//

Installer update via iphone?

Installer update via iphone? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iphone 1.1.1 out of the box en nadien ge-unlockt. Daarna heb ik nog de Engelse autocorrectie uitgezet en het toestel gedeeltelijk naar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-11-07, 11:32
rredraver rredraver is offline
• iOS 1.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 3
Standaard Installer update via iphone?

Ik heb een iphone 1.1.1 out of the box en nadien ge-unlockt.
Daarna heb ik nog de Engelse autocorrectie uitgezet en het toestel gedeeltelijk naar de Nederlandse taal gebracht, beide via het overbrengen van bestanden zoals gesteld in diverse topics hier. (Dus niet via Installer).

Bij het lezen van menig topic zie ik dat ik de Installer applicatie van de Iphone nodig heb maar omdat ik daar weinig van af weet had ik enkele vragen waarop ik geen duidelijk antwoord terugvind:

1) Wat is de functie van de installer applicatie? Heeft een niet-unlockte iphone ook deze functionaliteit?
2) Wanneer ik mijn installer open op de iphone, zie ik:
- onder install: niets
- onder update: Installer Version 3.0b8
- onder uninstall: BSD subsystem, Installer, Trip1PogoStick
- onder sources: Nullriver Software
Kan iemand mij vertellen wat dit allemaal is aub?
3) Als ik het goed begrijp raadt de installer mij aan om de installer te updaten... Kan en mag ik dit door simpelweg via de iphone op de knop te drukken?
4) Heb ik na zo een update een installer waarmee je de nieuwste dingen kan installeren of moet ik via een andere weg aan een nieuwe installer komen en zoja: hoe en waar aub?
5) Kan er iets mislopen met aanpassingen aan de installerapplicatie waardoor je je iphone beschadigt? (softwarematig)

Sorry voor de vele vragen, maar installer is Chinees voor me...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-11-07, 11:54
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Eerst de installer updaten dan community sources downloaden en de installer afsluiten via de homebutton. Daarna installer weer openen en spelen maar. Nee zit niet standaard op de iPhone omdat Apple geen 3e partij programma's toelaat, nog niet. Er kan niet gebeuren met je iPhone en lees op dit forum waar de problemen zijn. Alles is makkelijkte installeren en te un installen allemaal via de installer.
  #3  
Oud 06-11-07, 12:02
tescione's schermafbeelding
tescione tescione is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rredraver Bekijk bericht
Ik heb een iphone 1.1.1 out of the box en nadien ge-unlockt.
Daarna heb ik nog de Engelse autocorrectie uitgezet en het toestel gedeeltelijk naar de Nederlandse taal gebracht, beide via het overbrengen van bestanden zoals gesteld in diverse topics hier. (Dus niet via Installer).

Bij het lezen van menig topic zie ik dat ik de Installer applicatie van de Iphone nodig heb maar omdat ik daar weinig van af weet had ik enkele vragen waarop ik geen duidelijk antwoord terugvind:

1) Wat is de functie van de installer applicatie? Heeft een niet-unlockte iphone ook deze functionaliteit?
2) Wanneer ik mijn installer open op de iphone, zie ik:
- onder install: niets
- onder update: Installer Version 3.0b8
- onder uninstall: BSD subsystem, Installer, Trip1PogoStick
- onder sources: Nullriver Software
Kan iemand mij vertellen wat dit allemaal is aub?
3) Als ik het goed begrijp raadt de installer mij aan om de installer te updaten... Kan en mag ik dit door simpelweg via de iphone op de knop te drukken?
4) Heb ik na zo een update een installer waarmee je de nieuwste dingen kan installeren of moet ik via een andere weg aan een nieuwe installer komen en zoja: hoe en waar aub?
5) Kan er iets mislopen met aanpassingen aan de installerapplicatie waardoor je je iphone beschadigt? (softwarematig)

Sorry voor de vele vragen, maar installer is Chinees voor me...
1: De installer is een mogelijkheid om applicatie van andere partijen dan apple op de Iphone te installeren. Het programmatje houdt middels een aantal links naar bepaalde databases een lijst bij met alle te installeren iphone applicaties. Kortom hardstikke handig!
2: Je moet upgraden naar de nieuwste versie, dus klik onder update op Installer Version 3.0b8. Wat je hierna moet doen is een link naar zo'n database-bestand toevoegen zodat er een lijst getoond zal worden onder je tabblad "install". Dit doe je door een in de lijst van install te klikken op "Community Sources".
3: ja dus
4:nu heb je dus de nieuwste installer en je hoeft niets anders te installeren
5: alle applicaties zijn zonder de toestemming van Apple gemaakt, dus je loopt altijd en (wel een heel klein) risico dat er iets mis kan gaan. Maar over het algemeen zijn deze installatiebestanden door de "community" uitvoerig getest en dus redelijk veilig om te installeren.

succes
  #4  
Oud 09-12-07, 12:59
iWout iWout is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 1
Standaard

Hallo allemaal,

ik heb een iPhone version 1.0.2. Ik ben als de dood dat hij gaat upgraden naar een nieuwere versie, omdat ik dan opnieuw moet gaan un-locken. Bovenstaande heeft daar niks mee te maken begrijp ik? Gaat het upgraden naar bijvoorbeeld 1.1.1 alleen via de dock aan de iMac (iTunes)?
  #5  
Oud 09-12-07, 13:04
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

iTunes geeft je een keuze voor de update. En ja dat gaat via de mac als je je iPhone eraan hangt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
installer update probleem voor gehackte iphone ? StephanD Jailbreak apps en thema's 3 06-09-08 18:04
HELP: Iphone crash na 1.1.3 installer update eus Jailbreak apps en thema's 3 02-02-08 13:18
iPhone Installer.app krijgt update naar 3.0 en gaat uit beta sodo Jailbreak apps en thema's 20 02-02-08 09:04
Official Update via Installer Crashed IPhone danielsan Archief 1 31-01-08 10:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:22.