iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   [1.1.2] Wel weergave aantal sms-karakters? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/2727-1-1-2-weergave-aantal-sms-karakters.html)

N33D 24-11-07 12:32

[1.1.2] Wel weergave aantal sms-karakters?
 
Dat vroeg ik me van de week nou af..

Heeft fw 1.1.2 wel sms tekens, dat je dus kunt zien hoeveel smsjes je stuurt etc..

Stiruam 24-11-07 20:10

je bedoelt dat er na 128 tekens de kosten verdubbelen..?

bootster 25-11-07 12:43

Citaat:

je bedoelt dat er na 128 tekens de kosten verdubbelen..?
160 tog??

Maar hier ben ik ook wel benieuwd naar. Niet dat ik me heel druk maar dat ik soms 2 sms'jes verstuur i.p.v. 1 maar ik vind het gewoon handig om te weten hoe veel karakters de tekst heeft.

stefimke 25-11-07 15:02

nee, doet 1.1.2 niet

Stiruam 25-11-07 17:02

Hehehe o zou ook wel 160 kunnen zijn ik heb gegokt via 32 >> 64 >> 128 qua byes dus logisch however 160 zou best goed kunnen zijn xD

Greetz, Stiruam

Yoni 21-12-07 22:09

Je hebt twee soorten kanalen: het traffiek kanaal en het signaleringskanaal waar je GSM voortdurend naar luistert voor inkomende oproepen of berichten of wat dan ook. Bellen enzo gaat via het traffiek kanaal, maar SMS gaat via het signaleringskanaal. Om genoeg bandbreedte vrij te houden hebben ze daarom een SMS virtueel klein gehouden tot 160 tekens.

wicher 22-12-07 23:44

je kan het zien met die sms app. smsd, daarmee kan je de hoeveelheid tekens zien en je kan naar meerdere mensen smssen + selectieve smsjes wissen. :)

laminar 24-12-07 13:00

Hoe gaat dat installeren precies? Ik heb de Installer op mijn iPhone, heb bij 'All Packages' gescrolled naar SMSD en 'Install' geklikt, maar hij komt met een Error 'SMSD requires the "Ulctl" package. Is dat allemaal wel vertrouwd? ('Misuse will mess up your iPhone... etc.) Kun je die apps ook deïnstalleren? Ik heb 1.1.1.

Nikooos 24-12-07 13:48

Je moet dus ook UIctl installeren en daarna SMSD. UItcl kan je gewoon weer uninstallen na de installatie van SMSD. UITctl kan je inderdaad flink wat dingen mee per ongeluk verzieken. Dus alleen installen en na de install van SMSD meteen weer uninstallen. Dan is er nix aan de hand.

Stond ook in het draadje over SMSD in het native apps forum gedeelte ;)

laminar 24-12-07 15:33

Dank. Ulctl weer geüninstalled, Gaat simpel ja. Maar jammer, SMSD is een geheel nieuwe applicatie. Ik hoopte dat het een soort plugin zou zijn voor de originele SMS.app, die er gewoon gelikter uitziet. Er zit overigens geen rem op bij 160 karakters. Wat gebeurt er als je er meer tikt, stuurt hij dan twee smsjes?

Nikooos 24-12-07 16:03

idd.. 2 smsjes ja.. Het is inderdaad geen plugin.

MarkBender 13-01-08 22:44

is er nog steeds niet een pulgin voor het aantal karakters? ik wil niet weer een hele nieuwe .app ik vind het wel echt onhandig dat de telefoon dat niet heeft....

laminar 13-01-08 23:02

Juist! Gewoon een misser van Apple, net zoals de afwezigheid van een voicerecorder (is wel een progje voor, VNotes) en voicedialing. Da's alleen maar een kwestie van software.
Wat ik ook node mis is communicatie en synchronisatie met Bluetooth. Oké niet de synchronisatie van muziek en foto's maar al het andere wel! Nu moet je altijd dat kabeltje gebruiken om je agenda en contacten te synchroniseren.

Titan1980 08-03-08 12:10

net beide apps installed en direct die ene verwijderd. maar als ik nou op SMSD klik op mijn iphone schiet hij gewoon terug naar het main screen. er gebeurd dus niets en ik denk dat hij niet werkt met FW 1.1.3?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:22.