//

clean install

clean install discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik weet niet zeker of ik hier op het juiste forum zit, maar ik probeer het toch maar. Ik wil een clean install uitvoeren op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-09-16, 11:48
ritma ritma is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 56
Standaard clean install

Ik weet niet zeker of ik hier op het juiste forum zit, maar ik probeer het toch maar.
Ik wil een clean install uitvoeren op mijn Imac voordat sierra uitkomt, maar raak ik dan alle gegevens kwijt van mijn iphone, ipad enz. Of kan die gegevens vanuit de timemachine terugzetten?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 september 2016 om 10:54 ----------

Ik gebruik voor de backups geen icloud, maar ik bewaar ze gewoon op de Imac.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-09-16, 12:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ritma Bekijk bericht
Ik wil een clean install uitvoeren op mijn Imac voordat sierra uitkomt, maar raak ik dan alle gegevens kwijt van mijn iphone, ipad enz. Of kan die gegevens vanuit de timemachine terugzetten?
Alle iTunes backups gaan mee in de Time Machine backup. Je raakt dus niets kwijt als je macOS nieuw installeert.

Maar waarom zou je dat doen? Om macOS 10.12 Sierra te installeren moet je de full installer (4,7 GB) uit de Mac App Store gebruiken. Er bestaat geen delta-update voor macOS Sierra. Na de installatie heb je dan zoiets als een "clean install" (zonder dat er aan de user directory geraakt werd). "Clean install" klinkt zo Windowsachtig.
  #3  
Oud 09-09-16, 12:50
ritma ritma is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 56
Standaard

Klopt wel, maar ik heb al jaren een imac. Sinds vorig jaar heb een nieuwe gekocht, omdat de oude heel traag werd. Ik heb toen een backup van timemachine teruggezet, maar de nieuwe Imac was net zo traag. Ik dacht dat als ik nu alles terug zou brengen naar 0, ik weer een snelle computer zou kunnen krijgen. Alleen het opstarten duurt al lang, terwijl ik met de oude de eerste jaren gewend was dat het razendsnel ging. Ik heb voor mijn werk een windowslaptop en die is veel sneller. Dat verschil lijkt mij niet goed.
Als ik met Sierra een beter resultaat krijg, ben ik daar alleen maar blij mee.
Groet
  #4  
Oud 09-09-16, 12:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Laat EtreCheck eens lopen en verwijder alle rommel die je ooit van het Internet geplukt hebt. Als een Mac traag opstart mag je er zeker van zijn dat dit veroorzaakt wordt door obscure Launch Daemons en Launch Agenst. Succes verder.

https://etrecheck.com
  #5  
Oud 10-09-16, 11:15
ritma ritma is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 56
Standaard

Mooi, ga ik meteen doen. Bedankt!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Clean install iOS Tibs iPhone algemeen 3 18-09-14 15:32
iPhone: Clean install + Jailbreak + Unlock 3GS mrkuiper Jailbreak 18 13-11-10 14:39
Clean install PC, nu bang dat mijn iphone leeg wordt bij synchroniseren RioolDokter iPhone algemeen 5 10-11-10 14:04
keep it clean :} rudeboy Chat en geruchten 1 08-06-10 16:30
Aangeschafte app's na clean install feek Archief 2 25-09-08 11:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:14.