//

geen bereik binnenshuis (sinds kort)

geen bereik binnenshuis (sinds kort) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds 15 oktober 2008 heb ik een iPhone 3G met een 2jarig T-Mobile abonnement ... met perfect bereik binnenshuis (Amsterdam). Vorige week ben ik een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-05-09, 10:52
mijnals mijnals is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 3
Standaard geen bereik binnenshuis (sinds kort)

Sinds 15 oktober 2008 heb ik een iPhone 3G met een 2jarig T-Mobile abonnement ... met perfect bereik binnenshuis (Amsterdam).
Vorige week ben ik een week naar de Algarve geweest. Daar heb ik geen gebruik van telefonie gemaakt (dus ook niet van data roaming), maar had wel perfect bereik via de lokale portugese provider. Ik heb de iPhone daar vooral als iPod en wekker gebruikt, ik heb 'm niet in de zon laten liggen en NEE ik heb 'm ook niet laten vallen.
Afgelopen zondag (24 mei 2009) kwam ik thuis en bleek ik geen tot weinig bereik meer in huis te hebben. Ook krijg ik sindsdien heel snel de melding "geen service". Ik heb de iPhone al enkele malen uit en aan gezet, de firmware terug gezet (HERSTELLEN) en een hard reboot gedaan, allemaal zonder resultaat. De iPhone is nog in originele staat en is niet ge-jailbreaked. Ik heb mijn probleem ook al gemeld bij T-Mobile (zowel via webcare@t-mobile.nl als dekkingsvraag@t-mobile.nl) maar die zwijgen, zoals verwacht in alle toonaarden.

Is het mogelijk dat de GPRS ontvangst van mijn iPhone op één of andere manier is verzwakt? Is de ontvangststerkte van de interne GPRS unit op één of andere manier te meten?
Of is T-Mobile op de undercover bezig met het mutaties aan de zendmasten?

Graag jullie advies/feedback/medeleven
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-05-09, 18:53
mijnals mijnals is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 3
Standaard

Zojuist bericht van T-Mobile (dekkingsvraag@t-mobile.nl) ontvangen:

==========================================
Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en verontschuldigen ons voor de verlate reactie.

U geeft aan dat u sinds enkele dagen slechte netwerkdekking ervaart in uw woonplaats. Dit is mogelijk. Momenteel kampen wij met een storing met een GSM-mast die zich dichtbij uw woonadres bevindt. Dit resulteert in verminderde dekking, omdat uw iPhone nu verbinding probeert te maken met een mast die verder weg staat. Uiteraard doen wij er alles aan dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Overigens gaat het hierbij om een GSM-mast, alle UMTS (oftewel 3G) masten in uw omgeving functioneren wel naar behoren. Wij adviseren u daarom te controleren of uw iPhone wel verbinding maakt met het UMTS-netwerk in plaats van het GSM-netwerk. Mogelijk zijn de instellingen door uw verblijf in het buitenland veranderd. Wij adviseren u de netwerkinstellingen te herstellen. U kunt dit doen via het menu in uw iPhone door naar Instellingen' te gaan, daarna naar 'Algemeen', 'Stel opnieuw in', en vervolgens '
Herstel netwerkinstellingen'.

Wij vertrouwen erop u hiermee van voldoende informatie te hebben voorzien.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV
==========================================

Ik heb gedaan wat werd gevraagd; ontvangst is iets verbeterd, maar af en toe nog steeds de melding "geen service".

Ik weet niet zo goed wat ik met dit probleem moet.
Ik hou het in de gaten ...
  #3  
Oud 16-06-09, 15:04
x5nder x5nder is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 8
Standaard

Waar woon je ergens in Amsterdam? Sinds half/eind mei heb ik dezelfde problemen (Oostoever, noord-Slotervaart). T-Mobile zegt het probleem te onderzoeken, maar tot nu toe niets gehoord en geen verbetering. Iedereen met een T-Mobile-telefoontje heeft bij mij in huis géén ontvangst... zwaar vervelend!
  #4  
Oud 16-06-09, 15:24
mijnals mijnals is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 3
Standaard

x5nder,

Ik woon inderdaad aan de Oostoever en ik ben ontzettend blij met je reactie. Inderdaad begon het probleem half mei, wat samen viel met het moment dat ik terug kwam van vakantie. Ik begon daardoor zwaar aan mezelf te twijfelen. Maar ik ben niet de enige gelukkig.

Inmiddels heb ik een volgend mailtje gestuurd en tevens aantwoord ontvangen.

Mijn mail van vorige week aan T-Mobile:
===================================================
Zelfs na herstel van de netwerkinstellingen hou ik tot op heden, ruim
2 weken na de eerste constatering, problemen met mijn ontvangst.
Overigens is dit niet alleen binnenshuis, maar ook hier in de straat.
Kunt U mij vertellen om welke GSM-mast het precies gaat en wanneer U
verwacht de storingen de baas te zullen zijn?
Mochten de problemen nog langer doorslepen, dan zal ik richting uw
administratieve afdeling een verzoek doen om korting op de
abonnementsgelden of ontbinding van het huidige abonnement. Ik zal
hierbij onze correspondentie als bewijsvoering mee laten wegen.
Ik hoop natuurlijk dat het niet zover hoeft te komen en reken daarom
op een spoedig antwoord uwerzijds.

===================================================

Reactie van T-Mobile
===================================================
Graag willen wij beginnen met onze excuses aan te bieden voor de late beantwoording van uw e-mailbericht. Wij geven op uw e-mailbericht graag de volgende reactie.

U geeft aan dat de dekking nog steeds slecht is. Wij vinden dit erg vervelend voor u en bieden ongeacht de precieze oorzaak onze excuses aan voor het ongemak. Wij sturen uw bevindingen door naar onze technische dienst, die een onderzoek instelt. Een medewerker van T-Mobile neemt hierover zo spoedig mogelijk contact met u op.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV

===================================================

Ik ben er dus mee bezig.
Mocht je het lijntje korter willen houden, dan kan je het beste even een prive bericht sturen zodat we wat gegevens kunnen uitwisselen om de problemen/krachten te bundelen.

groet!

Laatst gewijzigd door mijnals; 17-06-09 om 09:04.
  #5  
Oud 04-10-10, 23:30
onlyliesbeth onlyliesbeth is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 2
Standaard

Hallo. ik heb er ook last van, al een tijdje, snap er niets van. heb overal verbinding. De dekking is hier zelfs goed, behalve mij mij in huis. Zodra ik binnen ben valt de verbinding uit, echt raar dus.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 slecht bereik sinds 4.1 Vishan07 iPhone algemeen 18 28-03-11 17:37
geen bereik meer sinds vandaag!(telfort, vroomshoop) borgqueenx KPN 0 11-07-10 22:26
Geen internet sinds 9-11 MrPopo1988 Archief 3 10-11-09 15:18
Geen 3G/GPRS Proximus sinds FW 2.2 vezz Archief 2 06-12-08 16:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:45.