//

HTC Touch HD

HTC Touch HD discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Waarom zegt niemand dat de iphone design sowel hardware en software(firmware) wise al die HTC telefoon totaal ass whooped? Vind ik ook belangrijk En dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 25-07-09, 14:32
Phoef Phoef is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 85
Standaard

Waarom zegt niemand dat de iphone design sowel hardware en software(firmware) wise al die HTC telefoon totaal ass whooped?

Vind ik ook belangrijk

En dat is een kwestie van smaak, en ja iphone forum, wij vinden iphones mooi
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 25-07-09, 18:22
Kokkie76's schermafbeelding
Kokkie76 Kokkie76 is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phoef Bekijk bericht
Waarom zegt niemand dat de iphone design sowel hardware en software(firmware) wise al die HTC telefoon totaal ass whooped?

Vind ik ook belangrijk

En dat is een kwestie van smaak, en ja iphone forum, wij vinden iphones mooi
Je zegt het zelf al...we zitten hier op een iPhone forum
Niet echt een plek om neutraal naar een ander toestel te kijken dan een iPhone. En "Apple volk" reageerd toch meestal hetzelfde
  #43  
Oud 25-07-09, 20:33
whazzzup whazzzup is offline
• iOS 6.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kokkie76 Bekijk bericht
Je zegt het zelf al...we zitten hier op een iPhone forum
Niet echt een plek om neutraal naar een ander toestel te kijken dan een iPhone. En "Apple volk" reageerd toch meestal hetzelfde
waarom niet, je kan me niet vertellen dat iedereen z'n iphone gekocht heeft omdat ie zo mooi is. of ben ik de enige die 'm eigenlijk best lelijk vind, vroeger liep je voor *** met z'n ijskast en tegenwoordig noemen ze het hip.

De iphone scoort bij mij meer op gebruiks gemak en snelheid en is abbonnement technish voordeliger, maar een HTC Touch Pro2 ziet er toch wel een stuk vetter uit

Laatst gewijzigd door whazzzup; 25-07-09 om 20:38.
  #44  
Oud 08-08-09, 11:13
Franciskine Franciskine is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 22
Stuur een bericht via MSN naar Franciskine
Standaard

Ik ga hier toch nog even reageren, ik heb zowel de iphone als de HTC Touch HD, mijn eerste indrukken :

Prachtig toestelletje, ik ben er heel blij mee maar ik heb toch wel enkele serieuze tekortkomingen, hopelijk worden die in volgende software updates verholpen.

1. Instellen van een herinnering gaat prima, enkel kan je nooit een vast tijdstip invullen, je hebt enkel keuzes tot verwittigen 5 min voor, 10 min voor, een uur voor . . . enz OK, je kan er rekening mee houden maar ik snap in godsnaam niet waarom je niet gewoon een vast uur kan instellen.
2. Eén enkel geluid voor een herinnering, that's it, en dat geluid is dan nog vrij stil, zelfs al staat het volume maximaal open.
3. Als je een herinneringsverwittiging krijgt, kan je geen snooze tijd instellen, je kan enkel de herinnering uitzetten, toch wel een zeer belangrijke functie zeker als je niet onmiddellijk de tijd hebt om die bepaalde taak uit te voeren en je bvb pas een kwartiertje later er aan kan beginnen. Verschillende snooze tijdstippen zou zeer mooi zijn.
4. De agenda is zeer beperkt qua instellingen, als je bvb een dezelfde herhalende herinnering wil instellen voor ma/wo/vr ben je verplicht 3 keer dezelfde info in te voegen. Een oplossing is de service van Apple, namelijk Mobile Me maar die kost je wel bijna 80€/jaar, bepaald niet goedkoop.
5. Batterijduur . . . een echte tegenvaller, die gaat echt niet lang mee, gelukkig zijn daar zer goede oplossingen voor : Mophie Juice Pack Air White voor iPhone 3GS / 3G > Batterijen voor je Apple iPhone 3Gs / 3G / 1G kopen > iPhoneCentre.nl - alles voor de iPhone
6. Geen kalender op het openingsscherm, laat dat nu net een heel interessant ding zijn, wederom hab ik daar gelukkig een oplossing voor gevonden : intelliscreen

Voor de rest, een beauty, foto's bekijken, langspeel films, muziek beluisteren en draadloos surfen via 3G . . . een droomtoestel.


