//

Bluetooth altijd discoverable

Bluetooth altijd discoverable discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, bestaat er een truc om bluetooth op de iPhone altijd op "discoverable" te laten staan ? Het feit dat hij alleen discoverable is in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-08-08, 01:47
omikron777 omikron777 is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 42
Standaard Bluetooth altijd discoverable

Hoi,

bestaat er een truc om bluetooth op de iPhone altijd op "discoverable" te laten staan ? Het feit dat hij alleen discoverable is in het BT menu voorkomt dat de meeste carkits / BT radios automatisch verbinden, en dat is vervelend.

Je moet dus
1) naar het BT menu voordat je je auto start (auto-connect werkt dan)
2) vanuit je radio handmatig verbinden

Niet typisch Apple, want met elke 10-euro-telefoon kan het wel.

Groet,

Bob
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-08-08, 01:57
Redchilly's schermafbeelding
Redchilly Redchilly is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 262
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omikron777 Bekijk bericht
Niet typisch Apple, want met elke 10-euro-telefoon kan het wel.
Alleen jammer dat al die 10,= Euro telefoons op afstand via BT te hacken zijn
Toch wel weer echt Apple dat de iPhone een fractie beter beveiligd is, mede hierdoor
  #3  
Oud 03-08-08, 02:07
omikron777 omikron777 is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Redchilly Bekijk bericht
Toch wel weer echt Apple dat de iPhone een fractie beter beveiligd is, mede hierdoor
da's waar, helaas geen keuze voor gebruikers die hun lot zelf willen bepalen
  #4  
Oud 03-08-08, 02:32
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Over wat voor goedkope BT carkit hebben we het?

Ik heb in mijn vorige leasebak (Leon 2) met de geintegreerde carkit nooit problemen gehad.
In de tijdelijke auto met een parrot werkte de iphone prima
en in mijn nieuwe mazda werkt de iphone ook prima met de geintegreerde BT carkit

ook op de autoradio van mijn vriendin (pioneer incl BT carkit) werkt de iphone perfect en een vriend van me heeft een sony die ook prima met die van hem werkt.

Dus het lijkt me eerder uitzondering dan regel dat de telefoon niet verbind met de carkit NADAT deze is "gepaired"

edit: je moet em uiteraard wel eerst pairen!!
  #5  
Oud 03-08-08, 03:38
omikron777 omikron777 is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 42
Standaard

het is een Pioneer BT radio (een van de eerste)
Het is trouwens een bekend probleem, veel mensen met radio's en bepaalde merken auto's hebben dat probleem.

Als de iPhone discoverable is vind de radio hem automatisch, anders kun je handmatig een verbinding opbouwen vanuit de radio. Dan probeert de radio te verbinden zonder dat hij de aanwezigheid van de iPhone gedetecteerd heeft.

Alle carkits en radio's die dus gebruikt maken van de discoverable status om de aanwezigheid van de GSM te bepaalen hebben bij de iPhone een nadeel.

De vraag was: kan ik de discoverable mode aanpassen naar "altijd discoverable" ??
  #6  
Oud 15-08-08, 01:05
christclijsen christclijsen is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Veldhoven
Berichten: 17
Stuur een bericht via MSN naar christclijsen
Standaard

Ik heb dit probleem ook heel lang gehad met mijn vorige telefoon, Sony Ericsson K800i, en mijn autoradio, Sony Mex BT-2500, de eerste met bluetooth bellen. Vond het nogal raar dat een sony tel niet met een sony radio samenwerkte.. maar nu met mijn iphone werkt hij perfect samen, hoefde hem alleen maar te pairen. Kun je niet een instelling op je radio aanpassen?
__________________
Gr Christ Clijsen
  #7  
Oud 17-08-08, 17:43
omikron777 omikron777 is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door christclijsen Bekijk bericht
Kun je niet een instelling op je radio aanpassen?
Nee. Kennelijk kan mijn radio alleen een verbinding maken als de telefoon discoverable is, en daarvoor moet ik met de iPhone eerst naar het BT menu.
  #8  
Oud 21-08-08, 00:46
wout76's schermafbeelding
wout76 wout76 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 73
Standaard

Even geduld hebben.
Wi-Fitoggle is al verkrijgbaar via Cydia.
Waarschijnlijk zal de bluetooth versie ook wel komen.

Dan kun je door een druk op je icoon bluetooth activeren of deactiveren.
Hoef je dus niet meer door de menu's
  #9  
Oud 21-08-08, 08:53
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omikron777 Bekijk bericht
De vraag was: kan ik de discoverable mode aanpassen naar "altijd discoverable" ??
Levert geen echt voordeel op.

je hoeft namelijk maar eenmalig met elk apparaat verbinding te maken en op dat moment zul je ook een beveiligingscode moeten ingeven.

Alle volgende keren vindt de koppeling automatisch plaats.
  #10  
Oud 21-08-08, 10:22
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

forum.bericht, het klopt wat je zegt, maar hij heeft problemen met de automatische koppeling als zijn telefoon niet discoverable is.
Dit komt echter alleen voor bij de oudere bluetooth carkits/headsets, dus hij zou er wel voordeel bij hebben als het altijd discoverable is
  #11  
Oud 29-08-08, 13:01
omikron777 omikron777 is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
forum.bericht, het klopt wat je zegt, maar hij heeft problemen met de automatische koppeling als zijn telefoon niet discoverable is.
Dit komt echter alleen voor bij de oudere bluetooth carkits/headsets, dus hij zou er wel voordeel bij hebben als het altijd discoverable is
cypher, je slaat de spijker op zijn kop !
Ik ben trouwens niet de enige, op Apple discussions schijnen veel Amerikanen hetzelfde probleem te hebben met auto's met ingebouwde BT.

