//

iphone 3g flipt door!

iphone 3g flipt door! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey, Ik heb een iphone 3G en sinds gisteren doet deze raar. Heb gisteren via cydia een update gedaan van quicksms, fxtones en bitesms. Tot ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-04-09, 08:49
hi-tech hi-tech is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 15
Standaard iphone 3g flipt door!

Hey,

Ik heb een iphone 3G en sinds gisteren doet deze raar. Heb gisteren via cydia een update gedaan van quicksms, fxtones en bitesms. Tot daar toe alles verloopt goed. Heb uiteindelijk besloten om quicksms te verwijderen maar daar begon mijn probleem. Ik kon niet meer degelijk bellen. Zodra ik op het telefoon icoon duwde ging de telefoon app open maar zodra ik maar op 1 nummer drukte stuurde de iphone mij terug naar homepage. Ik kon alleen maar contacten opbellen via contacten lijst of sms. Maar ik kon niet afleggen..
Ik heb alles verwijderd dat ik had geinstalleerd, dus bitesms, quicksms, quickgold, fxtones. winterboard uitgeschakeld. Maar het bate niet. Uiteindelijk heb via springboard in safemode willen starten maar sinds die zit mijn iphone in reboot fase. Ik krijg het apple logo steeds te zien en dit herhaalt zich steeds. mijn iphone wilt niet meer opstarten! =(


Wat ik ook ben vergeten zeggen is dat gisteren toen ik herhaaldelijk mijn iphone rebootte om te zien of de telefoon correct ging werken. kreeg ik vaak ook te zien dat mijn iphone niet actief was en dat ik deze via itunes moest activeren, na een reboot was mijn iphone weer "normaal" nadat ik de simcode invoerde kreeg in een warning van "phone is activated"

Hi-Tech

Laatst gewijzigd door hi-tech; 02-04-09 om 09:03.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-04-09, 10:13
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Anders eens even een herstel in iTunes doen. Hiermee word alles opgelost.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #3  
Oud 02-04-09, 10:41
iPhoneChilly iPhoneChilly is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 62
Standaard

Heb ik ook last van gehad, erg vervelend als je niet kunt opleggen als je een telefoongesprek wilt afsluiten.
Recovery gedaan en alles werkt weer naar behoren.
  #4  
Oud 02-04-09, 11:45
hi-tech hi-tech is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 15
Standaard

Hey als ik een recovery doe dan moet ik alles weer jailbreaken en dergelijke..? Als ik een restore doe dan gaat hij 2.2.1 zetten terwijl ik 2.2 heb.. De backup dat ik heb is voor de 2.2 gaat deze dan werken op 2.2.1.

Voor ik de restore (recovery) doe wil ik eerst aan de bestanden geraken in de iphone zelf namelijk om sms.db (mijn smsjes) te kopieren zodat ik deze kan terug plaatsen na de recovery.

Mijn iphone blijft dus rebooten met de apple logo. Enige manier dat mijn mac hem herkent is in recoverymode. Dus mijn vraag is, kan ik in de iphone geraken (bestand) in recovery mode?

Hi-tech
  #5  
Oud 02-04-09, 11:53
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Ja, met DiskAid (USB) kun je in je iPhone komen.
  #6  
Oud 02-04-09, 11:55
hi-tech hi-tech is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
Ja, met DiskAid (USB) kun je in je iPhone komen.
Ik ga dit meteen proberen, geeft diskaid ook toegang tot systeemfiles?
  #7  
Oud 02-04-09, 11:57
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hi-tech Bekijk bericht
Ik ga dit meteen proberen, geeft diskaid ook toegang tot systeemfiles?
Uiteraard. Het is net als SSH, maar dan via USB. Het gaat wel wat slomer en je kan geen permissies zetten. Maar dus wel handig als je bestanden uit je iPhone moet halen om te backuppen.
  #8  
Oud 02-04-09, 12:36
hi-tech hi-tech is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 15
Standaard

Zie zo ik ben dus de nodige bestanden aan het backuppen naar mijn mac. Vreemd is dat ik "/var/root/Library/SMS/sms.db" niet terug vind! =( Ik heb deze terug gevonden maar dan in user/documents/sms.db is deze de juiste sms.db en wrm is er /var/root/Library/SMS/sms.db niet meer?

Voor de recovery wat gaat er nu gebeuren als ik een restore doe? Terug in 2.2 of gaat deze tegelijk een update doen naar 2.2.1..? is 2.2.1 beter dan 2.2 of zijn er nadelen aan gelinked...

Thx voor uw hulp tot nu toe!

Hi-Tech
  #9  
Oud 02-04-09, 12:45
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Je kan ook voor de zekerheid een backup maken in iTunes. Hiermee krijg je heel veel data weer terug nadat je hebt geupdate > backup terugzetten.

Firmware 2.2.1 is beter dan 2.2. Het hangt er van af wat je gebruikt, gebruik je yellowsn0w of is je iPhone standaard-simlockvrij?
  #10  
Oud 02-04-09, 12:51
hi-tech hi-tech is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 15
Standaard

Dus ja een backup heb ik gedaan van men iphone de 31ste maart, ik heb sms.db terug gevonden omdat in de 2 laatste dagen ik heel wat smsjes had geschreven en ik absoluut mijn smsjes terug wou.

Ik heb een simlockvrij iphone met 2.2 er op. Een backup nu doen is onmogelijk omdat mijn iphone niet meer start. Gelukkig heb ik een backup van 2 dagen geleden en mijn sms.db van nu ook.

Ik zou naar 2.2.1 kunnen gaan maar ik weet niet of deze mij meer mogelijkheden gaat geven of minder. Dat mijn baseband veranderd dat is niets voor me omdat hij simlockvrij is...

Als hij in 2.2.1 is ga ik mijn backup van 2.2 kunnen terug gebruiken?

Hi-Tech
  #11  
Oud 02-04-09, 12:55
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Gewoon updaten naar firmware 2.2.1 en daarna je backup terugzetten. Maakt niks uit dat die backup van 2.2 is.
  #12  
Oud 02-04-09, 12:57
hi-tech hi-tech is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 15
Standaard

Ik zal wellicht moeten updaten naar 2.2.1 dan jailbreaken en dan backup terug zetten want heel wat apps zitten in de backup dat alleen op de iphone geraken met jailbreak..
  #13  
Oud 02-04-09, 12:59
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

iTunes maakt geen backup van je applicaties vanuit Cydia/Installer/Icy. Daarvoor kun je AptBackup (te vinden in Cydia/Icy) gebruiken.
  #14  
Oud 04-04-09, 00:44
hi-tech hi-tech is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 15
Standaard

Voila mijn iphone is back online, restore, jailbreak, backup terug gezet en sms.db kunnen terug zetten.
Blijkbaar ben ik niet de enige persoon met mijn probleem:

https://forum.iculture.nl/f28/i...te-bellen.html

Ik had net het zelfde en het is zo vergegaan dat mijn iphone niet meer wou booten!
Vreemd

Mario thx voor de hulp!

Hi-Tech
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad 2 touchscreen flipt IvoJanssen iPad algemeen 7 26-05-11 22:28
Iphone 4 scherm flipt telkens aan. NLjorn iPhone algemeen 3 17-05-11 19:27
email flipt Sebab iPhone algemeen 0 06-08-10 14:20
Apps synchronisatie flipt? _RobD iTunes 5 04-05-10 18:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:07.