iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone gestolen, wat nu? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/20790-iphone-gestolen.html)

Bubbly 18-08-13 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jupjuplahoi (Bericht 907848)
direct alles laten blokkeren

Wel eerst gekeken of de dieven te traceren waren via Zoek Mijn iPhone neem ik aan? Zonder dataverbinding en zonder Wi-Fi zal die iPhone niet te vinden zijn.

jupjuplahoi 18-08-13 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 907893)
Wel eerst gekeken of de dieven te traceren waren via Zoek Mijn iPhone neem ik aan? Zonder dataverbinding en zonder Wi-Fi zal die iPhone niet te vinden zijn.

we hebben direct alles laten blokkeren . de politie zelf informeerde ook bij mobistar inssurance . zonet kreeg ik een email van hem . ze hadden geantwoord dat dit diefstal met list is ( is list en intimideren niet hetzelfde ? ) ze gaan een mailing doen naar de winkels ( zeggen ze ) om het personeel erop te wijzen dat ze dit duidelijker moeten zeggen tegen de klanten . ( voelen ze dan toch natigheid ? de politie zegt dat ze zich er zo gemakkelijk willen vanaf maken . wat moet ik doen een nieuw pv laten opstellen en zeggen ( liegen ) dat hij uit haar handtas genomen is ? want dat zou wel tellen . we worden hier bestraft voor ons eerlijk zijn ! ERG

Bubbly 18-08-13 23:17

Okay. Hierbij dan een tip voor in de toekomst: schakel niet direct de enige mogelijkheid uit, waarmee je de iPhone kunt terugvinden: Apple - Support - iCloud - Zoek mijn iPhone, iPad, iPod touch of Mac

Let op: dit is geen juridisch advies, ik weet niet wat de knappe koppen van Mobistar exact onder die termen verstaan. List is niet intimideren, aangezien er geen angstaanjagende dreiging aanwezig is. Intimidatie is bijvoorbeeld dreigen dat je iemand uit het raam gooit als die de iPhone niet afgeeft. List is simpelweg om de tuin leiden.
En verder kunnen anderen beter advies geven over dit contact met de verzekering dan ik.

Edit: Mobistar Insurance heeft dit in de algemene voorwaarden opgenomen:
Citaat:

6. Uitsluitingen

Diefstal met uitzondering van: Diefstal met agressie, Diefstal met braak, Zakkenrollen.
Diefstal resulterend uit de Nalatigheid van de Verzekerde.
Verzekeringspagina:
"Stel je voor dat je gsm gestolen wordt of je gsm gaat plotseling stuk. … Met andere woorden: je gsm is altijd verzekerd tegen diefstal, panne of bij accidentele schade."
"Je gsm is altijd verzekerd."

Ik vind dit als consument zijnde pure misleiding.

ibert 19-08-13 12:05

Vorige week is mijn Iphone 4s gestolen in Kopenhagen; Aangifte gedaan bij de politie en zij hebben direct het toestel gesimlocked middels de IMEI code; Gelukkig was ik via hhet werk op reis en kan ik gebruik maken van de reisverzekering van mijn werk voor het verlies van de telefoon. Ik had find my iphone niet aanstaan, maar goed, toen ik mijn eigen nummer belde kort nadat ik mijn telefoon kwijt was was de iphone al uit de lucht.

Ledje 04-12-13 18:55

Hier ook gisterenavond gestolen. Zoek mijn iPhone gaf offline aan, vandaag ook nog.
Ik heb PROXIMUS als provider, vreemde is dat ik tot 2u geleden mijn SIM nog niet geblokkeerd had, en dat hij altijd 1x rinkelde en dan pas voice mail. Zeer vreemd.

iOS 7 staat erop en ook een toegangscode, dus denk dat de iPhone sowieso nutteloos is.

Maar daarstraks iemand anders zijn iPhone gebruikt voor "Zoek mijn iPhone" te laten zien, en hij heeft perongeluk de iPhone verwijderd. Dus nu staat op mijn e-mail adres mijn iPhone er niet meer tussen. Blijft die activeringsslot gelden of is de iPhone nu terug helemaal vrij? IMEI nummer is aan de Politie doorgegeven dus dat is ook klaar.

Citaat:

Als u geen iOS-apparaat of Mac meer gebruikt, kunt u deze uit Zoek mijn iPhone verwijderen. Wanneer u een apparaat verwijdert, wordt deze verwijderd uit uw apparatenlijst Zoek mijn iPhone en als uw apparaat iOS 7 of nieuwer heeft, dan wordt Activeringsvergrendeling ook uitgeschakeld.
Niet zo goed nieuws wat ik hier nu lees. Dus de dief kan er mee aan de slag, langs de andere kant, zodra hij zijn sim kaart insteekt heb ik via de IMEI nummer tóch nog een kans?

