//

Hij doet he-le-maal niks meer!

Hij doet he-le-maal niks meer! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Het ging helemaal fout net. Zoals gewoonlijk installeerde ik in een sessie weer eens wat programma's. Elke keer als ik dat doe wordt de telefoon ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-08-08, 22:14
Scarbir Scarbir is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 15
Unhappy Hij doet he-le-maal niks meer!

Het ging helemaal fout net. Zoals gewoonlijk installeerde ik in een sessie weer eens wat programma's. Elke keer als ik dat doe wordt de telefoon trager en soms dreigt ie vast te lopen als ik verder rondneus bij de AppStore.

Vandaag liep ie echter helemaal vast. De installatie van een nieuwe vote applicatie bij 'sociale netwerken' stond eerst op ongeveer zestig procent, maar ging daarna verder met een lege installatiebalk. Ondertussen startte ik Imagine Poker (stupide, ok, maar toch!) op en ja hoor: mijn 3G met fabrieksaf-geleverde firmware crashtte.

Als ik de iPhone aanzet krijg ik oneindig lang het witte Apple-logo op een zwart scherm te zien. Ook door 'hard' resetten ontsnap ik er niet uit. Wie kan mij helpen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-08-08, 22:22
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

In DFU of Recovery Mode zetten en herstellen?
__________________
 iPhone 2G, 8GB  Intel MacBook (zwart), 2,2GHz, 160GB HD
  #3  
Oud 20-08-08, 22:50
Scarbir Scarbir is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 15
Cool

Ah, hij pakt de Recovery Mode (of herstelmodus bij mij) eindelijk. Echter krijg ik niet de waarschuwing zoals die in de Wiki staat, maar het kabeltje naar iTunes-plaatje dat je ook ziet als je de iPhone voor het eerst aanzet.

Ik houd mijn hart echter vast. De firmware die ik nu download - of eigenlijk alle updates die ik al had kunnen hebben - is nog nooit op mijn computer terecht gekomen. Er volgt altijd een foutmelding waar ik niks mee kan. Op hoop van deze dat het ditmaal goed komt.

Hoe dan ook laat ik de iPhone de volgende keer wel met rust als ik programma's installeer.

EDIT: En ja hoor, ook nu krijg ik de standaard verbindingstime-out foutmelding. Maar die slaat werkelijk nergens op, mijn verbinding is altijd constant gebleven tijdens het downloaden. Allejezus, dit is lekker. Waar kan ik de software handmatig downloaden?

EDIT 2: Handmatig downloadadres gevonden op de Restore-pagina in de Wiki.

Laatst gewijzigd door Scarbir; 20-08-08 om 23:00.
  #4  
Oud 21-08-08, 01:04
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

ik zou proberen om hem in DFU mode te restoren, dus niet in RECOVERY

succ6
  #5  
Oud 21-08-08, 12:17
Scarbir Scarbir is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 15
Arrow

Ik heb de iPhone inmiddels nieuw leven ingeblazen met de Recovery/ Herstelmodus. Ik weet niet of dat bij DFU ook zo is, maar ik kan nu in ieder geval eerder betaalde, gedownloadde apps gratis opnieuw installeren.

Toch huiver ik een beetje voor mijn iPhone. Ik laat het beestje met rust als ik iets installeer nu ik weet dat het een instabiel besturingssysteem heeft.
  #6  
Oud 21-08-08, 14:30
Vinzzz Vinzzz is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 33
Standaard

Ik heb precies hetzelfde probleem. Wilde de Audi4 app installeren en ineens verschijnt die witte appel. Nu doet m'n iPhone helemaal niets meer. Ook niet na een harde reboot (die twee knoppen tegelijk inhouden). Ik krijg dan gewoon weer opnieuw die witte appel.

Via een kabel met m'n computer verbinden helpt ook al niet. Want vanaf het moment dat de iPhone aangesloten is reageert iTunes niet meer en is alleen nog geminimaliseerd in de balk onderaan te zien. Wel trilt de iPhone af en toe twee keer kort achter elkaar, maar dat is het enige teken van leven.

Verder heb ik helemaal gene verstand van DFU, recovery of dat soort zaken. Dus wat nu?

Staan in een back-up overigens ook al je tel.nummers en contacten? Want die zijn niet gesynchroniseerd omdat ik meestal de computer op m'n werk gebruik i.v.m. de agenda.

***update***
Als ik de power knop loslaat nadat de appel is verdwenen dan werkt iTunes weer en herkent de telefoon alszijnde een vreemde telefoon in de herstelmodus. Ik kan nu op de knop herstellen drukken, maar lees dat ik alle contactpersonen, muziek, name it, kwijt zal zijn. Nu heb ik altijd alles netje gesynchroniseerd en ook een back-up gemaakt, maar alleen mijn contacten dus niet zoals hierboven staat. Ben ik dan alles kwijt?

Laatst gewijzigd door Vinzzz; 21-08-08 om 14:49.
  #7  
Oud 21-08-08, 14:53
BruceSV's schermafbeelding
BruceSV BruceSV is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amstelveen
Berichten: 321
Standaard

@ Vinzzz

Nee je bent niet alles kwijt, omdat je back ups maakt blijven al je contacten gespaard.

TIP!

Als je iPhone alleen nog maar het appeltje laat zien kan je ook dit doen:

-herstart je pc
-open iTunes NIET!!
-houd de power en homeknop tegelijk ingedrukt totdat iTunes uit zichzelf opstart omdat hij een telefoon in recoverymode gevonden heeft.
-en Restore iPhone

Werkte bij mij Prima

Laatst gewijzigd door BruceSV; 21-08-08 om 16:53. Reden: typo
  #8  
Oud 25-08-08, 19:10
Scarbir Scarbir is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 15
Standaard

Ai! Hij dreigt op dit moment vast te lopen op dezelfde manier! Shazam wil niet installeren en ondertussen kan ik niks doen, dus ook niet in de Appstore. Het ding staat nu dus helemaal vast en ik ben huiverig dat het apparaat opnieuw crasht.

Reeds op mijn pc aangesloten en jawel: iTunes crasht.

HELP! Wat moet ik doen?!

Laatst gewijzigd door Scarbir; 25-08-08 om 19:12.
  #9  
Oud 25-08-08, 19:18
Scarbir Scarbir is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 15
Standaard

Whack! Hij doet het weer. Twee mogelijke recepten:

- Heel lang wachten en niks doen.
- Webapps ingaan en 'geïnstalleerd' drukken nadat de pagina na een halve minuut is geladen. Toevallig of niet; net na die pagina was Shazam alsnog gedownload.

En nu snel een reset om het werkgeheugen te ontlasten.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HELP hij doet helemaal niets meer! jetty iPhone algemeen 0 14-06-10 17:27
Hij wil niks meer sander-mr-psv Archief 1 25-12-09 13:12
HELP hij doet niets meer ralphiej Archief 5 09-11-09 19:06
iphone terug gezet naar ongineel en nu kan hij niks meer. peaceman Archief 1 31-08-09 10:05
Fout bij jailbreaken en nu doet hij niks! colin_kuijntjes Unlock [archief] 9 03-06-08 23:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:16.