Na enkele weken gebruik :

Surfen : de iphone duidelijk in het voordeel, maar als je op je wm toestel de laatste nieuwe versie gebruikt van opera ga je ook versteld staan van de positieve resultaten.
Eén echt heel groot nadeel van de iphone : geen flash ondersteuning wat voor vele sites een serieus probleem oplevert. Onbegrijpelijk dat ze daar nog geen oplossing voor gevonden hebben.

Mail : Beiden gelijkwaardig, de iphone is wel gemakkelijker in te stellen, werking is voor beiden gelijk.

Spellen : duidelijk in het voordeel van de iphone

Agenda : geen discussie mogelijk, windows mobile overklast de agenda van de iphone qua instellingen, want deze zijn echt heel sumier op de iphone

Foto's en film : Iphone duidelijk de betere, laat daar geen twijfel over bestaan.

Muziek : afspelen van mp3's is voor beide toestellen hetzelfde, de iphone biedt wel meer mogelijkheden tot indeling

Updates : Iphone overklast de wm toestellen, als die een rom update nodig hebben, ben je alles kwijt.

Batterij : HTC echt wel de betere dan de iphone ( je kan bij de iphone trouwens geen batterijen vervangen )

Gebruiksgemak : daar vind ik de iphone beter.

GPS : HTC en WM zijn daar echt wel de topper, ik heb op mijn iphone Navigon geinstalleerd, dat werkt prima maar ik verlies toch regelmatiger een fix dan bij de HTC waar ik dat amper tegenkom. Als je weet dat Tomtom een versie gaat uitbrengen voor de iphone met ruitbevestiging en dat ze een extra chip daar in plaatsen omdat de GPS chip van de iphone voor hun niet voldoet . . .
  #45  
Oud 08-08-09, 23:26
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
Ik ga hier toch nog even reageren, ik heb zowel de iphone als de HTC Touch HD, mijn eerste indrukken :

Prachtig toestelletje, ik ben er heel blij mee maar ik heb toch wel enkele serieuze tekortkomingen, hopelijk worden die in volgende software updates verholpen.

1. Instellen van een herinnering gaat prima, enkel kan je nooit een vast tijdstip invullen, je hebt enkel keuzes tot verwittigen 5 min voor, 10 min voor, een uur voor . . . enz OK, je kan er rekening mee houden maar ik snap in godsnaam niet waarom je niet gewoon een vast uur kan instellen.
2. Eén enkel geluid voor een herinnering, that's it, en dat geluid is dan nog vrij stil, zelfs al staat het volume maximaal open.
3. Als je een herinneringsverwittiging krijgt, kan je geen snooze tijd instellen, je kan enkel de herinnering uitzetten, toch wel een zeer belangrijke functie zeker als je niet onmiddellijk de tijd hebt om die bepaalde taak uit te voeren en je bvb pas een kwartiertje later er aan kan beginnen. Verschillende snooze tijdstippen zou zeer mooi zijn.
4. De agenda is zeer beperkt qua instellingen, als je bvb een dezelfde herhalende herinnering wil instellen voor ma/wo/vr ben je verplicht 3 keer dezelfde info in te voegen. Een oplossing is de service van Apple, namelijk Mobile Me maar die kost je wel bijna 80€/jaar, bepaald niet goedkoop.
5. Batterijduur . . . een echte tegenvaller, die gaat echt niet lang mee, gelukkig zijn daar zer goede oplossingen voor : Mophie Juice Pack Air White voor iPhone 3GS / 3G > Batterijen voor je Apple iPhone 3Gs / 3G / 1G kopen > iPhoneCentre.nl - alles voor de iPhone
6. Geen kalender op het openingsscherm, laat dat nu net een heel interessant ding zijn, wederom hab ik daar gelukkig een oplossing voor gevonden : intelliscreen

Voor de rest, een beauty, foto's bekijken, langspeel films, muziek beluisteren en draadloos surfen via 3G . . . een droomtoestel.


