//

iPhone 6 camera's en flashlight kapot, batterij loopt snel leeg

iPhone 6 camera's en flashlight kapot, batterij loopt snel leeg discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi all, Ik heb problemen met mijn iPhone 6. Twee dagen geleden werd mijn iPhone ontzettend warm, ik heb het toestel uitgezet om schade te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-10-16, 11:47
Ilseeee Ilseeee is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2016
Berichten: 11
Exclamation iPhone 6 camera's en flashlight kapot, batterij loopt snel leeg

Hi all,

Ik heb problemen met mijn iPhone 6. Twee dagen geleden werd mijn iPhone ontzettend warm, ik heb het toestel uitgezet om schade te voorkomen. Volgende dag weer opgestart, maar opnieuw hetzelfde probleem. Ik heb toen de nieuwe software-update (10.0.2) gedaan, daarna werd het toestel niet meer zo warm.

De volgende problemen traden echter wel op na de software update:
  • Front camera geeft wisselend gekleurde pixels
  • Back camera werkt helemaal niet
  • Achterkant rond de camera wordt nog steeds warm
  • Hele toestel wordt weer warm tijdens het opladen
  • Batterij gaat ontzettend snel leeg

Ik heb al een soft reset geprobeerd, zonder succes. Lijkt dit op een software probleem of moet ik echt mijn camera's laten vervangen? En waar komt het probleem met de accu dan vandaan?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-10-16, 11:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ilseeee Bekijk bericht
Lijkt dit op een software probleem of moet ik echt mijn camera's laten vervangen?
Dit lijkt absoluut niet op een software probleem. Indien het een software probleem zou zijn dan zouden alle iPhone 6 met iOS 10.0.2 dit probleem hebben. En dat is duidelijk niet het geval.

Zijn er aan die iPhone al eens dingen gerepareerd of vervangen zoals bv. een scherm? Of een accu vervangen?
  #3  
Oud 02-10-16, 11:54
Ilseeee Ilseeee is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2016
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dit lijkt absoluut niet op een software probleem. Indien het een software probleem zou zijn dan zouden alle iPhone 6 met iOS 10.0.2 dit probleem hebben. En dat is duidelijk niet het geval.

Zijn er aan die iPhone al eens dingen gerepareerd of vervangen zoals bv. een scherm? Of een accu vervangen?
Nee, ik heb het toestel nu 1,5 jaar en nooit problemen mee gehad.
  #4  
Oud 02-10-16, 11:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je die update naar iOS 10.0.2 OTA (op het toestel zelf) gedaan hebt dan herstel de iPhone met iTunes. Zet voorlopig geen backup terug. Als alles weer normaal werkt kan je een backup terugzetten. Indien niet zal je de iPhone moeten laten herstellen.

Een OTA update kan soms het één en ander verknoeien maar zo dramatisch als jij het beschrijft nu ook weer niet.
  #5  
Oud 02-10-16, 12:06
Ilseeee Ilseeee is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2016
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als je die update naar iOS 10.0.2 OTA (op het toestel zelf) gedaan hebt dan herstel de iPhone met iTunes. Zet voorlopig geen backup terug. Als alles weer normaal werkt kan je een backup terugzetten. Indien niet zal je de iPhone moeten laten herstellen.

Een OTA update kan soms het één en ander verknoeien maar zo dramatisch als jij het beschrijft nu ook weer niet.
Ga ik later vandaag eens proberen, weet ik in ieder geval waar het aan ligt. Ik zal even delen wat daaruit is gekomen!
  #6  
Oud 02-10-16, 15:33
Ilseeee Ilseeee is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2016
Berichten: 11
Standaard

Ik heb de iPhone inmiddels herstel via iTunes zonder backup terug te zetten, dit heeft helaas niet gewerkt.

Wel lijkt het erop dat de camera's en flashlight niet werken doordat de iPhone te warm is. Er wordt een uitroepteken linksboven in het camerascherm weergegeven met de melding dat de flits niet kan worden ingeschakeld doordat de iPhone te warm is...

