//

2.1: accu verbeteringen?

2.1: accu verbeteringen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb een vraagje. Sinds ik mijn iPhone heb kan ik mijn 3G niet voldoende benutten. Accu was echt in 1 dag ( 12 uur ) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-09-08, 10:34
mastron mastron is offline
• iOS 4.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 19
Standaard 2.1: accu verbeteringen?

Heb een vraagje. Sinds ik mijn iPhone heb kan ik mijn 3G niet voldoende benutten. Accu was echt in 1 dag ( 12 uur ) plat. Dus ik heb afgewacht tot 2.1 want die zou veel oplossen. Nu heb ik 2.1 en merk niks.

Of ook wel, ligt dit aan mijn iPhone of hebben meerdere er last van? Moet ik bij T-Mobile aandringen op een nieuwe iPhone of zal dat niks veranderen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-09-08, 10:39
gls's schermafbeelding
gls gls is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 87
Standaard [FW2.1] Batterij extreem snel leeg, ook in vliegmodus

Sinds ik 2.1 heb geïnstalleerd is mijn batterij extreem snel leeg, terwijl met 2.0.2. de accu nog wel anderhalve dag mee ging. Met extreem snel bedoel ik dan ongeveer 4 a 5 uur na vol opladen en totaal niets doen, niet eens bellen.

Ik kwam erachter omdat ik veel vlieg en mijn telefoon dan in vliegtuigmodus heb staan. Alles is dan uit en zou geen stroom moeten nemen.
Ook als ik de telefoon een nacht gewoon normaal aan heb staan (Wi-Fi uit, 3g aan) dan geeft ie 's morgens al '10% resterend' aan.

Dit lijkt me toch niet normaal? Zijn er meer mensen die hier last van hebben of weet iemand wat hiertegen te doen is?


Edit:
Ik heb trouwens ook dat als ie in vliegtuigmodus staat, dat er regelmatig een simlock verschijnt, is dat ook normaal?

Laatst gewijzigd door gls; 16-09-08 om 14:20. Reden: toevoeging
  #3  
Oud 16-09-08, 10:48
xynta xynta is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 560
Standaard

Hoewel ik de iPhone pas net 24 uur heb, heb ik deze uiteraard direct geupdate naar versie 2.1. Gisteren heb ik de telefoon 5 uur actief en 7 uur standby kunnen gebruiken totdat de batterij leeg was, dit met een constante 3G en Wi-Fi verbinding, ik merkte geen enkele vermindering in de snelheid. Wellicht ligt de 3G verbinding aan de plaats waar je je bevindt?
  #4  
Oud 16-09-08, 10:52
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

samengevoegd
  #5  
Oud 16-09-08, 16:51
ringojim ringojim is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 20
Stuur een bericht via MSN naar ringojim
Standaard

een reserve batterij van Brando is een oplossing!
  #6  
Oud 16-09-08, 17:00
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

let even op dat je niet bijvoorbeeld nog je browser open hebt staan of andere app. dat zie je niet maar vreet batterijen.
switch met home button naar springboard view en zet dan de iPhone met power button (korte klick) in slaap.
Dit helpt en zorgt voor veel lager verbruik.
M.
  #7  
Oud 16-09-08, 17:54
mastron mastron is offline
• iOS 4.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 19
Standaard

Ik zet de iPhone altijd in de slaapstand. Ik vraag mij alleen af of de batterijduur verschillend kan zijn per iPhone. Naarmate ik meer lees over 2.1 en batterijduur kom ik er achter dat het niet voor iedereen een verbetering is.
  #8  
Oud 16-09-08, 18:09
Ironis Ironis is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 196
Standaard

Waarom laten mensen in godsnaam 3G en Wi-Fi aanstaan op momenten dat het niet gebruikt wordt?
Je kan ook proberen efficient met je batterij om te gaan, door niet gebruikte dingen uit te schakelen, tot je ze nodig hebt. Oké, je bent een paar seconden langer bezig voor je bijvoorbeeld kunt internetten, maar het levert je wel veel meer batterijduur op!

Toch jammer dat het effect van 'langere batterijduur' weinig invloed lijkt te hebben op de 3G, en alleen helpt bij de Touch..
  #9  
Oud 16-09-08, 18:14
mastron mastron is offline
• iOS 4.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 19
Standaard

Je koop een iPhone voor de technologie. Die wil je gebruiken. Iedere keer aan en uit zetten is natuurlijk niet echt de bedoeling. Ik vind het vreemd dat Apple geen grondigere test heeft gedaan in een normale gebruikersomgeving.

Iedere dag opladen vind ik niet normaal voor een mobiele telefoon. Als ik een dag van huis ga moet ik dat voor gaan bereiden.

Het is wel te verklaren maar dat is geen excuus.
  #10  
Oud 16-09-08, 18:23
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Ik heb mijn iPhone ook nog maar pas en al na 2 dagen geupdate naar 2.1. De gebruiksduur van de accu is wel degelijk langer (naar mijn idee) maar dat kan natuurlijk net zo goed komen omdat ik de eerste dagen fulltime met mijn nieuwe aanwinst aan het spelen was. Ik heb nu vakantie en niets te doen dus zit echt aan één stuk door met de iPhone te spelen.