Na enkele weken gebruik :

Surfen : de iphone duidelijk in het voordeel, maar als je op je wm toestel de laatste nieuwe versie gebruikt van opera ga je ook versteld staan van de positieve resultaten.
Eén echt heel groot nadeel van de iphone : geen flash ondersteuning wat voor vele sites een serieus probleem oplevert. Onbegrijpelijk dat ze daar nog geen oplossing voor gevonden hebben.

Mail : Beiden gelijkwaardig, de iphone is wel gemakkelijker in te stellen, werking is voor beiden gelijk.

Spellen : duidelijk in het voordeel van de iphone

Agenda : geen discussie mogelijk, windows mobile overklast de agenda van de iphone qua instellingen, want deze zijn echt heel sumier op de iphone

Foto's en film : Iphone duidelijk de betere, laat daar geen twijfel over bestaan.

Muziek : afspelen van mp3's is voor beide toestellen hetzelfde, de iphone biedt wel meer mogelijkheden tot indeling

Updates : Iphone overklast de wm toestellen, als die een rom update nodig hebben, ben je alles kwijt.

Batterij : HTC echt wel de betere dan de iphone ( je kan bij de iphone trouwens geen batterijen vervangen )

Gebruiksgemak : daar vind ik de iphone beter.

GPS : HTC en WM zijn daar echt wel de topper, ik heb op mijn iphone Navigon geinstalleerd, dat werkt prima maar ik verlies toch regelmatiger een fix dan bij de HTC waar ik dat amper tegenkom. Als je weet dat Tomtom een versie gaat uitbrengen voor de iphone met ruitbevestiging en dat ze een extra chip daar in plaatsen omdat de GPS chip van de iphone voor hun niet voldoet . . .
Dat van die batterij kan je heel moeilijk gaan vergelijken vind ik.Speel een game op de iphone 30min lang en dan ga je de % ten er al redelijk zien afvliegen snap je,dat is niet eerlijk als je met een ander toestel er maar gewoon wat mee belt en smst enz.....
Ik heb al 2-3 tal verschillende htc's gehad en telkens snel plat,sneller dan de iphone en dan heb ik het gewoon over normaal gebruik qua bellen,sms en zelfs internetten deed ik langer mee dan mee een htc.
Ik heb de nieuwe toestellen zien staan van htc,zeer mooi en verleidelijk maar helaas,ik blijf toch de iphone kiezen boven alles vanwege het gebruiksgemak en de vele apps en noem maar op,de afwerking vind ik oke,mooi hoeft niet voor mij,gebruiksgemak is hetgeen telt en ja,er is 1 ding dat echt mankeerd op die iphone en dat is het ontbreken van een flash player.Ik ben deze week op 2 dagen tijd op 3-5tal websites gezeten en wilde verder bekijken en noem maar op maarja,er stond op ik flash player voor moest hebben.Daar mogen ze toch eens wat gaan aan doen vind ik.
  #46  
Oud 15-08-09, 20:53
Kokkie76's schermafbeelding
Kokkie76 Kokkie76 is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
Ik ga hier toch nog even reageren, ik heb zowel de iphone als de HTC Touch HD, mijn eerste indrukken :
Een mooie opsomming waar ik me wel in kan vinden.
  #47  
Oud 20-10-09, 13:53
mickeymouse2112 mickeymouse2112 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 34
Standaard

en nu komt HTC met de HD2 ( leo ) wat een specs!!

  • Windows Mobile 6.5
  • HTC Sense UI
  • 1 GHz processor
  • 4,3 inch multi-touchscreen
  • 5-megapixelcamera ( met led flash )
  • Wi-Fi en HSDPA-internet
  • GPS en digitaal kompas
  • 3,5 mm audiojack
crap!!, is dit misschien de killer??
  #48  
Oud 20-10-09, 16:25
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickeymouse2112 Bekijk bericht
en nu komt HTC met de HD2 ( leo ) wat een specs!!