Laten we idd wachten op BlueToggle ofzo
  #12  
Oud 03-09-08, 18:04
hakan altintas hakan altintas is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 2
Standaard Telefoonboek via bt

Voor de 3G iphone had ik de eerste generatie iphone met die eerste was het geen probleem om mijn telefoonboek op het scherm in mijn wagen te krijgen maar met de 3G lukt het niet ik krijg een hele tijd een bericht waarop vermeld staat dat de telefoonboek geladen wordt maar zonder succes. Kan iemand me helpen a.u.b
  #13  
Oud 22-10-08, 20:09
don40l70g don40l70g is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 3
Standaard

Kep een Parrot ck3100 bluetooth carkit, en die werkt FEILOOS mt de iphone. Koppelen gaat zelfs makelijker dan met een ander gsm. Gewoon, terwijl je auto aan staat, even naar het BT menu, zoeken, aantikken en....gekoppeld!! Never better gehad! Synct automatisch je contacts....super!
  #14  
Oud 30-10-08, 19:34
xandertakje xandertakje is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1
Standaard

Ik heb ook een parrot 3100 en mijn iphone connect meteen op het moment dat ik de auto start. Ik hoef niets te doen, dus ook niet naar het iphone bluetooth menu ofzo.
Ik stap in, start de auto, de parrot start op en ik heb verbinding. Hij synct meteen mijn contacten.

Het enige dat ik heb gedaan is de parrot geupdate naar de laatste versie en eenmalig verbinding gemaakt vanaf de iphone. Hierbij moest ik een code invoeren op mijn iphone om te verbinden. Vanaf toen altijd meteen verbinding zonder extra handelingen.

Pairing Devices:

* From the phone:
* Select MENU / SETTINGS / GENERAL / BLUETOOTH
* The phone will search for available devices
* Select the Parrot Product from the list, and enter the PIN code 1234

Laatst gewijzigd door xandertakje; 30-10-08 om 20:28.
  #15  
Oud 20-11-08, 22:16
pkzwrt pkzwrt is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: almere
Berichten: 8
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
Over wat voor goedkope BT carkit hebben we het?

Ik heb in mijn vorige leasebak (Leon 2) met de geintegreerde carkit nooit problemen gehad.
In de tijdelijke auto met een parrot werkte de iphone prima
en in mijn nieuwe mazda werkt de iphone ook prima met de geintegreerde BT carkit

ook op de autoradio van mijn vriendin (pioneer incl BT carkit) werkt de iphone perfect en een vriend van me heeft een sony die ook prima met die van hem werkt.

Dus het lijkt me eerder uitzondering dan regel dat de telefoon niet verbind met de carkit NADAT deze is "gepaired"

edit: je moet em uiteraard wel eerst pairen!!
in mijn passat station met ingebouwde bluetooth kit werkt hij niet
ik heb nu een 3G 16 gb iphone en daar lukt het me niet eens om te pairen!! hij ziet hem gewoon niet. heel vervelend want met mijn oude (old skool) iphone werkte het zonder probleem om te pairen AAARHG!! wie help mij????
  #16  
Oud 27-11-08, 19:05
Greggy Greggy is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 19
Thumbs up

50-50 bij mij...

Bij auto 1 met Nokia CK-7W werkt bluetooth niet... Ik moet hem handmatig zetten door 1 seconde op het carkitknopje in de auto te drukken. Bluetooth staat bij mij altijd aan.

Bij auto 2 heb ik een Parrot 3100. Zelfde iPhone 3g. Instappen, starten en voila; auto-connect.... Meteen telefoonboek syncen etc...

Dus.... mijn conclusie, hangt dus af van carkit/radio...

BTW: bluetooth toggle aan/uit proggie is wel beschikbaar: zoek effe op swapBT in Cydia of Installer...

Proost!
  #17  
Oud 28-11-08, 20:20
Bas1968 Bas1968 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Berkhout
Berichten: 7
Standaard

Ik heb ook een Parrot 3100 lcd, koppelen is een makkie, maar heb een paar andere vragen
1. ik lees in de discussie dat er een code ingevoerd moet worden, ik heb dit niet hoeven doen en vraag me nu ook af hoe dat geregeld is bij de iphone (ww, code oid)
2. ik had verwacht dat ik bij gebruik van de ipod app. dat je net als bij het telefoneren kan kiezen waar het signaal (muziek) op weergegeven moet worden. Helaas is dit nu niet het geval, en wordt het nu via de iphone speakers afgespeeld. Doe ik iets fout of kan dit gewoonweg niet.

Bas iphone G3 8G firmware 2.2.

Laatst gewijzigd door Bas1968; 28-11-08 om 20:29.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bluetooth: iPhone altijd detecteerbaar??? jungm iPhone algemeen 9 16-10-13 20:57
Altijd 3G op iPhone 4? Nipje iPhone algemeen 6 17-09-10 12:57
Bluetooth functie van iPhone met bluetooth radio partyfart iPhone algemeen 25 15-12-09 11:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:10.