//

SMS conversatie probleem met beantwoorden

SMS conversatie probleem met beantwoorden discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo. Ik zit met t volgende (zeer lastige) probleem. Smsen versturen en ontvangen gaat heel goed, Behalve: Als ik van n vriend een smsje ontvang ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-11-07, 22:16
sammy25ams sammy25ams is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 16
Standaard SMS conversatie probleem met beantwoorden

Hallo. Ik zit met t volgende (zeer lastige) probleem.
Smsen versturen en ontvangen gaat heel goed, Behalve:
Als ik van n vriend een smsje ontvang en ik wil em beantwoorden, dan lukt t niet en zegt de iphone "error sending sms". Ik kan dat bericht ALLEEN beantwoorden als ik de hele SMS conversatie "clear" (verwijder).

Dit is zeer vreemd aangezien ik dit alleen met 1 contactpersoon heb. Alle andere contacten smsen en beantwoorden gaat zonder enig probleem.

Met andere woorden: ik stuur een sms aan persoon A, dat gaat goed. Persoon A beantwoord mijn sms, komt ook goed binnen. In het sms conversatie raampje staan nu dus de berichten van persoon A en die van mij. Als ik nu weer wil beantwoorden op die smsjes kan dat niet (foutmelding " error sending sms") tenzij ik "clear conversation " klik. Daarna pas kan ik weer beantwoorden. Als persoon A mij daarna weer op replied kan ik WEER niet beantwoorden voordat ik weer de hele conversatie heb verwijderd.
Dit is zeer lastig. Iemand dit tegen gekomen of ideen?

Ps. persoon A gebruikt n Nokia N(nogwat) en t Tmobile netwerk. Ik zit ook op Tmobile.
Pss. Dit probleem deed zich ook voor in fw 1.1.1, en nu ook in 1.1.2
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-11-07, 00:29
DenDrees DenDrees is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 8
Standaard

Heb hetzelfde probleem!
  #3  
Oud 26-11-07, 06:35
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Ik heb dat ook gehad met een iemand. Het bleek dat zijn telefoon te oud was en de sms beantwoorden van hem ging niet. Ik moest eerst de sms weggooien en dan kon ik terug sms en. Nu heeft hij een andere telefoon en bestaat het probleem niet meer. Ligt in ieder geval niet aan de iPhone.
  #4  
Oud 26-11-07, 16:11
sammy25ams sammy25ams is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 16
Standaard

t lijkt me sterk. persoon A zit momenteel in Belgie (dus op n belgisch netwerk) en nu kan ik weer wel normaal beantwoorden zonder de hele conversatie te verweideren.
Raar... zodra persoon A weer in nederland zit op Tmobile doet ie het weer niet... rarara.....
  #5  
Oud 01-12-07, 21:39
sammy25ams sammy25ams is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 16
Standaard

Bump!!
iemand `n idee??
  #6  
Oud 02-12-07, 01:39
BOlle BOlle is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 38
Standaard

Hrmz, wellicht opnieuw de T-Mobiel smscentrale instellen via *5005*7672*+31624000000#

Bronnen: https://forum.iculture.nl/f1/ip...voicemail.html en GSM Helpdesk Nederland :: Helpdesk :: SMS
  #7  
Oud 02-12-07, 13:45
sammy25ams sammy25ams is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 16
Standaard

heb ik op verschillende manieren geprobeerd, maar dat lukt niet. als ik die code invoer, en daarna controleer met *5005*7672# zegt ie: "error performing request no network service".
wat doe ik fout...?
  #8  
Oud 02-12-07, 15:55
BOlle BOlle is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 38
Standaard

ja dat zegt 'ie bij mij ook, maar... Kun je nu wel die sms beantwoorden?
  #9  
Oud 02-12-07, 15:58
sammy25ams sammy25ams is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 16
Standaard

