//

imei nummer herleiden naar een deviceID

imei nummer herleiden naar een deviceID discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Voor het bedrijf waar ik werk wil ik graag een iPhone terug vinden. Waarschijnlijk is deze niet weg, we weten alleen niet wie deze in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-08-16, 19:10
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard imei nummer herleiden naar een deviceID

Voor het bedrijf waar ik werk wil ik graag een iPhone terug vinden. Waarschijnlijk is deze niet weg, we weten alleen niet wie deze in gebruik heeft.

Van deze telefoon is wel het imei nummer bekend. Nu zijn al onze iPhones verbonden met ActiveSync maar iPhones geven de imei niet door aan de exchange server, androids en windows phones overigens wel.

Wat ik wel uit kan lezen is de deviceid van de telefoons.

Mijn vraag is nu weet iemand hoe of ik een imei nummer kan koppelen aan een deviceid, ze zijn beide uniek dus zou er toch op de een of andere manier een link tussen deze twee nummers te maken moeten zijn.
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-08-16, 19:59
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

Bedoel je het serienummer? Die kan ik namelijk wel herleiden als ik een imeinummer heb
  #3  
Oud 03-08-16, 20:09
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Dank voor je antwoord, ik bedoel echt het veld deviceid, maar ik ga morgens eens kijken of ik het serienummer uit kan lezen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 augustus 2016 om 19:57 ----------

Toch nog even ingelogd op mijn werk. Serienummer is ook niet uit te lezen en als ik alle velden uitlees lijkt het erop dat Apple geen unieke informatie geeft aan de exchange.

Het lijkt erop dat het deviceid iets is wat exchange uitgeeft en dus niet gekoppeld is aan de iPhone.

Ik denk dat het op deze manier niet te achterhalen is. Ik ga op zoek naar een andere manier.

Toch bedankt.
  #4  
Oud 04-08-16, 11:11
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

@iSpy, kun jij wel aan de hand van het imei nummer zien met welke provider deze verbonden is?
  #5  
Oud 04-08-16, 13:59
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

iunlocker gaf tot kort geleden ook de provider aan maar sindskort is de site vernieuwd en geeft minder info. Hier iPhoneIMEI.info :: Free iPhone Unlock Checker kan je ook terecht maar ook hier krijg je de provider niet te zien.

Misschien dat Senna van het forum hier je verder kan helpen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Imei nummer Annediaz iPhone algemeen 6 15-11-11 18:16
IMEI nummer mich@ iPhone algemeen 5 31-08-10 14:30
Windows: imei nummer traceren ? hababam iTunes 1 05-08-08 07:01
verkeerd imei nummer na unlock van 1.02 naar 1.1.1 maxschoenmakers Unlock [archief] 2 28-10-07 03:04
imei nummer Peter Archief 3 21-10-07 18:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:11.