iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Hoeveel mb verbruik je bij websurfen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/1967-hoeveel-mb-verbruik-websurfen.html)

Macrogman 07-11-07 14:03

Hoeveel mb verbruik je bij websurfen?
 
Ik heb een vraag over hoeveel mb's je ongeveer verbruikt als je Safari of Maps op je iPhone gebruikt. Een beetje bij benadering uiteraard. Hoeveel mb kost het om een locatie op te zoeken in Maps en dan nog een beetje over de sattelietbeelden heen te vliegen? Hoeveel jaag je erdoor als je je mail checkt?Ik vraag het omdat ik een apart internet abonnement wil nemen voor mijn binnenkort te arriveren iPhone en ik gen idee heb met hoeveel mb je toekunt.
En staat de edge/gprs altijd aan en verbruikt hij dus altijd een paar mb's/kb's?

Alvast dank voor de antwoorden.

shorty 07-11-07 16:50

Ik heb afgelopen twee maand mijn iPhone constant op GPRS gehad en maar 20 mb verbruikt. Ik surf niet heel veel maar toch wel iedere dag even. Ook laat ik om de 15 minuten mijn mail checken dus dit verkeer doet hij ook nog. Wel haal ik weinig attachments binnen omdat dit gewoon te traag gaat.

Brimme 07-11-07 20:01

heb nu een maand mijn iphone en zit n op 85,9mb

winock 18-08-09 16:58

ik vind het een goede vraag, een gemiddelde te zien van de iphonegebruikers de googlemaps (regelmatig) gebruiken + wat verzenden met email (Attachements) en normaal gebruik internet

ik overweeg hier een contact met mijn gsm provider die 14 euro vraagt voor 3 GB / maand maar daarna 1,5 euro /mB als het overschreden word

apotheosis 18-08-09 17:14

Om al ooit aan 1gb te geraken moet je toch al veel voor doen zenne.
Het maximum ik ben geraakt al was éénmalig 600MB.
Alle andere maanden lag dat tussen 70MB-250MB.

Bomans 18-08-09 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 339882)
Om al ooit aan 1gb te geraken moet je toch al veel voor doen zenne. ...

Totdat je aan het tetheren gaat ...

apotheosis 18-08-09 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 339885)
Totdat je aan het tetheren gaat ...

Oei oei man,nu spreekt ge effe chinees voor mij zenne, de eerste 3 letters versta ik wel :D maar al de rest helaas niet.Wat houd dat in dan?

Bomans 18-08-09 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 339887)
Oei oei man,nu spreekt ge effe chinees voor mij zenne, de eerste 3 letters versta ik wel :D maar al de rest helaas niet.Wat houd dat in dan?

Tethering - Wikipedia

Je iPhone als modem gebruiken voor je laptop (als je vb op de trein zit)

iMario 18-08-09 18:01

Applicaties downloaden (vooral 3G Unrestrictor gebruiken), dan tikt het ook wel aan hoor.

apotheosis 18-08-09 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 339891)
Tethering - Wikipedia

Je iPhone als modem gebruiken voor je laptop (als je vb op de trein zit)


Ach zo.
Mja,doe ik nooit maar begrijp wel er mensen zijn die dat doen.

PeterTe 18-08-09 19:30

Gps gebruikt geen internet hoor ;) Ik heb zelf altijd Wi-Fi aan en gebruik eigenlijk nooit internet (omdat bij mij in de buurt internet heeel traag is gprs) en gebruik toch wel zo'n 150 mb omdat internet zoms wegvalt of omdat ik ergens anders ben! het kan soms snel gaan maar ik denk dat ik wel aan de 8GB per maand zit met Wi-Fi

Igor W 18-08-09 21:06

Ik heb al sinds een jaar een iPhone. Mijn dataverbruik ligt zo rond de 140MB per maand. Ik lees meerdere keren per dag mijn mails, lees on line de krant, en consulteer soms de apple store.
Om programma's te downloaden, gebruik ik mijn Wi-Fi thuis.

winock 19-08-09 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterTe (Bericht 339959)
Gps gebruikt geen internet hoor ;) Ik heb zelf altijd Wi-Fi aan en gebruik eigenlijk nooit internet (omdat bij mij in de buurt internet heeel traag is gprs) en gebruik toch wel zo'n 150 mb omdat internet zoms wegvalt of omdat ik ergens anders ben! het kan soms snel gaan maar ik denk dat ik wel aan de 8GB per maand zit met Wi-Fi

GPS weet ik (denk ik toch) maar ik bedoelde eerder zoals bv googlemaps

tulip18 19-08-09 23:42

Mijn gebruik is zo,n 120 mb per maand.
Elke dag wat surfen en mijn mail checken.

Thuis en op mijn werk maak ik verbinding via Wi-Fi.

Mijn maandelijkse limiet is 200 mb, wat ik tot nu toe niet verbruik!!!

kiran 21-09-09 08:40

wat bedoelen jullie eigenlijk met het verbruik van maandelijkse limiet van 200 mb?
en als je er over gaat kost het dan geld?

Bomans 21-09-09 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiran (Bericht 354544)
wat bedoelen jullie eigenlijk met het verbruik van maandelijkse limiet van 200 mb?
en als je er over gaat kost het dan geld?

Je sluit bij je provider een data abo af (in dit geval vb 200mb) voor een vast maandelijks bedrag.
Ga je over die 200mb, dan betaal je extra per mb. En dat kan aardig oplopen.

kiran 21-09-09 10:19

ooh ok, maar ik heb een abbo bij t-mobile afgesloten dan hoef ik mij daarover geen zorge te maken toch?

Nikooos 21-09-09 10:21

Nee, want dat is onbeperkt. Als je het originele iPhone abonnement hebt natuurlijk.

kiran 21-09-09 10:25

ooh ok bedankt voor de informatie

xxMartenxx 22-09-09 17:02

2,3 GB in 1 maand via 3G... haha


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:38.