynische antwoorden.
  #8  
Oud 17-07-16, 14:24
AlexT305's schermafbeelding
AlexT305 AlexT305 is offline
• iOS 9.3.2
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 9
Standaard

Bedankt voor de reacties.

De vraag is lijkt mij gewoon een normale vraag waarover ik een mening vraag.
Als ik het antwoord al zou weten zou ik de vraag niet stellen en ik hoopte op argumenten met een beetje onderbouwing waarom.

Voor mij is dit namelijk de eerste Iphone die ik zou kopen met abbo. Ik heb altijd mijn abbo (€15) gehouden en daarbij dan een Iphone gekocht.

Maar goed de reacties van iSpy & Scooter geven mij wel het nadenken ook omdat ik nu al ruim 3x meer zou gaan betalen dan ik deed.

Ik denk dat ik morgen een langs ga bij een vriend in de winkel die weet vaak wel wat ongeveer de abbo prijzen worden en dan maak ik mijn besluit.
  #9  
Oud 17-07-16, 18:32
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

De prijzen van een iPhone 6S icm abonnement is nog steeds hetzelfde, misschien dat het enkele tientjes scheelt. Dat komt omdat de iPhones nog erg gewild zijn, vandaar dat deze niet in prijs dalen.

Als je nu wilt overstappen, zou je dat nu ook kunnen doen. Ik zou dan tweedehands gaan kijken voor een 6S. Heb toevallig van de week nog een 6S 64GB aangeschaft voor een mooi bedrag. Toestel is drie maanden oud.

Om nu een abonnement te nemen voor een half jaar oud toestel, kan natuurlijk ook, als je niet perse de nieuwste iPhone wilt. Je bent dan wel duurder uit, hangt van het abonnement af (meer / minder - data / bellen). Ik raad je dit wel af, want tweedehands kom je net zo goede / nieuw / gesealde iPhone 6S toestellen tegen voor ongeveer 500 euro (afhankelijk van de opslagcapaciteit).

Als je nu een iPhone tweedehands aanschaft, kan je vlak voor de release van de 7, je iPhone weer verkopen, als je de 7 wilt aanschaffen. Als je tevreden bent met je 6S, hoeft dat natuurlijk niet!

Ik weet niet bij welke provider je nu zit, maar Tele2 en KPN hebben wel interessante sim-only bundels. Als ik zo even snel kijk, zie ik:

2 jaar

@ Tele 2 = Onbeperkt Bel / SMS + 8GB (25 euro) / of 24GB voor (35 euro)
@ KPN = Onbeperkt Bel / SMS + 10GB + Spotify Premium (Krijg je nog 1,5 GB extra) (37,50)

Tele2 is interessanter, maar de netwerkdekking van KPN is beter. Daarbij krijg je bij KPN ook nog Spotify Premium. Als je thuis ook nog een KPN alles in 1 pakket heb en nog een familielid op hetzelfde adres die een KPN abonnement hebt, krijg je ook nog eens het dubbele aantal GB (10GB wordt 20GB, 1.5GB wordt 3GB). Dit heet KPN compleet.

Het is natuurlijk wel de vraag of je zoveel per maand kwijt kan, aangezien je nu maar 15 euro kwijt bent. Anders zou je je huidige abbo gewoon door laten lopen, totdat je een aanbieding van je provider krijgt. Het is en blijft onbeperkt data en dat is wel fijner dan de huidige opties op dit moment. Enige nadeel is wel dat het 3G is.
__________________
  #10  
Oud 17-07-16, 19:15
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Nu nog een 6s-model is een bijna overjarige iPhone kopen voor de volle mep. In september heb je de keuze tussen de iPhone 7 voor de hoofdprijs en een 6s voor ongeveer half geld. Dat lijkt me een no-brainer.
  #11  
Oud 17-07-16, 19:26
AlexT305's schermafbeelding
AlexT305 AlexT305 is offline
• iOS 9.3.2
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 9
Standaard

iPhoneAlot heeft een puntje.
En daarnaast wil ik gebruik maken van de combi-deal zodat ik maandelijks een bedrag betaal voor de Iphone en niet zoals ik het altijd deed in 1x +/- 600 euro neertel.

En op marktplaats koop ik veel dingen maar een iphone oid koop ik daar liever niet.
Daarnaast kan ik duss niet op dit moment dat hele bedrag ff tikken duss valt het ook af.

