//

Automatisch verbergen van adres in safari.

Automatisch verbergen van adres in safari. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, Heb de zoekfunctie van het forum gebruikt maar kan helaas geen oplossing vinden. Heb ook een zoekopdracht in Google gedaan ,... tevergeefs. Misschien ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-05-09, 19:44
GI30065 GI30065 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 10
Standaard Automatisch verbergen van adres in safari.

Hallo iedereen,

Heb de zoekfunctie van het forum gebruikt maar kan helaas geen oplossing vinden. Heb ook een zoekopdracht in Google gedaan ,... tevergeefs.
Misschien dat jullie mij kunnen helpen ?

Na mijn iPhone geupdate te hebben naar versie 2.2.1 verbergt safari, na het laden van een web pagina, het adres (url) niet meer. Dit blijft gewoon staan, naast het Google schermpje.
Vóór de update verbergde safari het internet adres nadat de pagina volledig ingeladen was wel. Ik zou dit graag terug zo hebben.

Vele dank bij voorbaat, voor jullie reacties.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-05-09, 20:46
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Hoe bedoel je verbergen?
  #3  
Oud 22-05-09, 20:47
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Bij mij verdwijnt ook de url balk na het laden van een website....
__________________
2G US 16GB, 3GS 16GB black, 4 32GB black AT&T Simlock, 4S 16GB black, 5S 32GB spacegrey.
  #4  
Oud 22-05-09, 20:48
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Bedoel je het naar boven wegschuiven van het Website/Google-ding, of het verdwijnen van de URL in het Website-vakje?
  #5  
Oud 22-05-09, 20:49
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Nee, ik denk dat het gaat over het naar boven wegschuiven.....
  #6  
Oud 22-05-09, 20:50
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Bij mij op 2.2.1 doet ie dat gewoon nog... Misschien iPhone even herstellen?
  #7  
Oud 22-05-09, 20:50
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Heb geen oplossing/verklaring maar in 3.0 beta 5 blijft de URL balk ook gewoon staan. Als je vervolgens de pagina naar boven door scrolled verdwijnt de url blak netjes mee naar boven. Dus geen probleem.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #8  
Oud 22-05-09, 20:51
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Dus ook als je naar beneden scrollt? Of alleen nadat de site geladen is?
  #9  
Oud 22-05-09, 23:12
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Weet t niet zeker hoor, maar volgens mij heeft dat te maken met de sites die je bezoekt.. Ik heb namelijk voor me opleiding een iPhone-versie gemaakt van een website, en toen moest ik een code toevoegen om het adresbalk vanzelf te laten verdwijnen..

Blijft de url-balk echt bij elke pagina staan? Bij iphoneclub.nl zou ie moeten weggaan
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #10  
Oud 23-05-09, 00:26
GI30065 GI30065 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 10
Standaard

Tof zeg al deze reacties, BEDANKT iedereen.
Ja ik heb het wel degelijk over het automatisch wegschuiven.
Citaat:
Heb geen oplossing/verklaring maar in 3.0 beta 5 blijft de URL balk ook gewoon staan. Als je vervolgens de pagina naar boven door scrolled verdwijnt de url blak netjes mee naar boven. Dus geen probleem.
Dit is inderdaad wel zo, maar ik heb toch liever dat het automatisch gebeurt.
Ik vind het geen gezicht zelf te moeten scrollen!
Bovendien ligt het niet aan de site, want hij doet het bij geen enkele site meer. Ook niet bij die sites waar hij het vroeger wel bij deed

Ik hoop echt dat iemand weet wat er hier aan de hand is, of hoe ik dit vervelende probleem kan oplosen.

Groetjes.
  #11  
Oud 23-05-09, 03:11
GI30065 GI30065 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 10
Standaard

Ik heb tijdens het Googlen volgende zaken gevonden, maar weet niet wat ik er mee moet

Hide iPhone Address Bar Once Page is Loaded - Other - Snipplr

iPhone Microsites - How to hide the address bar in MobileSafari

Groetjes.
  #12  
Oud 23-05-09, 08:41
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GI30065 Bekijk bericht
Ik heb tijdens het Googlen volgende zaken gevonden, maar weet niet wat ik er mee moet

Hide iPhone Address Bar Once Page is Loaded - Other - Snipplr
Die bedoelde ik!
  #13  
Oud 23-05-09, 09:12
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GI30065 Bekijk bericht
Ik heb tijdens het Googlen volgende zaken gevonden, maar weet niet wat ik er mee moet

Hide iPhone Address Bar Once Page is Loaded - Other - Snipplr

iPhone Microsites - How to hide the address bar in MobileSafari

Groetjes.
Dat is code (javascript) die je, als programmeur van de pagina, moet toevoegen om de address bar automatisch te laten verdwijnen. Jij als eindgebruiker kan hier weinig mee.