Ik vind de accu tot dusver prima presteren. Ik herinner me goed toen ik mijn Windows Mobile telefoon net had (HTC TyTN) dat ik deze met onafgebroken spelen en Internetten echt binnen twee uur leeg trok.
  #11  
Oud 16-09-08, 18:42
wukkkie wukkkie is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 71
Standaard

Weet niet wat er met me Iphone aan de hand is maar dit kan volgens mij niet.

  #12  
Oud 16-09-08, 22:11
gls's schermafbeelding
gls gls is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ringojim Bekijk bericht
een reserve batterij van Brando is een oplossing!
Wat is dit voor een reactie? Nofi, maar reageer dan niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer Bekijk bericht
let even op dat je niet bijvoorbeeld nog je browser open hebt staan of andere app. dat zie je niet maar vreet batterijen.
switch met home button naar springboard view en zet dan de iPhone met power button (korte klick) in slaap.
Dit helpt en zorgt voor veel lager verbruik.
M.
Kan dit echt zoveel uitmaken? Ik zal er eens op letten, vaak doe ik gewoon de stdby knop inderdaad, want ik verwacht gewoon van Apple dat standby ook standby is en niet maar half standby...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ironis Bekijk bericht
Waarom laten mensen in godsnaam 3G en Wi-Fi aanstaan op momenten dat het niet gebruikt wordt?
Je kan ook proberen efficient met je batterij om te gaan, door niet gebruikte dingen uit te schakelen, tot je ze nodig hebt. Oké, je bent een paar seconden langer bezig voor je bijvoorbeeld kunt internetten, maar het levert je wel veel meer batterijduur op!

Toch jammer dat het effect van 'langere batterijduur' weinig invloed lijkt te hebben op de 3G, en alleen helpt bij de Touch..
Hier ben ik het met mastron eens, ik heb de phone voor de technologie, design en gebruiksgemak gekocht, maar dat moet niet relatief zijn, het schiet niet op om elke keer alles uit en aan te zetten... dat zou niet moeten.
  #13  
Oud 16-09-08, 23:03
Vassili's schermafbeelding
Vassili Vassili is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 193
Standaard

mijn batt gaat wel langer mee nu met normaal gebruik 2 dagen, eerst (2.02) 1 dag
  #14  
Oud 17-09-08, 16:11
xynta xynta is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 560
Standaard

Ik heb mn iPhone pas sinds de komst van 2.1, dus ik kan er niet echt over mee praten. De telefoon is sinds vanochtend 9 uur van de lader, sindsdien heb ik in totaal een uur aan de telefoon gezeten en haalt hij elke 15 minuten e-mail via Wi-Fi van mijn server af.

Deze e-mail heb ik soms via mijn iPhone behandeld, soms via de PC. Verder heb ik 7 SMS berichten verzonden sinds vannochtend, de batterij geeft nog aan volledig vol te zijn. 3G ontvangst staat trouwens ook gewoon aan!
  #15  
Oud 17-09-08, 16:18
Sofie.. Sofie.. is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 16
Standaard

Ik heb mijn Iphone nu 3 weken en ook geupdate naar 2.1 en heb wel degelijk een vele langere batterijduur dan voorheen. Nu 2 dagen geleden opgeladen en 3,5 uur de Iphone gebruikt en nog ruim de helft van battrij vol . Dat lukte eerst echt niet en moest hem elke dag wel laden.
  #16  
Oud 17-09-08, 16:21
mastron mastron is offline
• iOS 4.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 19
Standaard

Dus is het dan vreemd dat met 3g aan mijn iPhone net 1 dag ( 12 uur ) mee gaat of vinden jullie dat dit normaal is?
  #17  
Oud 17-09-08, 16:26
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Ligt eraan wat je er allemaal mee doet.
Ik speel de laatste tijd wat meer spellen met de iPhone, en dit is gigantisch te merken!
  #18  
Oud 17-09-08, 16:27
xynta xynta is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 560
Standaard

Hmm het ligt eraan hoe actief je die gebruikt, hoelang heb je in die 12 uur bijv. gebeld, gesmst en gesurft? Maar ik gebruik mn mobiel voor mn bedrijf, ik verbel meer dan 1000 minuten (oftewel 250 minuten per week) per maand en bij mij houdt die het toch echt 2 dagen uit (met gemak)!
  #19  
Oud 17-09-08, 16:28
mastron mastron is offline
• iOS 4.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 19
Standaard

Hmm niet veel eigenlijk als ik 3g gebruik is het voor mail binnen te halen of wat surfen maar dat zal dan niet meer dan 15 min per dag zijn. Mail is Push.
  #20  
Oud 17-09-08, 16:28
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Push verbruikt behoorlijk wat extra stroom hoor.
Dat is een van de redenen waarom ik die uit heb gezet
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Accu zeer snel leeg, nieuwe accu een optie? Jarno05 iPhone algemeen 3 29-03-11 19:53
100 verbeteringen in OS 3.0?? Gekko Archief 9 17-06-09 20:46
Voordelen / Verbeteringen firmware 1.1.2 EricJ iPhone algemeen 23 30-11-07 19:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:32.