//

Help - onvoldoende schijfruimte op PC om backup terug te zetten

Help - onvoldoende schijfruimte op PC om backup terug te zetten discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo! Ik had deze morgen het geniale idee mijn iPhone 6 even te herstellen alvorens up te daten naar 10.1.1... Na het maken van een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-12-16, 12:34
Stijnley Stijnley is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 66
Unhappy Help - backup corrupt

Hallo!

Ik had deze morgen het geniale idee mijn iPhone 6 even te herstellen alvorens up te daten naar 10.1.1...

Na het maken van een backup via itunes, herstelde ik. Nu ik de backup wil terugplaatsen, krijg ik voortdurend de foutmelding dat er onvoldoende schijfruimte vrij is op mijn PC om de backup terug te zetten?!

Er is nog 12 gb vrij, ik heb alles opgeschoond wat kan.

Hoe los ik dit op? Ik heb al zoveel geupdate of eens hersteld in het verleden. Dit was nooit een probleem.

Ik hoop alleen maar dat ik nu niet alles kwijt ben!

Dank voor jullie tips!

Laatst gewijzigd door Stijnley; 06-12-16 om 09:34.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-12-16, 12:42
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Als dit de daadwerkelijke melding is dan denk ik dat er maar één oplossing is: schijfruimte vrijmaken op je PC.

Misschien een optie om software die veel ruimte inneemt tijdelijk te de-installeren?
  #3  
Oud 05-12-16, 19:35
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Kan ik me alleen maar bij aansluiten. Schijfruimte vrijmaken is je enige optie zo te lezen. Misschien kan je eens een programma als ccleaner van piriform gebruiken om overbodige zooi weg te gooien.
  #4  
Oud 05-12-16, 23:06
Stijnley Stijnley is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 66
Standaard

Bedankt voor jullie advies

Daarnet met ccleaner nog wat plaats kunnen maken.

Nu loopt de recovery net wat langer, tot ik nu de melding krijg dat de backup corrupt is!?! Enig idee hoe dit kan opgelost worden?

Wat is het nut van een backup als dit niet goed gaat? Ik kan echt niet alles kwijt zijn.......
  #5  
Oud 05-12-16, 23:34
Muzje Muzje is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2015
Berichten: 3
Standaard

Ik had altijd het probleem dat ik geen reservekopie kon maken omdat kopie die op mijn computer word opgeslagen meer dan 30 GB groot was. Nu heeft apple nog niet zo lang geleden wat veranderd in Itunes, als je nu een reservekopie maakt maakt hij bij mij eerste bijna alle nog beschikbare schijfruimte vol, op 1,40 GB na. Als die klaar is met een kopie maken dan krijg ik het meeste van mijn ingenomen ruimte weer terug.

Dus als het ware word de gehele kopie aan het eind verkleind, ik ben hier zelf wel erg blij mee
  #6  
Oud 06-12-16, 09:34
Stijnley Stijnley is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 66
Standaard

Wel, het maken van de backup verliep goed zoals altijd, geen foutmelding ofzo.

Intussen heb ik gemerkt dat ik bij elke poging tot terugplaatsen van de backup, een tijdelijke map wordt gemaakt van ongeveer 5gb. Deze wordt niet automatisch verwijderd door iTunes bij een onvolledige terugplaatsing (wtf apple?). Vandaar dat ik mijn eigen HD volledig liet vollopen met tijdelijke bestanden.

Nu ik deze handmatig heb verwijderd, blijf ik met de foutmelding dat de backup corrupt is.....

Ik heb de titel aangepast, maar wat nu?!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 december 2016 om 11:25 ----------

Even een update:

Tijdens mijn online zoektocht naar een oplossing kwam ik terecht bij het programma Descipher Backup Repair. Een betalend programma, maar de analyse is gratis. Bleek dat honderden files corrupt waren, waarbij het programma een oplossing bood tegen betaling van de full version (30 dollar, niet tevreden geld terug).

Gezien ik geen andere opties had, toch de licentie aangekocht, waarna de backup volledig hersteld is en mijn iPhone opnieuw de oude is!

Spijtig van het geld, maar als die ontwikkelaars slimmer zijn dan de prutsers bij Itunes, dan verdienen ze het geld wel!

Dus bij deze een tip voor mensen met hetzelfde probleem > Descipher Backup Repair.

Bedankt voor jullie advies alvast!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Backup terug zetten iphone 4 faire4u iPhone algemeen 3 07-10-14 13:24
Windows: Oude backup terug zetten RioolDokter iTunes 1 05-04-13 16:29
iCloud backup terug zetten sirmike iCloud 2 07-07-12 20:11
Backup 4.3.3 op Ipad met 5.0.1 zetten iphonetje16gb iPad algemeen 2 06-01-12 13:47
Handmatige backup op mn iphone4 zetten gon1234abcd iPhone algemeen 2 02-08-10 14:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:09.