  • Windows Mobile 6.5
  • HTC Sense UI
  • 1 GHz processor
  • 4,3 inch multi-touchscreen
  • 5-megapixelcamera ( met led flash )
  • Wi-Fi en HSDPA-internet
  • GPS en digitaal kompas
  • 3,5 mm audiojack
crap!!, is dit misschien de killer??
Windows mobile?
Dit wil zeggen je nog steeds niet hetzelfde hebt als bij de iphone?Gewoon je op safari(of andere) éénmalig tikt en meteen op google (of andere) site uitkomt?
Voor de rest ziet er wel goed uit maarja,ik blijf nog steeds voor het gebruiksgemak kiezen.
  #49  
Oud 20-10-09, 17:26
mickeymouse2112 mickeymouse2112 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 34
Standaard

HTC komt waarschijnlijk ook met een versie op Android......
  #50  
Oud 22-10-09, 16:27
iMick's schermafbeelding
iMick iMick is offline
• iOS 10.0 beta
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickeymouse2112 Bekijk bericht
HTC komt waarschijnlijk ook met een versie op Android......
Hopelijk is ziet die er ook hetzelfde uit. vind de HD2 namelijk erg mooi. Dacht dat de Android variant van HD2 de code-name "dragon" heeft. Vraag me af wat Apple gaat doen met de volgende generatie iPhone's.
  #51  
Oud 29-10-09, 16:35
Ronald_ Ronald_ is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard

De Touch HD!

Uiterlijk vind ik prachtig. Zeker de schermzijde; deze vind ik persoonlijk veel mooier dan de Iphone. Iphone mag er ook zeker wel wezen, ziet er gewoon heel chique en gelikt uit. Valt over beide telefoons niets op af te kraken. Touch HD krast wel wat minder makkelijk door de matte afwerking. Maar goed, gebruikssporen ontkom je toch niet aan.

Zowel de Iphone als de Touch HD komen prachtig verpakt. In een mooi en stijlvol afgewerkt doosje met de nodige standaard accessoires.

Het Gebruik

Hier beginnen de manko's. Op de Touch HD, ook wel Blackstone genaamd, draait standaard Windows Mobile 6.1. En dit is eigenlijk een besturingssysteem dat je niet wilt op zo'n gelikte telefoon.
Windows mobile is uitgebreid en heeft een ruim arsenaal aan functies en mogelijkheden. Windows Mobile werkt op veel telefoons, is dus voor geen enkele telefoon optimaal. De Iphone OS is, zoals de naam al aangeeft, geoptimaliseerd voor de Iphone. Dit is zijn kracht!
Hierdoor is Windows Mobile wat traag. Alles kost tijd om te laden. Zelfs de reageren van het touchscreen gebeurt met een vervelende vertraging.

Windows Mobile is niet gemaakt voor gebruik met de vinger. Het zit vol met kleine aankruisvakjes. Gelukkig is er een stylus bij geleverd, maar door het touchscreen dat reageert op druk i.p.v. op elektrische lading is het ook niet zo nauwkeurig dat het aanvinken van deze vakjes vloeiend gaat. Als je er de tijd voor neemt is het geen probleem, maar even snel een paar dingetjes aanvinken gaat vaak fout.

Ook door de vertraging in het touchscreen is het lastig werken. Als je snel beweegt met je vinger of stylus, registreert de telefoon vaak maar de helft van je aanrakingen.
Ik hoor mensen wel eens zeggen dat je hard moet drukken op de Touch HD, maar dit valt wel mee. Je kunt door een enkele tweak het scherm juist heel gevoelig instellen. Dan hoef je echt niet hard meer te drukken.

Jammer van het resistieve touchscreen is dat het dus ook werkt met iets anders dan menselijke huid. Wat resulteert in ongewenst bellen in de broekzak. De telefoon staat standaard ingesteld dat deze uit standby ontwaakt als de stylus uit zijn houder wordt gehaald. Mij overkwam het redelijk vaak.
Ook ondersteunt deze telefoon geen multi-touch. Opzich geen gemis, alleen moet je niet te snel typen. Zodra je sneller typt raak je toch altijd met 2 vingers tegelijk het scherm en registreert hij de tussenliggende letter. Niet handig.

Applicaties

Tjah, blijkbaar zijn er voor Windows Mobile meer applicaties beschikbaar dan voor de Iphone. Maar waar dan? Ergens op internet ja, overal en nergens. En als je ze gevonden hebt is het vaak van een hobbyist die er niet veel kaas van gegeten heeft. Het doet wat het doen moet, maar gebruiksvriendelijkheid en uiterlijke schoonheid zijn heel ver te zoeken. Nee, geef mij dan maar de appstore met controle door Apple. Ik hoef jullie niet te vertellen hoe lekker het werkt en hoe bruikbaar alle 3rd party applicaties zijn. Wel jammer dat Apple dus sommige applicaties blokkeert; neem tethering en, weet niet zeker of dit nog zo is, voip.