EDIT
Als ik de iphoneclub.nl site open verdwijnt bij mij de address bar wel automatisch. Het is dus niet standaard dat hij blijft staan. Hij verdwijnt pas als de hele pagina geladen is.
Heb jij bij de Beveiliging instellingen in de safari instellingen misschien iets uitgezet?


Laatst gewijzigd door ControlSje; 23-05-09 om 09:21.
  #14  
Oud 23-05-09, 13:12
GI30065 GI30065 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 10
Standaard

Aan ControlSje, ik heb het gechecked met iphoneclub.nl, en inderdaad de adres bar schuift automatisch naar boven wanneer de pagina volledig ingeladen is. Maar bij een andere site nl. Binck Bank doet hij het na de update niet meer en daarvoor wel.
Citaat:
Dat is code (javascript) die je, als programmeur van de pagina, moet toevoegen om de address bar automatisch te laten verdwijnen. Jij als eindgebruiker kan hier weinig mee.
Dat je er als eindgebruiker weinig mee kunt klopt niet helemaal. Het is namelijk zo dat ik er voor veel gebruikte bookmarks er niet van hou deze gewoon te plaatsen onder de bookmark list van safari. In plaats van deze sites op de gewone manier te bookmarken, plaats ik deze op de Home Screen van mijn iPhone via de knop ADD TO HOME SCREEN. Zoals je misschien wel weet neemt de iPhone dan gewoon een screenshot van de site, en dit wordt dan het icoontje voor de site op je Home Screen. Druk je dan op dit icoontje, dan zal safari automatisch op starten, en naar deze site navigeren. Het nadeel hiervan is dat de icoontjes zo klein zijn dat je niet elke site meteen zal herkennen, daarom kies ik mijn eigen icoontje!
Normaal gezien kan je hier als eindgebruiker ook weinig aan doen, dito dus aan de adres balk automatisch doen verdwijnen. Dit systeem werkt met een soort java script gekoppeld aan het icoontje, en is terug te vinden op deze site
HTML-code:
http://www.pixelbox.net/2008/01/17/custom-icons-for-your-iphone-web-clips/
en werkt als een speer
De icoontjes zelf haal ik af van deze site
HTML-code:
http://clipalizer.com/gallery.php
, dewelke ik gebruik save ik dan op mijn google web pagina.
Aan Timmeh_,
Het moet nu toch mogelijk zijn de java script applet van pixelbox (set touch icon) aan te passen zodanig dat we deze van Snipplr er aan kunnen toevoegen of erachteraan plaatsen, maar ik weet alleen niet hoe
Ik ken wel iets van computers, maar ben zeker geen wizard kid.

Groetjes aan allen.
  #15  
Oud 23-05-09, 13:32
GI30065 GI30065 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 10
Standaard

OK dit zijn de beide scripts.

1/ Script voor custom Icon :
Code:
javascript:var%20s=document.createElement('link');s.setAttribute('rel',%20'apple-touch-icon');s.setAttribute('href',prompt('Touch%20icon%20URL?','http://'));document.getElementsByTagName('head')%5B0%5D.appendChild(s);void(s);
2/A/ Script voor adres balk automatisch te laten verdwijnen NADAT PAGINA VOLLEDIG INGELADEN IS :
Code:
1. <script type="text/javascript" charset="utf-8">
2.            addEventListener('load', function() {
3.                         setTimeout(hideAddressBar, 0);
4.            }, false);
5.            function hideAddressBar() {
6.                       window.scrollTo(0, 1);
7.            }
8. </script>
2/B/ Script om de adres bar PERMANENT te laten verdwijnen :
Code:
<script type="application/x-javascript">
 function hideAddressBar() { window.scrollTo(0, 1); }
</script>
Hopelijk heeft er iemand hier iets aan, want voor mij is dit chinees.

Groetjes.
  #16  
Oud 23-05-09, 18:57
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GI30065 Bekijk bericht
Aan ControlSjeAan Timmeh_,
Het moet nu toch mogelijk zijn de java script applet van pixelbox (set touch icon) aan te passen zodanig dat we deze van Snipplr er aan kunnen toevoegen of erachteraan plaatsen, maar ik weet alleen niet hoe
Ik ken wel iets van computers, maar ben zeker geen wizard kid..
Okeej, even checken of ik je goed begrijp: je wilt zelf het icoontje kiezen voor de linkjes die je op je springboard hebt gezet?

Zonder jailbreak lukt dat helaas niet.. Je kan sowieso het javascript niet aanpassen van die website, aan alle javascriptcodes die hier worden gepost heb dan ook eigenlijk helemaal niets, tenzij je zelf een iPhone-website wilt maken. Dus als de ontwikkelaar van de website geen icoontje meegeeft maakt de iPhone zelf een screenshot. Als je je iPhone jailbreakt kan je met behulp van SSH dit screenshot opzoeken en vervangen door een eigen icoontje. Zonder jailbreak kan dit niet en kan je dit dus ook niet veranderen.. Of je moet een hele lieve mail sturen naar de ontwikkelaar van de website of hij er een icoontje aan wil toevoegen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GI30065 Bekijk bericht
OK dit zijn de beide scripts.
Hopelijk heeft er iemand hier iets aan, want voor mij is dit chinees.
Zoals ik hierboven al zei, deze codes kan je gebruiken als je ZELF een iPhone-website wilt maken Bovenstaande vraag die werd gesteld gaat over een website van IEMAND ANDERS, daar kan je de javascript code niet van veranderen.

