//

Is de iPhone waterdicht ?

Is de iPhone waterdicht ? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door oppertodd Vraagje.... Mijn iphone 3g heeft dus ook zo lang in het water gelegen. Inmiddels heb ik al een nieuwe 3gs ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 11-09-09, 14:38
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oppertodd Bekijk bericht
Vraagje....
Mijn iphone 3g heeft dus ook zo lang in het water gelegen.
Inmiddels heb ik al een nieuwe 3gs (merk niet echt het vershil). Maar hoe heb je de Iphone open gekeregen?
Er zitten schroefjes bij de speaker en microfoon.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 11-09-09, 17:20
SXR SXR is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier 13Bturbo Bekijk bericht
Jullie zullen mijn verhaal misschien niet geloven maar wat mij vandaag is overkomen, ben vandaag op de boot van mijn ouders en je raadt het al, m'n iPhone 3G valt in het water en hij stond aan! Balen, ik toch maar het water in om te kijken of ik hem in ieder geval nog terug kon vinden. Even meten hoe diep het ongeveer was en wat de gesteldheid van de bodem was, ±2,30 meter diep maar redelijk harde bodem. Ik ben werkelijk 10 minuten aan het zoeken geweest, binnenwater dus je ziet geen reet, en toen voelde ik hem met mijn voeten liggen! Ik weer naar beneden gedoken en met de iPhone in mijn handen kwam ik boven in de veronderstelling dat ik hem hooguit nog in de vitrine kon zetten. Het scherm was aan de binnenkant drijf nat, net een aquarium, maar dat liep er vrij makkelijk weer uit. Hij deed natuurlijk niks meer. Thuis hebben we hem open gemaakt en te drogen gelegd. Nou heb ik hem vanavond weer dicht gemaakt en drukte ik voor de gein maar eens op de Home knop en wat schetst mijn verbazing, hij doet het gewoon nog, alleen heeft het scherm nog enigszins kuren, beetje wazig en erg licht. Ik heb hem snel weer uitgezet en laat hem nu een paar dagen goed drogen, ben benieuwd of hij het dan weer helemaal doet. Nu dus voorlopig maar weer even mijn oude iPhone 2G te voorschijn gehaald en een paar dagen duimen dat ie zich helemaal hersteld. 10 MINUTEN OP ± 2,30 METER DIEP! Ik kan er nog niet over uit dat ie het gewoon nog doet (bijna helemaal). Ik moest het hier gewoon even kwijt.
Haha , jij hebt ook veel geluk gehad dus.
  #23  
Oud 05-10-09, 23:37
elcorro elcorro is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 1
Standaard

Mijn 3GS gaf na een simpel regenbuitje al de geest
  #24  
Oud 23-10-09, 15:21
Jaspperr Jaspperr is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
meten hoe diep het ongeveer was en wat de gesteldheid van de bodem was, ±2,30 meter diep maar redelijk harde bodem. Ik ben werkelijk 10 minuten aan het zoeken geweest, binnenwater dus je ziet geen reet, en toen voelde ik hem met mijn voeten liggen!
Zo jij bent lang als je hem bij 2,30m op de bodem voelt liggen met je voeten haha
  #25  
Oud 23-10-09, 21:31
Rogier 13Bturbo Rogier 13Bturbo is offline
• iOS 5.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaspperr Bekijk bericht
Zo jij bent lang als je hem bij 2,30m op de bodem voelt liggen met je voeten haha
Met je handjes aan de trede van een zwemtrap (aan een boot) en dan jezelf naar beneden duwen, zo zat ik met mijn hoofd dus ±45 cm onder water en met mijn voetjes (maatje 45) op de bodem.

Inmiddels heb ik een 3GS.
Bij de 3G heb ik de batterij vervangen, die ging nog maar een halve dag mee, nu de nieuwe batterij erin zit doet hij het weer net zo goed als voordat ie ging zwemmen.

Ik heb nu dus de hele collectie: 2G 8GB, 3G 8GB en 3GS 16GB.
  #26  
Oud 24-10-09, 17:53
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Zoek even op youtube, staat tientallen filmpjes van mensen die een iphone openmaken.

YouTube - iPhone 3G opened under 1 min

Edit: Lol@auto-embedding?
  #27  
Oud 02-06-10, 10:08
fgoos fgoos is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 1
Standaard

Nadat ikzelf met mijn iPhone ongeveer 10 minuten (onvrijwillig) in het water van de Biesbosch had gelegen, dacht ik dat mijn iPhone overleden was. Thuis iPhone in een ziplockzak met droge rijst gelegd op de verwarming en 4 dagen laten drogen. Opnieuw opgestart en beeld! Alleen touchscreen werkte niet (wel beeld, maar geen reactie op aanraking). Voor de zekerheid opnieuw firmware geinstalleerd en jawel: als een zonnetje. Knap staaltje techniek/mazzel
  #28  
Oud 08-06-10, 16:10
cruez cruez is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 70
Standaard

handige tips!
  #29  
Oud 10-06-10, 13:53
joepy87 joepy87 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 23
Standaard

Ik heb dat ook gehad met een Sony Xperia X1, degeen die ik voor mijn 3GS had, in de zomer heb je natuurlijk altijd van die lekkere slappe korte broeken aan, met wijde pijpen en wijde zak. En jawel, op de wc, floep er zo in..! ( was al doorgespoelt gelukkig, dus water was schoon ) in een tijd van 1 seconde haalde ik hem er zo weer uit, ging allemaal heel snel, maar wel mooi flikkerend beeld en rare geluiden.

Wat ik toen gedaan heb is, gelijk de batterij en simkaart eruit, dit maakt allemaal contact met de printplaat, en doordat je dit eruit haalt zsm loop je kans dat het allemaal mee gaat vallen. (Natuurlijk is dit bij de iPhone allemaal even wat minder snel te doen)

Ik had ooit eens gelezen dat droge ongekookte rijst, erg veel vocht opneemt, dus 3 dagen in een bak met rijst gelegd, en verder niet naar omgekeken. Hij deed het weer perfect..! Was gortdroog geworden door de rijst.

Wat ik verder weet is dat je hem niet op de verwarming of in de zon moet leggen, ook niet met een fohn erop. Dit is omdat hij dan te snel droogt, en het kalk achter blijft op de printplaat. Natuurlijk laten drogen is de beste optie, dan maar even een paar dagen zonder telefoon.!
  #30  
Oud 12-06-10, 00:04
synnath synnath is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Bij Eindhoven
Berichten: 92
Standaard

Nee..en je hebt meteen geen garantie meer
  #31  
Oud 07-08-12, 20:36
hans0475 hans0475 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 1
Smile waterdicht ,ik weet het niet ?

Hallo ,die vraag heb ik mij ook gesteld maar bekijk eens het filmpje ,...mvgr Hans Water test: iPhone 4S vs Galaxy S2 - YouTube
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:39.