//

Vreemd oplopend gebruik ontvangen gegevens datanetwerk

Vreemd oplopend gebruik ontvangen gegevens datanetwerk discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een vreemd 'probleem': Ondanks dat mijn GPRS en WiFi uit staan (GPRS d.m.v. xx achter de APN, username en wachtwoord, en de WiFi ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-09-08, 13:03
tantepoes tantepoes is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 5
Standaard Vreemd oplopend gebruik ontvangen gegevens datanetwerk

Ik heb een vreemd 'probleem': Ondanks dat mijn GPRS en Wi-Fi uit staan (GPRS d.m.v. xx achter de APN, username en wachtwoord, en de Wi-Fi schakelaar uit) blijft het verbruikt in MB's (onder instellingen > algemeen > gebruik > gegevens mobiele netwerk) bij ontvangen en verstuurd oplopen. In enkele minuten loopt het verbruik enkele MB's op terwijl ik *niets* doe.

In 2 dagen 22MB verstuurd en 66MB ontvangen terwijl ik nauwelijks iets gedaan heb. Wel staat push-mail aan. (Maar zoals ik net al zei loopt het verbruik ook op als GPRS en Wi-Fi uitstaan).

Hebben meer mensen hier last van, en zo ja, wat kan ik hier aan doen?

Ik heb Vodafone blox, een iPhone 2G met 2.0.0.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-09-08, 14:02
Abu's schermafbeelding
Abu Abu is offline
• iOS 7.0.4
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 289
Standaard

Bossprefs installeren uit cydia en dan EDGE uitzetten
  #3  
Oud 03-09-08, 19:26
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tantepoes Bekijk bericht
Ik heb een vreemd 'probleem': Ondanks dat mijn GPRS en Wi-Fi uit staan (GPRS d.m.v. xx achter de APN, username en wachtwoord, en de Wi-Fi schakelaar uit) blijft het verbruikt in MB's (onder instellingen > algemeen > gebruik > gegevens mobiele netwerk) bij ontvangen en verstuurd oplopen. In enkele minuten loopt het verbruik enkele MB's op terwijl ik *niets* doe.

In 2 dagen 22MB verstuurd en 66MB ontvangen terwijl ik nauwelijks iets gedaan heb. Wel staat push-mail aan. (Maar zoals ik net al zei loopt het verbruik ook op als GPRS en Wi-Fi uitstaan).

Hebben meer mensen hier last van, en zo ja, wat kan ik hier aan doen?

Ik heb Vodafone blox, een iPhone 2G met 2.0.0.
Ik meen ergens hier gelezen te hebben dat door Push het uitzetten van GPRS en Wi-Fi wordt overruled. En ik weet niet of BossPrefs Push wél definitief de nek omdraait.
Probeer het eens een periode zonder push én met GPRS en Wi-Fi uit, mogelijk dat je dan duidelijkheid hebt. Gebruik voor de zekerheid daarbij dan evt. nog BossPrefs.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #4  
Oud 04-09-08, 13:43
Ironis Ironis is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 196
Standaard

Zie voorpagina denk ik
  #5  
Oud 29-09-08, 11:38
BfromB's schermafbeelding
BfromB BfromB is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: België (Antwerpse Kempen)
Berichten: 256
Standaard

Ik had iets gelijkaardigs aan de hand, maar dan zonder Push. Telkens ik naar YouTube / Gmail / ... ging, en de gebruikelijke boodschap kreeg dat ik geen connectie heb, liep mijn gebruik op. Toevallig gebruikte ik de dag ervoor GPRS, terug gedeactiveerd en dan bleef hij schijnbaar optellen, ook al was er geen verbinding. Indien ik de gegevens opnieuw instelde, was dit probleem opgelost.

Laatst gewijzigd door BfromB; 29-09-08 om 12:03. Reden: Oplossing (workaround) gevonden
Reageren

Labels
gebruik, gprs, verbruik, Wi-Fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
commercieel gebruik van ipad/phone gegevens gregre iPad algemeen 2 02-05-11 17:12
gegevens/apps op iPhone vervangen door gegevens nieuwe eigenaar? marly iPhone Apps 2 03-10-10 16:27
'Instellingen/ Gebruik' gegevens af en toe weg he1 iPhone algemeen 1 25-06-10 14:14
sms ontvangen en oproepen ontvangen gaat soms niet acxcis iPhone algemeen 8 10-11-09 14:54
Datanetwerk uitgeschakeld, toch toenemend gebruik BfromB iPhone algemeen 7 14-06-09 09:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:07.