nope. t werkt nog steeds niet...
iets meer informatie : persoon A heeft mijn nr in de telefoon opgeslagen met +31 ervoor. ik had ergens gelezen dat er problemen konden zijn met sms beantwoorden en telefoontjes plegen als beide partijen op t zelfde netwerk zaten en de nrs op n bepaalde manier hadden geprogrammeerd. Maar ik kan t me niet precies herhinneren en ik kan me ook niet herhinneren waar ik t had gelezen...
  #10  
Oud 05-12-07, 12:27
sammy25ams sammy25ams is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 16
Standaard

okay heeel erg raar, maar het doet het nu weer wel.
Ik heb nogmaals mijn tmobile SMS centre nr ingegeven. en ook bij persoon A de (correcte!) sms center nr ingegeven. Toen deed ie het plotseling weer!
Helaas weet ik dus niet zeker of het aan mijn telefoontje lag of aan de telefoon van persoon A.
Iedereen bedankt voor alle hulp!!
  #11  
Oud 05-12-07, 13:16
stephenvis's schermafbeelding
stephenvis stephenvis is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Voorburg
Berichten: 393
Standaard

Ik heb dit probleem ook soms, gewoon rebooten en je sim opnieuw unlocken en hij doet het bij mij weer
  #12  
Oud 05-12-07, 13:21
sammy25ams sammy25ams is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 16
Standaard

rebooten en opnieuw unlocken? hoe bedoel je? downgraden naar 1.1.1 en dan weer naar 1.1.2?
  #13  
Oud 05-12-07, 13:43
stephenvis's schermafbeelding
stephenvis stephenvis is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Voorburg
Berichten: 393
Standaard

Srry een beetje onduidelijk, als er een pin op je sim staat en je zet je iphone aan, moet je hem eerst "ontgrendelen" (in het engels gewoon unlock), tenminste heb ik.

Met rebooten bedoel ik home + sleep knop ingedrukt houden totdat het scherm zwart wordt en dan weer op sleep knop drukken
  #14  
Oud 05-12-07, 17:22
sammy25ams sammy25ams is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 16
Standaard

dat rebooten had niet geholpen. maar het sms probleem is opgelost door smscenters in beide telefoontjes er nogmaals in te zetten. En toen was probleem fixed!!
  #15  
Oud 08-12-07, 16:56
DenDrees DenDrees is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sammy25ams Bekijk bericht
dat rebooten had niet geholpen. maar het sms probleem is opgelost door smscenters in beide telefoontjes er nogmaals in te zetten. En toen was probleem fixed!!
Hoe heb je het smscentrale nummer opnieuw in de iphone gezet? Op de manier met dat *5005* etc werkt niet bij mij.
Dan staat er Settings Succeeded
Servicecenteradres
Geen addres

Laatst gewijzigd door DenDrees; 08-12-07 om 16:59.
  #16  
Oud 03-02-08, 14:59
whosnext whosnext is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 166
Stuur een bericht via ICQ naar whosnext
Standaard

Heeft iemand dit al opgelost want via *5005* opnieuw instellen werkt wel zie keurig het servicecenter nummer echter sms verzenden geeft nogsteeds error sending message


edit: werkt nu wel.. had NL KPN als provider in mijn scherm dus ook KPN sms dienst ingesteld bleek echter toch dat ik die van Telfort moest gebruiken.

Laatst gewijzigd door whosnext; 03-02-08 om 23:52.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Probleem met "allen beantwoorden" sinds Gmail gepusht is via M. Exchange Mr. Moli iPhone algemeen 0 22-04-10 22:10
Iphone verwijdert automatisch sms conversatie Pakito iPhone algemeen 3 25-10-09 12:49
Tekst (sms) conversatie weergave gaat fout Uncle iPhone algemeen 1 14-04-08 10:59
Per sms wissen ipv hele conversatie didiersergei Archief 8 16-03-08 23:36
sms conversatie DenDrees Unlock [archief] 5 28-11-07 22:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:21.