//

Exchange contacts overzetten naar Adresboek

Exchange contacts overzetten naar Adresboek discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb al mijn adresgegevens (enkele honderden) in MS Exchange bij mijn werkgever staan en synchroniseer die met mijn 2G iPhone (pushmail). Nu verander ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-12-08, 20:35
Pierre Pierre is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Sittard
Berichten: 10
Standaard Exchange contacts overzetten naar Adresboek

Ik heb al mijn adresgegevens (enkele honderden) in MS Exchange bij mijn werkgever staan en synchroniseer die met mijn 2G iPhone (pushmail). Nu verander ik van baan en wil graag mijn adresgegevens in mijn nieuwe 3G iPhone krijgen. MS Exchange heb ik dan niet meer, dus ik wil gewoon mijn Apple gebruiken (Adresboek en agenda).

Heeft iemand een tip voor me hoe ik die gegevens van mijn 2G iPhone in mijn Apple krijg?

Alvast bedankt,
Pierre
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-12-08, 22:15
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Kan je deze niet als csv file exporteren en dan kan je deze importeren in adresboek ?*
  #3  
Oud 15-12-08, 11:50
Pierre Pierre is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Sittard
Berichten: 10
Standaard

Dag Macfreaker.
Zo had ik er eigenlijk nog niet tegenaan gekeken; ik was aan het zoeken naar migratie via de iPhone's zelf, maar wellicht is ook dit een optie.
Ik ga het proberen.
Dank voor de tip.

Gr
Pierre
  #4  
Oud 17-12-08, 23:27
3aip 3aip is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Den-Haag
Berichten: 1
Standaard Exchange contacts overzetten...

Hallo Pierre,

Er zijn meerdere methouden.
Eerst maar de Exchange/Outlook manier en later onderstaand de me-methode.

Outlook
Met een paar (...) stappen kun je de inhoud van je oude werkgevers Exchange/Outlook 2003 meenemen, als volgt (kan overigens ook met je inbox, of je agenda, maar da's een andere variant van onderstaand verhaal):

1) Maak in Outlook een pst file aan, via menu Bestand, Nieuw
Dit creeert een bestand, dat zich op je locale schijf kan bevinden (zoek wel de locatie en onthoudt die, zie nl. punt 10),
2) Na creatie verschijnt-ie in de boom, ter linkerzijde onder je reguliere Postvak bestanden.
3) Kies'm uit en maak met de rechter muistoets een nieuw map aan, van het type adressen of contacten (ik heb net Outlook niet bij de hand).

Nu dat is gebeurd, ben je gereed voor de kopieeraktie.

4) selecteer de mappen-view in Outlook, door aanklikken van een van de iconen/shortcuts links onderin
5) kies dan de bekende contactenfile van Outlook
6) hetgeen alle contacten aldaar zichtbaar maakt, in de default opmaak, waarschijnlijk lijstview
7) selecteer alle contacten door bijv. CTRL-A, gevolgd door kopieren (CTRL-C)
8) navigeer naar die nieuwe PST file, de map contacten
9) en PASTE de hele zooi, via CTRL-V
10) Sluit daarna de pst file af en kopieer 'm vanaf HD op een memory stick of mail 'm.

Bij je nieuwe werkgever doe je min of meer het omgekeerde door de memorystick file te openen binnen de nieuwe werkgevers Outlook omgeving, en te navigeren naar de contacten in die bewaarde pst file. Selectie en terugkopieren naar de nieuwe werkgevers contacten is dan een optie.

Zelf zou ik er echter voor kiezen die pst ergens op HD te zetten bij je nieuwe werkgever. Dan binnen Outlook gewoonweg openen en bij de hand hebben en houden, zolang je'm niet expliciet sluit. Ook al sluit je Outlook, de volgende dag opent-ie de pst zelf.
Voordeel 2 is dat je je nieuwe werkgever's contacten niet direct vervuild met de meegebrachte contacten, waar iedereen anders na copy/paste gebruik van zou kunnen maken.

ME methode (c) van ondergetekende
Neem een account, gratis voor 60 dagen, bij www.me.com, speciaal voor de iphone. Maak daarna een email account op je iPhoine voor dit ME account.

Nu ben ik even kwijt of-ie ook de contacten 'over the air' synced of dat je die door Apple gratis tedownloaden plugf in voor Outlook moet gebruiken, cechck dat eventueel even binnen je ME omgeving of anders op iphone.com (the cloud).

Nadat beide actief zijn, worden contacten uit je iPhone over the air gesynced met deze omgeving, evenals je agenda overigens.

Vertrek bij je nieuwe werkgever (nadien) doet daar niets aan af; je iPhone bevat data (voor vertrek), die is gesynced / geupload naar je account in me.com (voor vertrek). Vertrek zelf - en daarmee dus gespeend zijn van de oude Outlook/Exchange omgeving - heeft daar totaal geen invloed meer op.

Suc6 !
Paul

Laatst gewijzigd door 3aip; 17-12-08 om 23:30.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen sync van Exchange contacts douven iTunes 1 19-08-10 18:12
Adresboek en agenda met exchange en gmail tegelijk? koekjedebij iPhone algemeen 4 11-10-09 21:43
Adresboek overzetten via bluetooth gizmovideo Archief 3 29-04-08 12:11
Email adressen wel in adresboek en niet in iphone contacts mephone iPhone algemeen 4 11-12-07 16:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:56.