//

Geen service melding

Geen service melding discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Okay, ik zal eerst even uitleggen waar ik mee werk en wat ik doe / heb gedaan: Het gaat hier om een iPhone 3G, geimporteerd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-03-09, 11:47
ikPhone's schermafbeelding
ikPhone ikPhone is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: op de Veluwe
Berichten: 32
Unhappy Geen service melding

Okay, ik zal eerst even uitleggen waar ik mee werk en wat ik doe / heb gedaan:

Het gaat hier om een iPhone 3G, geimporteerd vanuit Belgie. Nog nooit gejailbreaked of andere rare dingen mee gedaan. Firmware 2.2.1.

Ik kan hier eigenlijk niet meer fatsoenlijk mee bellen, ik krijg telkens de melding Geen service. En als ik wel ontvangst heb dan wordt de verbinding niet of slecht opgebouwd. Ik hoor dan vaak mensen aan de andere kant wel, maar de mensen horen mij niet of alszijnde Alien (nee, ik heb geen stemvervormer dan ;-) )

Als het gesprek is opgebouwd dan komt het ook vaak voor dat binnen enkele minuten het gesprek wordt beeindigd en dan krijg ik de melding "Gesprek mislukt" en is te lezen in de display Geen Service.

Ik dacht eerst dat het aan mijn SIM-kaartje lag. Dit is niet het geval. Het probleem doet zich zowel voor met T-Mobile sim, KPN simkaartje of Vodafone simkaartje.

Ik heb ook al dmv. een DFU restore geprobeerd de telefoon helemaal te herstellen, maar het probleem blijft dan bestaan.

Iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen proberen, voordat ik mijn telefoon terugbreng naar Belgie?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-03-09, 11:50
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Ik neem aan dat het gaat om een simlockvrij model?

Of gebruik je yellowsnow, of een unlock kaart; beide kunnen namelijk voor problemen zorgen (yellowsnow werkt niet op baseband van 2.2.1 en unlock kaart moet geschikt zijn voor 2.2.1 voor goede werking).
  #3  
Oud 24-03-09, 11:51
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Ik neem aan dat het gaat om een simlockvrij model?

Of gebruik je yellowsnow, of een unlock kaart; beide kunnen namelijk voor problemen zorgen (yellowsnow werkt niet op baseband van 2.2.1 en unlock kaart moet geschikt zijn voor 2.2.1 voor goede werking).
Het is een Belgische, die hebben geen simlock.


Als herstellen (zonder backup terug te plaatsen) niet helpt, denk ik dat je best van je garantie gaat genieten.
  #4  
Oud 24-03-09, 11:57
ikPhone's schermafbeelding
ikPhone ikPhone is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: op de Veluwe
Berichten: 32
Standaard

Het gaat hier inderdaad om een simlockvrije variant gekocht bij een Walcom winkel in België. Dus niet geunlocked dmv. Yellowsnow of een unlock kaartje.

@ Bomans: zou dit nog verschil uit kunnen maken of het wel of niet met backup wordt teruggeplaatst? Ik heb wel telkens mijn backup teruggeplaatst, dus misschien dat eens proberen niet te doen.
  #5  
Oud 24-03-09, 12:02
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Geen backup terugplaatsen inderdaad, dan loop je risico je probleem ook er opnieuw op te zetten. Gewoon ori firmware terugzetten.
  #6  
Oud 24-03-09, 12:04
ikPhone's schermafbeelding
ikPhone ikPhone is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: op de Veluwe
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Geen backup terugplaatsen inderdaad, dan loop je risico je probleem ook er opnieuw op te zetten. Gewoon ori firmware terugzetten.
Dan ga ik dat nog eens proberen, eer ik af ga reizen naar Zuid België om mijn garantie te claimen....
  #7  
Oud 24-03-09, 12:12
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Inderdaad, zonder backup terugplaatsen proberen. Want als die fout ook in je backup zit dan geraak je er nooit vanaf
  #8  
Oud 24-03-09, 17:02
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

Doet je sim het wel in een andere telefoon?
Want het kan aan je sim liggen.
  #9  
Oud 24-03-09, 17:22
ikPhone's schermafbeelding
ikPhone ikPhone is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: op de Veluwe
Berichten: 32
Standaard

De oude (Hi) en de nieuwe sims (zelfde Hi, T-Mobile, Vodafone) doet het perfect in andere toestellen. Ik heb dit inderdaad kunnen uitsluiten door dit met verschillende toestellen te proberen (Nokia's, Sony Ericsson's etc)

Het probleem komt dus voor met verschillende sims van verschillende aanbieders welke het wel in andere toestellen doen, maar niet met de iPhone. Dus ligt mijns inziens het probleem bij de iPhone
  #10  
Oud 24-03-09, 21:29
ikPhone's schermafbeelding
ikPhone ikPhone is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: op de Veluwe
Berichten: 32
Standaard

Okay, zojuist met DFU een reset gedaan en het ziet er hoopvol uit. Het liefst wil ik natuurlijk mijn backup terugzetten maar dit lijkt mij niet verstandig.