Ik ben zo is aan het kijken nu...Als ik de 6s 128GB wil kopen ben ik €849-€969 kwijt en als ik hem met een abbo bestel betaal je €30 pm dat is duss €720 in totaal en dan €21 voor het abbo duss €51 totaal. En de abbo prijzen van de 7 worden geschat op €60+ dat is toch wel veel meer...het word er niet makkelijker op zo.

Laatst gewijzigd door AlexT305; 17-07-16 om 19:38.
  #12  
Oud 17-07-16, 20:26
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Je zult je moeten beseffen dat je niet meer voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten. Als je een dikke fokn wilt, ga je die hoe dan ook betalen.
__________________
Het goede gedeelte van mijn hersenen werkt slecht. Het slechte gedeelte van mijn hersenen werkt goed.
  #13  
Oud 17-07-16, 22:35
AlexT305's schermafbeelding
AlexT305 AlexT305 is offline
• iOS 9.3.2
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 9
Standaard

Ik wil helemaal niet zeggen dat ik voor een dubbeltje op de eerste ring wil zitten.
Dat is voor mij ook niet het dilemma en betaal graag het bedrag maar is het het dan ook de ruim 240 euro extra waard. Waarbij is nog niet eens meeneem dat ik nu voor 128GB betaal en straks waarschijnlijk ruim €240 meer betaal voor 32GB.

Maar misschien had mijn vraag beter kunnen zijn; is het nu de tijd om te upgraden naar 4G + een nieuwe Iphone. En ik denk na alle reacties tot nu toe dat een upgrade naar de 6s 128GB voordeliger is dan een 7 32GB.

Ik ga wel wachten want het word natuurlijk wel steeds goedkoper.
  #14  
Oud 18-07-16, 00:11
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlexT305 Bekijk bericht

Ik ga wel wachten want het word natuurlijk wel steeds goedkoper.
Zo kan je wel blijven wachten, in september ga je denken: ik wacht tot januari want dan zijn ze volop verkrijgbaar en zakt de prijs.
Ik zou zeggen als je het wilt hebben en je kan het betalen, gewoon kopen.
  #15  
Oud 18-07-16, 01:07
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

De iPhone 7 heeft misschien geen aansluiting meer voor een koptelefoon; als je een paar hebt waar je zeer aan bent gehecht is dat ook iets om rekening mee te houden.
  #16  
Oud 18-07-16, 01:38
IYZY IYZY is offline
• iOS 9.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 46
Standaard

De iPhone 6S is een prima toestel, en aangezien Apple 2GB ram in deze iPhone heeft gestoken, is hij zeker future proof.
(Mijn iPhone 6 heeft 1GB ram, en mijn muziek haperde af en toe als ik Snapchat opende, zelf op dag 1, met mijn iPhone 5 (ook 1GB ram), had ik exact hetzelfde. Los daarvan is het wel een leuke en snelle telefoon!)

Maar in dit geval wacht je toch echt beter op de 7.
De 6S zal nog wel lang meegaan, maar het design bestaat nu al bijna 2 jaar (sinds september 2014), en Apple heeft de prijs nog nooit zo weinig laten zakken.
Wanneer de 7 uitkomt zal de 6S natuurlijk ook nog wat zakken, maar als je voor de 7 gaat heb je toch lekker het nieuwe design, de nieuwste snufjes, en kan je toch weer ietsjes langer mee.

Veel plezier ermee!
__________________
The blond girl who's interested in technology
  #17  
Oud 18-07-16, 08:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlexT305 Bekijk bericht
Ik ga wel wachten want het word natuurlijk wel steeds goedkoper.
Doe dat! Een vriend van mij wil al sinds 1984 een Mac kopen. Maar hij wacht nog even want volgend jaar worden de Macs toch weer goedkoper.
  #18  
Oud 18-07-16, 12:26
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Off topic, en mijn opa wilde een Ford kopen in 1928 koste toen 800 dollar, helaas werd het alleen maar duurder, nu rond de 30.000 dollar
  #19  
Oud 20-07-16, 12:55
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

In welke kleur?
  #20  
Oud 21-07-16, 12:18
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Volgens opa was die in 1928 alleen in het zwart te krijgen. ;-)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wachten op 6S of nu kopen warpozio Koopinformatie België 5 31-08-15 23:04
Iphone kopen of wachten? wimpe iPhone algemeen 10 16-06-13 20:23
Nu kopen of wachten? Ben and Timmies iPhone algemeen 6 03-03-09 12:24
Kopen of wachten wouter_touw Koopinformatie Nederland 4 27-03-08 22:43
Wachten of nu kopen? Spierings Koopinformatie Nederland 2 13-03-08 18:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:19.