//

Apps

Apps discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Misschien een simpele en domme vraag maar op internet krijg ik verschillende uitlegs waardoor ik het dus hier maar vraag. Is het nuttig je apps ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-03-17, 22:35
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard Apps afsluiten op achtergrond

Misschien een simpele en domme vraag maar op internet krijg ik verschillende uitlegs waardoor ik het dus hier maar vraag.

Is het nuttig je apps telkens af te sluiten om batterij te besparen of heeft dit geen nut? En welke reden heb je daarvoor? De apps werken aanzienlijk sneller als ik die niet afsluit via de home knop lijkt me. Verversen op achtergrond staat zowiezo uit op mijn toestel.

MvG
HardFusion

Laatst gewijzigd door HardFusion; 13-03-17 om 23:00.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-03-17, 23:13
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Voor zover ik weet heeft heeft het voor gbruik van de accu geen enkel effect om een app af te sluiten.
  #3  
Oud 14-03-17, 08:31
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Advies van Craig Feferighi:

https://9to5mac.com/2016/03/10/shoul...s-apps-answer/
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #4  
Oud 14-03-17, 10:32
harmjan harmjan is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Voor zover ik weet heeft heeft het voor gbruik van de accu geen enkel effect om een app af te sluiten.
Maar als een app taken uitvoert dus wel onder andere whatsapp sluit hem altijd af en dat is dus wel beter voor je accu heb ik gemerkt
  #5  
Oud 14-03-17, 16:29
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Bedankt voor de tips! Heb de link gelezen, is wel iets interessant. Maar whatsapp gebruik ik niet, GPS sluit ik telkens af na gebruik. Maar ik heb het meer over de app facebook, messenger, snapchat, berichten (standaard op iphone), emails,... Dat soort apps verbruikt dat van je batterij als je deze niet tijdig afsluit? Alsook een spel bijvoorbeeld? Verversen op achtergrond ligt altijd uit bij mij.

Laatst gewijzigd door HardFusion; 14-03-17 om 16:56.
  #6  
Oud 27-07-17, 09:29
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Iemand antwoord op me laatste post?
  #7  
Oud 27-07-17, 09:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

1) GPS kan men niet afsluiten. De GPS ontvanger is onderdeel van de GSM radiochip en altijd actief. Apps die GPS NMEA data gebruiken kan je wel afsluiten;

2) Alle apps en processen die in de achtergrond draaien verbruiken energie. Afsluiten van apps is eigenlijk niet noodzakelijk, dat doet iOS wel als het nodig is (met een jetsam event);

3) Crapapps van Faecesboek, incl. Wappie, trachten met trucjes van luie Charel een jetsam event te vermijden/verhinderen. Of dat nog lukt in iOS 10.3.x weet ik niet.
  #8  
Oud 27-07-17, 20:43
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Dit kwam pas ook nog voorbij
https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone...erd-afsluiten/
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apps verwijderen van eerder gekochte maar niet geinstalleerde apps Kitty0101 iPhone Apps 17 23-11-13 16:21
Quickcomposer gebruikt mijn custom apps niet maar de 'basis' apps Dbrown Jailbreak apps en thema's 0 26-08-12 21:04
Wat zijn de Apps Dat je echt moet hebben/Onmisbaar/Super handig apps ? Antonio6 Archief 2 03-08-09 21:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:49.