Zal het dan toch een defect in de accu zijn?
  #7  
Oud 02-10-16, 15:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ilseeee Bekijk bericht
Zal het dan toch een defect in de accu zijn?
Dat is niet uitgesloten. Laat de accu vervangen. En wacht daar niet te lang mee. Als de accu echt heel warm wordt kan die zich opblazen. Als het toestel nog onder garantie is dan claim garantie.
  #8  
Oud 02-10-16, 21:03
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Laat de accu echter niet vervangen bij een beunhaas. Dan ben je meteen je garantie kwijt. Je hebt nog garantie, dus schrijf op wat je allemaal gedaan hebt en neem direct contact met Apple op. Case aanmaken en al je bevindingen voorleggen.
  #9  
Oud 03-10-16, 21:20
Ilseeee Ilseeee is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2016
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Laat de accu echter niet vervangen bij een beunhaas. Dan ben je meteen je garantie kwijt. Je hebt nog garantie, dus schrijf op wat je allemaal gedaan hebt en neem direct contact met Apple op. Case aanmaken en al je bevindingen voorleggen.
Volgens de controle van service en supportdekking van Apple zou ik geen garantie meer hebben. Ik weet dat hier in het algemeen onduidelijkheid over bestaat, aangezien Apple 1 jaar garantie biedt, maar wettelijk bepaald is dat het 2 jaar zou moeten zijn.

Kortom, heb ik nog wel garantie?
  #10  
Oud 03-10-16, 21:23
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Waar heb je het toestel gekocht? Bij Apple zelf of bij een andere winkel.
Als je bij Apple gekocht hebt, kan je voor het tweede jaar bij Apple terecht
Als je het toestel bij een andere winkel gekocht heb, moet je voor het tweede jaar bij die winkel zijn.

Er zijn hier echter op het forum ook gebruikers die vertelden dat ze ook een toestel dat ergens anders gekocht hadden gewoon bij Apple geserviced kregen. Daar heb ik alleen geen ervaring mee.
  #11  
Oud 04-10-16, 21:22
Ilseeee Ilseeee is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2016
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Waar heb je het toestel gekocht? Bij Apple zelf of bij een andere winkel.
Als je bij Apple gekocht hebt, kan je voor het tweede jaar bij Apple terecht
Als je het toestel bij een andere winkel gekocht heb, moet je voor het tweede jaar bij die winkel zijn.

Er zijn hier echter op het forum ook gebruikers die vertelden dat ze ook een toestel dat ergens anders gekocht hadden gewoon bij Apple geserviced kregen. Daar heb ik alleen geen ervaring mee.
Ik heb vandaag een Apple store bezocht, die verwezen mij door naar de winkel waar ik de iPhone heb gekocht. Zij gaan nu het toestel opsturen, hopen dat ze niet iets vinden waardoor het mijn 'schuld' zou zijn.
  #12  
Oud 04-10-16, 21:27
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

"Zij"in deze is dus de winkel waar je hem hebt gekocht? Bij Apple zelf kreeg je dus geen voet aan de grond? Jammer.
Laat nog even weten hoe het afloopt. Hopelijk valt het mee.
  #13  
Oud 05-10-16, 18:52
Ilseeee Ilseeee is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2016
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
"Zij"in deze is dus de winkel waar je hem hebt gekocht? Bij Apple zelf kreeg je dus geen voet aan de grond? Jammer.
Laat nog even weten hoe het afloopt. Hopelijk valt het mee.
'Zij' is inderdaad de winkel. Heb gelukkig een iPhone 5 tijdelijk meegekregen, dus dat is dan weer een voordeel van het opsturen buiten Apple om.

Keep you posted!
  #14  
Oud 08-10-16, 12:59
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Waterschade zal de uitkomst zijn van het onderzoek
Reageren

Labels
10.0.2, batterij, camera, iphone 6



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 6 met IOS8.4 Batterij loopt snel leeg.... Ruud03 iPhone algemeen 5 19-06-15 19:20
iPhone 5 batterij loopt snel leeg JMilano iPhone algemeen 50 26-04-14 12:47
Batterij iPhone 4S loopt snel leeg dgo2 iPhone algemeen 28 16-01-14 20:40
Batterij loopt snel leeg 123eliascasillas123 iPhone algemeen 1 24-08-13 09:30
iPhone 4s wordt warm na update iOS6 en batterij loopt snel leeg Duffa iPhone algemeen 14 22-02-13 20:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:29.