//

Exchange met SSL Certificaat

Exchange met SSL Certificaat discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb hier een iPhone voor me liggen, via GPRS maakt deze verbinding met het KPN netwerk. Exchange koppeling werkt ook prima, waar het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-10-08, 16:43
dotcom dotcom is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 3
Standaard Exchange met SSL Certificaat

Hallo,

Ik heb hier een iPhone voor me liggen, via GPRS maakt deze verbinding met het KPN netwerk.
Exchange koppeling werkt ook prima, waar het fout loopt is de koppeling.
Hij mist een benodigd SSL certificaat.
Ik heb op mijn Exchange server het SSL Certificaat in IIS geexporteerd, opgeslagen in een .zip bestand.
Dat heb ik vervolgens via webmail overgehaald en met de Hachu's download manager gedownload.
Het bestand heeft hij vervolgens standaard op de plek " /var/root/Downloads " neergezet.
Vervolgens heb ik de Mobile Finder applicatie gedownload om het bestand te vinden en daarna te kunnen openen...

Maar... ik vind nergens die car/root/downloads folder.
Is mijn aanpak verkeerd? Hoe moet ik het SSL Certificaat op de juiste manier in mijn iPhone zetten?
Zodat we de mail kunnen uitlezen in Exchange.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-11-08, 01:38
dotcom dotcom is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 3
Standaard

Niemand een idee?
  #3  
Oud 09-11-08, 15:32
wheely wheely is offline
• iOS 7.0.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 30
Standaard

met het iphone configuratie programma kan je het certificaat aangeven en laden naar je iphone Config prog kan je van de apple site halen
  #4  
Oud 10-11-08, 09:53
dotcom dotcom is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 3
Standaard

Bedoel je deze?

http://www.apple.com/support/downloads/iphoneconfigurationwebutility10forwindows.html
  #5  
Oud 15-11-08, 08:57
toller's schermafbeelding
toller toller is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 8
Standaard

Je kan gewoon een pop-account aanmaken op je iphone, stuur het certificaat naar dat e-mailaccount, en klik op de mail en in de bijlage op het certificaat.

Maar bij mij was het certificaat niet nodig hoor. We hadden ook eerst behoorlijk wat problemen om de iPhone op exchange aan te sluiten. Alles stond goed, maar wat bleek? Iets wat alle Apple mensen eigenlijk wel weten....... het lag aan de MICROSOFT exchange kant. We installeerden SP2 opnieuw over de Exchange 2003 en de iPhone herkende meteen alles en was al druk aan het installeren.
  #6  
Oud 15-07-09, 12:01
erkoster erkoster is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 4
Standaard

Die link naar de config tool werkt niet meer. Iemand een suggestie??
  #7  
Oud 15-07-09, 14:14
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Beter is om te kijken op Apple - Support - iPhone - Enterprise
Inmiddels is er een nieuwe versie uit waardoor de 10 in de bestandsnaam een 11 is geworden: Apple - Downloads - Application Updates - iPhone Configuration Utility 1.1 for Windows


Het allerbeste idee: Google/Yahoo search op "iphone configuration utility". Zoekmachines bieden vaak uitkomst!

Laatst gewijzigd door ppl; 15-07-09 om 14:16.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
SSL certificaat probleem, exchange 2003 Roccade iPhone algemeen 3 27-12-10 18:18
Oplossing Exchange 2003 (OMA) met SSL coolhva iPhone algemeen 1 19-08-10 10:51
Exchange DER certificaat installeren op de iphone -joost- iPhone algemeen 8 25-11-08 22:45
Exchange wil niet syncen ZONDER ssl/https Gabrie iPhone algemeen 2 28-10-08 15:06
Wi-Fi SSL exchange Blackfire Wi-Fi 8 01-09-08 21:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:26.