Hoe kan ik het beste te werk gaan? Ik heb rond de tijd dat het probleem ontstaan is geen rare applicaties geinstalleerd of wezenlijk dingen verandert. Hoe kan ik het beste te werk gaan?

[edit]Oops, waarschijnlijk iets te vroeg gejuicht..... de iPhone geeft na een reset alsnog aan geen service te hebben.

Laatst gewijzigd door ikPhone; 24-03-09 om 21:35. Reden: zie edit
  #11  
Oud 24-03-09, 22:04
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Je hebt dus eigenlijk dit probleem?
https://forum.iculture.nl/f28/i...en-iphone.html

Ik weet niet wat het is, maar het regent klachten over dit probleem in de laatste paar dagen.
  #12  
Oud 25-03-09, 10:20
ikPhone's schermafbeelding
ikPhone ikPhone is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: op de Veluwe
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Je hebt dus eigenlijk dit probleem?
https://forum.iculture.nl/f28/i...en-iphone.html

Ik weet niet wat het is, maar het regent klachten over dit probleem in de laatste paar dagen.
Nee, het is eigenlijk meer zoals wat TFU beschrijft hier: en vervolgens gaat deze hele draad erover

Dus inderdaad, ben ik niet de enige lijkt het wel.

Ik heb een vermoeden dat het sinds firmware 2.2.1 is gekomen. Weet iemand nog wanneer deze is gepubliceerd? En is een rollback naar 2.2 of 2.1 mogelijk?
  #13  
Oud 25-03-09, 10:35
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Tja, als het probleem zich in de nieuwe baseband van 2.2.1 zit, dan is downgraden naar 2.2 geen optie, want die blijft.
  #14  
Oud 25-03-09, 10:37
ikPhone's schermafbeelding
ikPhone ikPhone is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: op de Veluwe
Berichten: 32
Standaard

Dan is dus de enige oplossing wachten op FW 3.0.... in de hoop dat daar het probleem wel mee opgelost is....
  #15  
Oud 30-03-09, 16:23
VdSteen VdSteen is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Ternat
Berichten: 12
Angry Zelfde probleem

Hey,

Ik heb sinds vorige Zaterdag hetzeflde probleem met PROXIMUS in Belgie.
3G ging steeds perfect, nooit problemen mee gehad, sinds Zaterdag plotseling "geen service" ... enkel nog goeie ontvangst wanneer 3G is uitgeschakeld ....
  #16  
Oud 30-03-09, 17:45
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VdSteen Bekijk bericht
Hey,

Ik heb sinds vorige Zaterdag hetzeflde probleem met PROXIMUS in Belgie.
3G ging steeds perfect, nooit problemen mee gehad, sinds Zaterdag plotseling "geen service" ... enkel nog goeie ontvangst wanneer 3G is uitgeschakeld ....
Doet een andere sim het wel goed?
Want het kan gewoon je sim zijn.
  #17  
Oud 31-03-09, 11:00
VdSteen VdSteen is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Ternat
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bako Bekijk bericht
Doet een andere sim het wel goed?
Want het kan gewoon je sim zijn.
Ja, had met meerdere sims geprobeerd .. allemaal hetzelfde. Gisteren nog maar eens naar PROXIMUS gebeld, blijkt dat ze juist algemene 3G panne hadden bij PROXIMUS ... Sinds gisterenavond werkt 3G terug op mijn iPhone en waarempel zelfs beter dan vroeger ... bijna constant 5 streepjes ontvangst ...
  #18  
Oud 19-04-09, 15:03
ikPhone's schermafbeelding
ikPhone ikPhone is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: op de Veluwe
Berichten: 32
Standaard

Vanmiddag met een beetje hulp van Shapezzzz beta 3 op mijn ikPhone kunnen installeren (nogmaals bedankt!!!!) . Met de nieuwe baseband heb ik naar mijn gevoel beter ontvangst en is het probleem welke ik hier meldde zijn volgens mij opgelost.

Vanmiddag nog 2 keer gehad dat ik geen service had, maar een keer in Flight Mode gezet en het signaal kwam weer terug. Hoe de ervaring met bellen is heb ik nog geen idee van, maar ik heb goede hoop.

Nu gaan we lekker verder spelen met de beta 3!
Reageren

Labels
geen service, gesprek mislukt, originele iphone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
"Geen Service" "herstel vereist" melding Martijnvdberge iPhone algemeen 13 24-01-11 12:59
iPhone: 3.1.2. restore, blackra1n, Cydia crasht, geen SSH en geen AFC2 service nickster46 Jailbreak 13 29-11-10 10:29
iPhone 4: Help...Na Unlock met Ultrasn0w fouten als 'geen service' 'geen simkaart' T-mobile freediver007 Unlock 9 17-08-10 18:27
Na AnySim 1.1 een "No Service" melding samplex Unlock [archief] 11 04-02-08 15:41
t-mobile (geen service/no service) ebbe Odido (T-Mobile) 17 19-12-07 13:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:25.