Over tethering gesproken, dit is wel een prachtige uitkomst! Hopelijk krijgt de Iphone dit weer terug!

Manila

Nu hebben we Windows Mobile genoeg afgekraakt. Nu is Manila aan de beurt. Manila is de grafische schil van HTC. Deze User Interface is eigenlijk best wel aardig en vingervriendelijk. Overzichtelijk en ziet er mooi uit. Echter komt het de snelheid van het systeem niet bepaald ten goede. Zeker bij het doorlopen van je fotoalbum mag je je adem inhouden, dit is echt huilen met de pet op. Ook jammer is dat het duidelijk een 'schil' is over Windows Mobile. Zodra je wat instelling wilt aanpassen, of naar je mailbox gaat of iets dieper dan de standaardfuncties gaat, zit je weer in Windows Mobile.

Wat wel leuk is na de aankoop van je Touch HD is de hoop die je blijft houden in een goede/fijne telefoon. XDA-Developers en nu ook htcpedia.com heeft een prachtig forum vol met handigheden, tweaks, apps en nieuwe (custom) roms! Elke keer, bij iedere installatie van deze nieuwe ROMs hoopte ik weer dat het weer verbeterde. Zo heb ik vele avondjes kunnen vullen.
Zeker de moeite waard, want de telefoon gaat er wel degelijk op vooruit! Alleen komt nooit in de buurt van de Iphone.

Ik ben de telefoon kwijtgeraakt deze week. Jammer, maar ik kan er niet wakker van liggen. Ik wacht nu op de Iphone, die mijn kant op moet komen een dezer dagen. Zal wel even afkicken worden van het aanrommelen...

even een kleine voetnoot:
Deze beoordelingen over de Touch HD vloeien voort uit het feit dat ik deze telefoon in dagelijks gebruik heb gehad. De vergelijkingen met de Iphone zijn gebaseerd op mijn kennis over dit toestel en de Iphone van mijn moeder. Heb er vaak mee gespeeld maar nooit als hoofdtoestel gehad.
  #52  
Oud 28-11-09, 07:58
febe febe is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 140
Standaard

Gisteren naast mijn oude vertrouwde iPhone 2G een HTC Touch HD2 aangeschaft. Een soort van overbrugging wordt het; ik hoop dat er in de loop van het jaar weer nieuws is over een nieuwe iPhone; wilde niet naar Tmobile en had geen zin om nu nog een berg geld neer te leggen voor een 3Gs.
Ik ga het eens een tijdje proberen. Nooit met windows mobile gewerkt valt het in eerste instantie niet mee. Mijn vingers zijn inmiddels vergroeid in een iPhone houding lijkt het.
Uiterlijk en puur op het eerste gezicht wint de HTC het wel van de iPhone; ik vind hem er prachtig uitzien, het scherm is groot en helder, maar wat gebruikersgemak betreft blijft hij wat mij betreft tot nu toe ver achter bij de iPhone. Er zitten heel wat features in die duidelijk zijn 'afgekeken' van de iPhone. Ik zal over een week of wat nog eens melden hoe of wat en uitgebreider verslag doen van mijn 'overspel', want zo voelt het nog steeds een beetje....
  #53  
Oud 01-12-09, 21:20
febe febe is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 140
Standaard

Ik kom al veel te snel weer terug in dit topic. Misschien denken jullie nu wel dat ik te weinig tijd heb besteed aan de HTC HD2, maar geloof me, ik heb er heel wat uurtjes ingestoken de afgelopen 4 dagen.

Ik ben er niet vrolijk van geworden moet ik zeggen. Het is een prachtig toestel, ligt lekker in de hand, heeft een prachtig scherm met een hoge resolutie maar toch... ik kon er niet aan wennen.