Guest-20180925190238 04-12-13 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ledje (Bericht 938338)
Blijft die activeringsslot gelden of is de iPhone nu terug helemaal vrij?

Ga op www.icloud.com kijken in "Find my iPhone" of de iPhone daar nog staat.

Ledje 04-12-13 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 938339)
Ga op www.icloud.com kijken in "Find my iPhone" of de iPhone daar nog staat.

nope staat er niet meer tussen

Guest-20180925190238 04-12-13 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ledje (Bericht 938351)
nope staat er niet meer tussen

Dan kan de dief de iPhone herstellen en activeren.

Werner1963 04-12-13 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ledje (Bericht 938338)
Hier ook gisterenavond gestolen. Zoek mijn iPhone gaf offline aan, vandaag ook nog.
Ik heb PROXIMUS als provider, vreemde is dat ik tot 2u geleden mijn SIM nog niet geblokkeerd had, en dat hij altijd 1x rinkelde en dan pas voice mail. Zeer vreemd.

iOS 7 staat erop en ook een toegangscode, dus denk dat de iPhone sowieso nutteloos is.

Maar daarstraks iemand anders zijn iPhone gebruikt voor "Zoek mijn iPhone" te laten zien, en hij heeft perongeluk de iPhone verwijderd. Dus nu staat op mijn e-mail adres mijn iPhone er niet meer tussen. Blijft die activeringsslot gelden of is de iPhone nu terug helemaal vrij? IMEI nummer is aan de Politie doorgegeven dus dat is ook klaar.



Niet zo goed nieuws wat ik hier nu lees. Dus de dief kan er mee aan de slag, langs de andere kant, zodra hij zijn sim kaart insteekt heb ik via de IMEI nummer tóch nog een kans?

Het overgaan naar voicemail na 1 keer bellen kan betekenen dat de dief de oproep annuleerd.

Als "zoek mijn iphone" aanstaat is het onmogelijk om de iphone te herstellen naar fabrieksinstellingen (leeg maken)

De SIM zal nu wel mogelijk door de dief verwijderd zijn + dat Wi-Fi ook uit te schakelen is zonder dat je de toegangscode moet kennen

damien234 22-06-14 20:41

Serie nummer doorgeven aan Apple

Koenjah 27-07-14 19:21

heheh goed dat ik dit uit nieuwsgierigheid toch heb doorgelezen nu kan ik alvast voorbereidingen treffen voor als dat mij ooit gaat gebeuren ;)

ga gelijk die zoek mijn iphone app installeren :D

damien234 27-07-14 20:29

http://bit.ly/1nuywMP Verzekering?

Koenjah 27-07-14 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door damien234 (Bericht 966101)

Ja dat kan ook, maar dit lijkt me ook wel grappig.
Misschien beide :P

Dan kan ik kijken wat voor mensen nou zoiets stelen en waar hij belandt..

Otje82 27-07-14 21:12

Behalve als ze je toestel uit zetten 😉

Bubbly 29-07-14 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenjah (Bericht 966097)
heheh goed dat ik dit uit nieuwsgierigheid toch heb doorgelezen nu kan ik alvast voorbereidingen treffen voor als dat mij ooit gaat gebeuren ;)

ga gelijk die zoek mijn iphone app installeren :D

Heeft niks te maken met de app. Dit is iets dat je in Instellingen > iCloud kunt inschakelen.

marccc 26-10-14 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hansumpp (Bericht 196040)
Maar is het niet mogelijk om de telefoon te traceren aan de hand van het IMEI en de rest? Ook niet door zekere mensen op internet? Ik ben bereid er een redelijke beloning tegenover te stellen, zeker omdat mijn foon gestolen is toen ik bij een paar mensen in huis sliep(!!).

Leuke vrienden heb jij tenminste als je het dan vrienden kunt noemen, ik noem het slapen met dieven

faire4u 27-10-14 03:04

Wat Android heeft vind ik wel gaaf, daar kan je je gsm zo instellen, weet niet of dit standaard gaat of met een geinstalleerde app, dat er een foto ( met de frontcam ) wordt gemaakt. Zo zie je ook eens hoe diegene eruitziet die hem heeft meegenomen.
Is dit ook mogelijk op een Iphone?

ballegooier 27-10-14 07:52

Jawel met een app als Undercover en misschien ook Prey.

Bubbly 27-10-14 19:19

Dit is goed mogelijk als je jailbreakt (momenteel nog niet aan te raden voor gewone gebruikers op iOS 8). iCaughtU Pro en iGotYa zijn twee uitstekende tweaks hiervoor.

Edje1 30-01-15 14:34

Volgens mij kunnen ze die gegevens niet zomaar vrijgeven. Mijn telefoon is gejat en met Find My iPhone was de GEOlocatie terug te herleiden naar een flat in de Bijlmer. Geen idee welke verdieping, maar konden ze niets mee.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:30.