Voor de geïnteresseerden: als je deze codes is de head-tag van je html-code zet kan je dus zelf een icoontje meegeven welke op het springboard verschijnt en de url-balk automatisch laten verbergen.

Nogmaals: deze codes kan je alleen gebruiken als je ZELF een iPhone-website wilt maken
  #17  
Oud 23-05-09, 19:39
GI30065 GI30065 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 10
Standaard

Beste Timmeh_,

Alvast bedankt voor je hulp en de reacties, en begrijp me niet verkeerd, het is zeker niet dat ik je hulp niet op prijs stel, maar het klopt niet wat je schrijft.
Ik heb GEEN jailbreak uitgevoerd, en ja ik kan WEL een custom icoontje meegeven aan een website die ik op mijn springboard geplaatst heb. Momenteel heb ik er zo 6 op staan. Ik ga naar een website dewelke ik wil bookmarken, eens hier aangekomen ga ik naar de bookmark "set touch icon" en mijn iPhone vraagt dan de url waar de custom icon staat, vul dit in en druk ok. Dan zie ik terug gewoon enkel en alleen de website dewelke ik wil bookmarken. Ik click dan gewoon op het + teken (add to home screen) en voilà de website MET custom icon staat gewoon op mijn springboard!
Ter informatie, wanneer ik naar de bookmark "set custom icon" ga, gebeurt er eigenlijk niets, behalve dan het feit dat mijn iPhone de locatie van mijn custom icon vraagt, tijdens dit hele proces blijft de te bookmarken site gewoon op de achtergrond staan. Meer informatie is te vinden op de volgende url Pixelbox Custom icons for your iPhone web clips

Groetjes.
  #18  
Oud 23-05-09, 19:49
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GI30065 Bekijk bericht
Beste Timmeh_,

Alvast bedankt voor je hulp en de reacties, en begrijp me niet verkeerd, het is zeker niet dat ik je hulp niet op prijs stel, maar het klopt niet wat je schrijft.
Ik heb GEEN jailbreak uitgevoerd, en ja ik kan WEL een custom icoontje meegeven aan een website die ik op mijn springboard geplaatst heb. Momenteel heb ik er zo 6 op staan. Ik ga naar een website dewelke ik wil bookmarken, eens hier aangekomen ga ik naar de bookmark "set touch icon" en mijn iPhone vraagt dan de url waar de custom icon staat, vul dit in en druk ok. Dan zie ik terug gewoon enkel en alleen de website dewelke ik wil bookmarken. Ik click dan gewoon op het + teken (add to home screen) en voilà de website MET custom icon staat gewoon op mijn springboard!
Ter informatie, wanneer ik naar de bookmark "set custom icon" ga, gebeurt er eigenlijk niets, behalve dan het feit dat mijn iPhone de locatie van mijn custom icon vraagt, tijdens dit hele proces blijft de te bookmarken site gewoon op de achtergrond staan. Meer informatie is te vinden op de volgende url Pixelbox Custom icons for your iPhone web clips

Groetjes.
Goed, ik snap
Je hebt dus een soort tweak gevonden waarmee je het icoontje kan veranderen?
Pixelbox Custom icons for your iPhone web clips kan ik niet openen, krijg de melding dat Safri pixelbox.net niet kan vinden..
Ik heb dat dus niet bekeken, ook niet toen ik me vorige post schreef
  #19  
Oud 23-05-09, 23:47
GI30065 GI30065 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 10
Standaard

Beste Timmeh_,

Totaal geen enkel probleem, ben al blij dat er op deze wereld nog zielen rondlopen die anderen willen helpen

Groetjes,

P.s. Slaapwel
  #20  
Oud 24-05-09, 11:02
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GI30065 Bekijk bericht
Beste Timmeh_,

Totaal geen enkel probleem, ben al blij dat er op deze wereld nog zielen rondlopen die anderen willen helpen

Groetjes,

P.s. Slaapwel
Haha ikke wel hoor
Maar ik begrijp nu goed dat je probleem verholpen is?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Automatisch verbinding maken bij start Safari of Mail Vince00 iPhone algemeen 2 14-01-11 11:34
app om icoon te verbergen van scherm iphone ashey Archief 3 14-01-10 15:18
Adres van afzender is ongeldig Olga.p2000 iPhone algemeen 6 17-12-08 15:36
Verbergen van eigen nummer karelapple Overige providers Nederland 4 08-12-08 12:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:26.