//

email instellingen wanneer op reis

email instellingen wanneer op reis discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, misschien een stomme vraag , als ik naar het buitenland ga moet ik dan iets aan de email instellingen veranderen op mijn iphone om ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-10-08, 02:27
anoeska anoeska is offline
• iOS 2.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 12
Standaard email instellingen wanneer op reis

Hallo,
misschien een stomme vraag ,
als ik naar het buitenland ga moet ik dan iets aan de email instellingen veranderen op mijn iphone om mijn mail te kunnen ontvangen . hopelijk heeft hier iemand een antwoord op voor me alvast bedankt
groetjes anoeska
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-10-08, 08:18
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Je instellingen blijven hetzelfde alleen houdt rekening met hogere kosten als je het internet op gaat in het buitenland.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #3  
Oud 16-10-08, 15:37
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Ligt een beetje aan je instellingen denk ik. Ik gebruik zelf een eigen mailserver, dus dan blijft het hetzelfde, maar volgens mij kan je ook via een server van T-Mobile uitgaande mail versturen, ik denk niet dat dat nog gaat werken als je niet via T-Mobile zelf online bent?
__________________
...
  #4  
Oud 16-10-08, 17:10
anoeska anoeska is offline
• iOS 2.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 12
Standaard

ik heb een kpn abonnement met onbeperkt dataverkeeer , in het buitenland zal het dataverbruik uiteraard wel duurder zijn . alvast bedankt voor de reactie .
  #5  
Oud 16-10-08, 17:31
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

dan kun je er zeker van zijn dat het werkt.
Een opmerking:
het is wel van belang te weten dat de netwerken in het buitenland niet altijd goed om kunnen gaan met een simkaart waarop een yessim, Xsim Turbosim of andere simlock omzeil sim zit.
Ik heb nu al een aantal keren gemerkt geen service te hebben, weliswaar met vodafone en Turbosim echter garanties zijn er niet.
En geen service=geen email
  #6  
Oud 21-10-08, 17:14
mrus mrus is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 5
Question email verzenden in het buitenland

Net terug uit Spanje.
Mijn reisgenoot en ik hebben allebei een Iphone 3G 8MB en programma versie 2.1 met een Iphone 300 abonnement bij T-mobile. Voor uitgaande mail gebruiken we UPC.

In NL hebben we geen problemen met de telefoon.

In het buitenland hebben we na even zoeken bij instellingen->algemeen-> netwerk: dataroaming uitgezet. En ook de push email uitgezet te vinden bij instellingen->nieuwe gegevens. Zo voorkom je het per ongeluk de hele tijd online zijn en het continu automatisch doorsturen van mails. Beiden in het buitenland niet inclusief ons abonnement.

Aangezien we in een hotel met Wi-Fi zaten, konden we daar gratis via Wi-Fi internet op en emailen.
In ieder geval dat dachten we....

Internet geen probleem.
Emails ontvangen geen probleem.
Emails versturen wel een probleem:
Bij het versturen kregen we beide de melding dat het emailadres niet geldig was. Dit was niet zo, want in NL deze emailadressen ook gebruikt. Uiteindelijk ook met dataroaming en push aan mails proberen te versturen, zelfde negatieve resultaat.

Naar ons idee ligt het aan de uitgaande/smtp server. Op engelse internet sites hebben we hier ook iets over gelezen, maar die oplossingen werkte ook niet voor ons. Een daarvan is de lokale smtp server gebruiken. Voor UPC NL (mail.upc.nl) is dat in Spanje Orange (smtp.orange.es)

Wie ooh wie heeft dezelfde ervaring? En heeft er wel een oplossing voor?

Alvast bedankt!
  #7  
Oud 23-10-08, 19:18
arito arito is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 2
Standaard

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik zit in rusland en inkomende mail gaat goed maar uitgaande mail krijg ik precies dezelfde fouten dat het emailadres niet goed is. Ik zit hier met een lokale simkaart en een turbosim, maar zelfs lokale servers willen mijn mail niet versturen

Heeft iemand een oplossing
  #8  
Oud 23-10-08, 21:08
mrus mrus is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arito Bekijk bericht
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik zit in rusland en inkomende mail gaat goed maar uitgaande mail krijg ik precies dezelfde fouten dat het emailadres niet goed is. Ik zit hier met een lokale simkaart en een turbosim, maar zelfs lokale servers willen mijn mail niet versturen

Heeft iemand een oplossing
Wat is jouw smtp server in NL? Ik neem contact op met tmobile en mijn belwinkel en upc morgen... Wordt vervolgd...
  #9  
Oud 23-10-08, 22:15
arito arito is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 2
Standaard

Wat is jouw smtp server in NL? Ik neem contact op met tmobile en mijn belwinkel en upc morgen... Wordt vervolgd...


Mijn smtp server in NL is Planet oftewel Kpn ( mail.planet.nl /mail.kpnmail.nl )

In rusland geen enkele lokale server / provider accepteert mijn emails versturen
  #10  
Oud 23-10-08, 22:23
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Je zou kunnen proberen de SMTP server van Gmail in te stellen. Je moet dan wel een gmail account hebben of aanmaken. Het kan zijn dat je provider namelijk een aantal IP-ranges blokkeert voor SMTP verkeer.

Hier staat uitgelegd hoe je de Gmail SMTP instellingen moet zetten.

Misschien werkt het....Suc6
  #11  
Oud 05-11-08, 22:24
mrus mrus is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 5
Exclamation tmobile smtp server voor buitenland

[quote=arito;209072]Wat is jouw smtp server in NL? Ik neem contact op met tmobile en mijn belwinkel en upc morgen... Wordt vervolgd...


Beetje later dan gepland, hopelijk het wondermiddel om email in het buitenland te kunnen versturen.

Heb gebeld met T-mobile en die hielpen (eindelijk!) meteen erg goed. Het probleem was bekend bij de afdeling Technische Dienst. En die lieten me weten dat je de volgende smtp server moet instellen:
smtp.gprs.t-mobile.nl

Ik heb dit ingesteld op mijn telefoon, alleen ik zit intussen weer gewoon in NL. Kan nu dus niet testen op het werkt in het buitenland. Dus wie het eerder omschreven probleem ook heeft en wel in het buitenland zit, laat aub weten of het werkt?!

Ik weet niet of dit ook voor niet t-mobile abonnementen de oplossing is.

Succes!
  #12  
Oud 19-11-08, 13:33
anoeska anoeska is offline
• iOS 2.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 12
Standaard

ik had dus hetzelfde probleem in panama ,
wel ontvangen niet kunnen versturen ook niet via Wi-Fi , das behoorlijk vervelend kan ik zeggen verder werkte de telefoon top daar de enigstedie daar werkt trouwens waren met vijf personen
en geen enkele werkte daar behalve mijn iphoneals iemand de oplossing weet !
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
email instellingen quicknet pieterl iPhone algemeen 5 22-09-10 23:19
email instellingen tagi iPhone algemeen 0 09-09-10 15:58
Apn instellingen: Wanneer invullen? AeronNL Overige providers Nederland 9 13-08-10 22:22
email instellingen wessel79 iPhone algemeen 5 08-05-10 15:56
email instellingen scubaman iPhone algemeen 0 29-04-10 15:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:32.