Let wel: mijn vergelijking gaat tussen deze HTC en een iPhone 2G die al ruim twee jaar in mijn bezit was.
Algemeen: ik moest erg wennen aan het feit dat er 5 verschillende knoppen zijn en heb nogal eens op de verkeerde knop gedrukt en kwam op die manier niet terecht waar ik wilde komen. Waarschijnlijk zal een niet-iPhone gebruiker hier niet zoveel last van hebben.
De HD2 blijkt wel wat bugjes te hebben waaronder 1 voor mij heel nare; een sms probleem. Tot 2 maal toe bleek dat ik in de loop van de dag geen sms meer verstuurde; dwz ik verstuurde ze wel maar ze kwamen niet bij de ontvanger aan. hiervan ontving ik geen melding. De oplossing was de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Maar hoelang het goed zou gaan was de vraag... Het blijkt een bekend euvel te zijn waarvan ik het bestaan ik niet kende tot ik erop ging googlen.

Surfen
: Voordeel voor de iPhone; vlot, goed heen en weer te gaan tussen voor-en achterliggend bezochte pagina's. Browserbalk en zoekbalk altijd direct te benaderen zonder een extra menu op te hoeven roepen. Snel naar de bovenkant van de pagina te gaan. Duidelijk de betere mbt in- en uitzoomen
Nadeel van de iphone : geen flash ondersteuning wat voor vele sites een serieus probleem oplevert. Bekend probleem maar voor mij niet onoverkomelijk.
Voordeel van de HTC: door het grote scherm is een groot deel van pagina's in 1 oogopslag te zien.

Mail : voordeel voor de iPhone, alhoewel het redelijk makkelijk is de HTC in te stellen; daar bestaat de mogelijkheid tot automatisch ophalen van de servergegevens van de provider.
Spellen : duidelijk in het voordeel van de iphone; deze wint het met afstand van de HTC.

Agenda : Ik sync mijn agendas met gmail. Bij de iPhone is het verschil van mijn 5 agenda's duidelijk te zien door de verschillende kleuren. De HTC gooit alles op 1 hoop. Het weekoverzicht laat alleen een bezette tijd zien, maar niet de afspraken.

Foto's en film : De HTC heeft een prachtig scherm; qua resolutie wint deze het van de iPhone. De iPhone reageert duidelijk sneller op 'commando's ' zoals het doorlopen van de foto's. De HTC heeft een diavoorstellingsmogelijkheid.

Muziek : Ik vond het geluid van de HTC over de speaker wat voller dan dat van de iPhone. Layout is duidelijk afgekeken van de coverflow van Apple maar werkt minder vlot en logisch. Nadeel van de HTC is dat de lyrics van de nummers op geen enkele manier op te roepen zijn. Voordeel: de mogelijkheid tot het maken van een afspeellijst op de telefoon zelf.

Updates : Hier heb ik me bij de HTC niet aan gewaagd. We weten allemaal hoe makkelijk en snel het bij de iPhone gaat. Het schijnt voor de HTC wat lastiger te zijn.

Batterij : Ik merk geen verschil. Bij intensief gebruik is bij mij de batterij van zowel de iPhone als die van de HTC na 1 dag aan opladen toe.

Gebruiksgemak : De iPhone wint het hier voor mij met overmacht. Dat heeft natuurlijk voor het merendeel te maken met het feit dat ik al lang gewend ben de iPhone te gebruiken.

Apps: wat miste ik mijn apps! De paar apps die ik heb geprobeerd om te vergelijken (midomi en shazam) kwamen qua presentatie en gebruiksgemak bij lange na niet in de buurt van die op de iPhone. er zijn in de Marketplace nauwelijks fatsoenlijke apps te vinden. Hier en daar op internet natuurlijk wel, maar of die werken en betrouwbaar zijn??? Niemand die het mij kan vertellen. De appstore van Apple is ongeevenaard.

Tja... wat is hiervan de conclusie: ik heb de HTC na 4 dagen weer van de hand gedaan en een iPhone 3Gs besteld. Kan het mijn dochter niet aandoen haar de 2G weer af te nemen maar kan zelf geen half jaar toe met iets anders.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HTC Touch Diamond ruilen tegen Iphone? HDL Koopinformatie Nederland 13 21-11-08 13:40
Even relatieveren (N95 & HTC Touch Pro) MeneerDuck Chat en geruchten 34 25-08-08 01:36
HTC Touch Pro DertKesh iPhone algemeen 8 03-07-08 01:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:01.