//

Bestaat er een mainflex voor de iphone, of word ik in de maling genomen? Help..

Bestaat er een mainflex voor de iphone, of word ik in de maling genomen? Help.. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik heb nog nooit een topic geplaatst, dus ik hoop dat ik goed zit. Het verhaal is als volgt. Ik heb in maart ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-02-09, 14:18
wilmagroen wilmagroen is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 3
Standaard Bestaat er een mainflex voor de iphone, of word ik in de maling genomen? Help..

Beste mensen,

Ik heb nog nooit een topic geplaatst, dus ik hoop dat ik goed zit.

Het verhaal is als volgt. Ik heb in maart 2008 een geunlockte Iphone via 2call.nl besteld en gekregen. In december 2008 stopte de homebutton ermee. Omdat het toestel onder de garantie viel, heb ik hem opgestuurd naar 2call die hem naar een ander bedrijf heeft gestuurd ter reparatie. Nu krijg ik de volgende mail terug:

Wij hebben een prijsopgave ontvangen van ons reparatiecentrum voor uw iPhone. Er is vochtschade geconstateerd en de garantie is daarmee helaas vervallen.
Er zijn 3 opties waaruit u kunt kiezen.

  1. De iPhone repararen voor 149.95 euro, de mainflex zal worden vervangen waardoor de homebutton weer goed zal functioneren. (doordat er vochtschade is geconstateerd kan er echter geen garantie worden gegeven op de reparatie)
  2. De iPhone ongerepareerd retour ontvangen, 49.95 euro
  3. Afstand doen van de iPhone, dit is gratis, de iPhone zal dan milieuvriendelijk worden verwerkt.
Wilt u zo vriendelijk zijn per mail aan te geven welke optie uw voorkeur heeft.

Ik vind dit nogal een drastisch antwoord. In die zin, ik ben me nooit bewust geweest van vochtschade. Ik kan op internet niks vinden onder iphone en mainflex en vind dit dus nogal vaag. Ik ga dat ding niet voor 150,- laten repareren, want ik gok dat ik het zelf goedkoper kan. Ik heb alleen nog maar gezeik gehad met de iphone (terwijl ik het wel een fijn toestel vind) en ik wil er niet nog eens 150,- in stoppen. Daar gratis achterlaten doe ik niet, want ik kan er al meer voor krijgen als ik hem inlever bij mijn eigen organisatie die mobiele telefoons terug koopt uit de markt. Dus, dan zit er niks anders op dan die 50,- te betalen voor niks. Los nog van de verzendkosten die ik kwijt ben.


Concreet: Is er iemand die me meer kan vertellen over die zgn. mainflex? Zijn er mensen die me kunnen adviseren hierin?


Bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-02-09, 14:23
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Tja mainflex. De 1 noemt het zo en de ander noemt het zo. Gezien je verhaal over de home button begrijp ik welke flex het is. Die kost echter nog geen 10 euro dus reparatie a 150 is wat overkill

Wat betreft vochtschade, een druppeltje regenwater of wat vocht doet de home-button al dermate slijten dat hij kapot kan gaan (komt meestal rondom de home button naar binnen). Wat dat betreft hoef je niet in de mailing te zijn genomen.
  #3  
Oud 14-02-09, 18:40
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Indien je het er niet mee eens bent kun je natuurlijk een bezwaarschrift terug sturen en ze verzoeken om de vochtschade te onderbouwen (bijv. met foto's). Dat ze je zoiets terugsturen hoeft niet te betekenen dat je alleen die opties hebt en het er mee eens moet zijn Indien je echt vochtschade hebt dan kun je ook gewoon zelf een voorstel richting hun doen en kijken wat ze daarmee doen: onderhandelen dus.
  #4  
Oud 16-02-09, 16:19
wilmagroen wilmagroen is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor jullie reacties. Dat van die foto's opvragen en tegen onderhandelen vind ik wel een goede. Ik probeer nu ook via consumentenbond advies te krijgen. Ik snap ook wel dat ik hoe dan ook niet onder bepaalde kosten uitkom, helaas. En snap ook nu dat vochtschade snel gebeurd is en dat dat vast wel het geval kan zijn (hij lag weleens in de douche en heb er ook vast weleens kort mee in de regen gelopen).

Nog even een aanvullende vraag: Die mainflex. Op google kan ik dus niks vinden erover. Is dit zo''n set die je koopt waarmee je je homebutton, maar ook tegelijk je speakers, microfoon, e.d. mee vervangt (omdat een onlosmakelijk geheel is)? Is er een andere naam voor die ik wel op google kan vinden? Want dan ga ik hem zelf wel repararen, hij is nu toch ook niks waard, dus echt veel kan er niet mis gaan.. En ben zelf redelijk handig en heb handige mensen om me heen en samen met alles wat hier te vinden is, moet het wel lukken.

Bedankt weer!!
  #5  
Oud 16-02-09, 16:55
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Officieel heet het een FFC (flat foil cable) maar meestal wordt het in het Nederlands een flexkabel genoemd.

Het is dit onderdeel waar ze het over hebben:
iPhone onderdelen | iPhone | Apple iPhone USB flexkabel - Spark Electronics
  #6  
Oud 16-02-09, 17:24
DaveyY DaveyY is offline
• iOS 2.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 228
Standaard

Ik heb dit ook gehad..
Mijn E900 was kapot gegaan en volgens de verkoper viel alles onder de garantie.
Ik had echter 3 dagen nadat ik hem had gekocht de telefoon laten vallen en de gevolgen daarvan traden pas op na 6 maanden (geloof er zelf niets van maargoed)
Ik had de keuze: voor 50 euro de telefoon terugkrijgen of hem gratis wegdoen.
Raar verhaal die service bij samsung -.-
  #7  
Oud 16-02-09, 18:55
wilmagroen wilmagroen is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 3
Standaard

Thanx evmw, daar kom ik een heel eind verder mee! Om de prijs hoef ik het niet te laten, zie ik. Is even wat anders dan die 150,- reparatiekosten. ;-) Zelfs als ik die 50,- retourzendingskosten en mn eigen verzendkosten erbij tel, ben ik mega goedkoper uit. Ondanks dat het geen makkie zal worden hem zelf te repareren, maar het leven is maar saai zonder uitdagingen, toch!

Ja, tis en blijft gewoon raar, die hoge prijzen. Ik ben tenslotte klant en heb toch genoeg betaald aan ze, alles bij elkaar. Ik snap ook wel dat de zon niet voor niets opgaat, maar zulke prijzen hoeven toch niet lijkt me.. 1 ding is zeker: nooit geen 2call meer voor mij.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Bestaat er een toegangscode voor bepaalde apparte mapjes? Ozyar iTunes 0 29-12-10 23:51
Bestaat er een programma voor ... Monsterkils Jailbreak apps en thema's 2 25-11-10 18:12
Bestaat er een iphone Switch voor de dock connector aansluiting? ross iPhone accessoires en onderdelen 0 10-05-10 13:44
Bestaat er een line-out&voedingskabel voor 3GS? allewijn iPhone accessoires en onderdelen 36 17-09-09 08:41
bestaat er een pennetje voor de iPhone? Rubske iPhone accessoires en onderdelen 2 05-01-09 22:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:56.