//

Bug: 3G vergist zich in landcode?

Bug: 3G vergist zich in landcode? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi iedereen, Of het hier nu om een bug betreft dat ontstaan is door mijn telefoon (Iphone 3G) of mijn provider (T-mobile NL) of nog ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-09-08, 19:07
Richard.v.Naam Richard.v.Naam is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 56
Standaard Bug: 3G vergist zich in landcode?

Hoi iedereen,

Of het hier nu om een bug betreft dat ontstaan is door mijn telefoon (Iphone 3G) of mijn provider (T-mobile NL) of nog iets anders is bij mij niet bekend maar het volgende overkwam mij gister.


Mijn zus woont net aan de grensstreek van België waardoor je bij haar automatisch verbonden wordt met het Belgische Mobistar. Vervelend maar het is niet anders. Opeens werd ik gebeld met iemand met een belgische landcode (+32). Wat is de kans dat je door een Belg wordt gebeld terwijl jezelf met een Nederlands nummer in België bevindt,bedacht ik me nog?

Doordat ik het nummer niet herkende nam ik voor de zekerheid maar niet op (anders kost het mij ook nog eens duiten!). Nadat deze belg mij een paar keer achter elkaar belde kwamen me de laatste cijfers v/h telefoonnummer plots bekend voor. Wat bleek? Het was het nummer van mijn vriendin!
Maar hier is het vreemde; ze belde met haar eigen GSM welke gewoon een nederlands nummer heeft. Het nummer op mijn Iphone kwam dan ook overeen met haar nummer behalve dan de landcode. Deze was gewoon vervangen van +31 naar +32.

Vaag é?!

Ik weet niet of dit een bekende bug is. Bovendien is dit de eerste keer dat het mij overkomen is. Mocht het vaker voorkomen dan ga ik er eens wat actiever naar zoeken. Voor nu; misschien zijn er mensen die het herkennen?


Gr Richard


Owja; Ik gebruik een originele in Nederland gekochte Iphone3g FW 2.01 (nog) niet gejailbraked.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-10-08, 07:49
klaverentwee's schermafbeelding
klaverentwee klaverentwee is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 194
Standaard

Heel vreemd ja. Ik wordt nogal eens in Duitsland gebeld door Nederlandse nummer (basically dezelfde situatie dus), maar heb hier nooit last van gehad. Maar dat soort dingen moeten we er maar voor over hebben als we in Limburg wonen he?
__________________
"Photography is more than a medium for factual communication of ideas. It's a creative art." (Ansel Adams)
  #3  
Oud 19-12-08, 17:40
kayten kayten is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 1
Standaard

ik had hier laatst ook last van, in een treinrit van amsterdam naar parijs.
in belgie ging mijn telefoon en had ook landcode +32, terwijl het gewoon mijn vriendin was.

overigens heb ik nu ook iets raars, nummers welke ik gewoon heb opgeslagen in mijn telefoon worden soms niet herkend als ik door een van hen gebeld wordt. en dan kan het zomaar opeens zijn dat als ik mijn recente nummers bekijk, de phone wel de nummers weer herkend.

Kent iemand dat probleem??
  #4  
Oud 19-12-08, 18:28
wesleyvosters wesleyvosters is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 60
Standaard

Ik heb onlangs in belgie ook iets vreemds meegemaakt wat volgens mij ook met die bug temaken heeft. Ik belde naar een vriend die gewoon met +316... ezv. In mijn contacten staat maar kreeg 3 x een belg aan te lijn, die mij na de 3e keer vertelde het zelfde nr teheben maar dan met land code +32.

Heel raar de landcode van het betrefende nr staat goed in mijn iPhone. Maar als ik bel veranderd mijn iPhone het blijkbaar.

Smsjes kwamen wel gewoon aan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Agenda bug pjobse iPhone algemeen 3 07-12-10 11:27
IMAP bug.... mrALF iPhone algemeen 0 25-05-10 14:36
Bug in Noodoproep NeeChee iPhone algemeen 2 03-12-08 21:49
Landcode prefix oplossing MellyVille Archief 19 08-11-08 00:53
Iphone 3G bug Nailz iPhone algemeen 6 06-08-08 22:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:12.