//

Samsung Omnia 8910HD

Samsung Omnia 8910HD discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Qua specificaties heeft de Samsung Omnia 8910 HD het in zich om een Iphonekiller te worden. Goede specs en een 8mp camera en een capacitief ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-06-09, 13:44
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard Samsung Omnia 8910HD

Qua specificaties heeft de Samsung Omnia 8910 HD het in zich om een Iphonekiller te worden. Goede specs en een 8mp camera en een capacitief scherm.

Dit gaat echter niet gebeuren. De Iphone is een flink gehypet toestel wat het niet van zijn specs heeft maar van de software. De kracht van de Iphone is dat hij niet elk jaar veranderd. Daardoor is het voor fabrikanten ook interessant om er allerlei toebehoren voor te maken waardoor het toestel nóg interessanter wordt.

Zie hier wat gegevens van de Omnia 8910HD
Preview: Samsung Omnia HD i8910 :: GSM Helpdesk Nederland

Ik ben benieuwd wat de nieuwe Iphone gaat brengen want ik moet een nieuw toestel gaan kiezen.











Laatst gewijzigd door seminifeer; 04-06-09 om 13:48.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-06-09, 14:22
justw1n justw1n is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Noord-holland
Berichten: 8
Standaard

Ik kan nu mijn abo verlengen ben net alle winkels afgeweest voor deze omnia hd maar nog nergens te krijgen duurt minstens nog een week bij T-mobile zelfs pas in september ??? ze zeggen daar dat de nieuwe iphone ergens in jullie augustus komt dus nog eerder dan deze !

tevens heeft ook niemand de nieuwe Htc touch pro II !

Wat een Helllllllll welke moet ik nou kiesen ? en waarom die ?
please help !
  #3  
Oud 04-06-09, 17:36
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard 8910HD kopen

Je had voor de adressen even op gsmhelpdesk kunnen kijken.
Klik op één van de volgend elinks als je hem aan wilt schaffen.

Samsung Omnia HD i8910 - Samsung - GSM mobiele telefoon - Typhone.nl

of

Samsung Omnia HD i8910 specificaties - Samsung Mobiele Telefoon - GSMPlaza.nl

Op gsmhelpdesk staan nog meer links.

Ik wacht nog even op de test die ze binnenkort gaan doen én ik wil eerst weten wat de nieuwe Iphone wordt. Van even wachten ga je niet dood.
  #4  
Oud 08-06-09, 19:41
mvp mvp is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 15
Standaard

ik zou zowiezo niet voor de 8910 HD gaan.

Ik heb hem gisteren gehaalt omdat mijn iPhone het niet meer helemaal goed doet.
Ik heb hem de hele avond uitgeprobeert en wat een K*T toestel !!

ben vandaag teruggegaan om mijn abbo te annuleren en telefoon terug te brengen..
Wat een slechte telefoon..

Menu reageert langzaam....Sommige icoontjes moet je gewoon 2x indrukken wil je dat hij opent en ga zo maar door...

Absoluut een flop van samsung...

Camera is wel subliem en perfect beeld door AMOLED ...

mvg,

MVP
__________________
Iphone 3GS 16GB 3.1.2 Jeailbroken & Unlocked
  #5  
Oud 09-06-09, 00:58
MaxieS70 MaxieS70 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 1
Standaard

@ MVP:
Ik heb een iPhone gehad en nu de i8910 HD, menu is zeker niet langzaam eerder net zo snel of sneller dan mijn toenmalige 2G. En in submenu's is het normaal om 2 x op een optie te drukken om deze te openen.

Hier even in het kort mijn ervaringen met beide toestellen:

Scherm:
Het AMOLED scherm is met stip het mooiste scherm dat ik ooit gezien heb op een mobiele telefoon of daarbuiten, zeer realistische kleuren, zwart is echt zwart, en een zeer snelle response tijd. Als ik het vergelijk met de iPhone dan legt deze het wel af als het gaat om kleuren, alleen de leesbaarheid buiten is bij de iPhone wel beter.

OS:
Lastig vergelijken met 2 totaal verschillende systemen, iPhone wint het als het gaat om gebruiksvriendelijkheid. Symbian heeft standaard al heel veel opties wat het soms net even wat lastiger maakt. Snelheid van beide is zeer goed. Net als de stabiliteit. De app store van apple krijgt wel een dikke plus ten opzichte van de samsung.

Browser:
Iphoner browser werkt net ietswat soepeler en makkelijker, samsung browser ondersteunt flash en speelt dus video in de browser af.

Camera en video playback:
Divx en xvid direct op het 8 GB interne geheugen zetten en afspelen, in 1 woord schitterend op het grote AMOLED scherm. Zeer groot pluspunt voor de i8910. Ook de camera met 8 megapixel maakt erg mooie plaatjes, en de video opname in hd is schitterend. Helaas is het opgenomen geluid van zeer matige kwaliteit. Of dit nog gaat veranderen in de toekomst is niet zeker.

Welke telefoon het beste is valt niet te zeggen aangezien ze beide hun plussen en minnen hebben en het van jezelf afhangt waar je de meeste waarde aan hecht.

Absoluut een flop? Lijkt mij niet.
  #6  
Oud 09-06-09, 11:09
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard omnia 8910HD v Iphone

Tsja, het is altijd een kwestie van smaak. Op dit forum zul je natuurlijk meer iphone liefhebbers vinden.
Wat snelheid betreft is het vaak een kwestie van gevoel. Ik merk bij mezelf dat ik van elk nieuw toestel verwacht dat het vele malen sneller is. Maar je moet ook wennen aan een toestel. De Iphone gebruikers hier kennen hun toestel door en door. Dan gaat alles vlot. Pak je een nieuw toestel dan moet je even wennen.
Ik zie bijvoorbeeld ook dat verstokte Nokia gebruikers bij een nieuw toestel er zeer snel mee om kunnen gaan omdat Nokia altijd de zelfde systematiek gebruikt. Zo is het natuurlijk ook met Iphone gebruikers.

De Samsung en de Iphone hebben beiden hun voor en nadelen.
Ik snap echter niet waarom Apple in hun nieuwe iphone niet wat zwaardere specs heeft gezet om de andere merken weg te blazen. een amoled scherm, minimaal 5 mp camera en een frontside camera waren toch wel het minste. En natuurlijk een batterij die 2 dagen meegaat.

Nu roept Apple zaken over autofocus en witbalans die gewoon vanzelfsprekend zijn. Ik moet echter wel zeggen dat ik het belangrijker vind dat de camera bij slechte lichtomstandigheden goed is en dat hij snel is dan dat hij meer megapixels heeft. Veel telefooncamera's reageren pas een halve seconde na het indrukken van de sluiter. Das niet echt handig.

De nieuwe Iphone ligt nog niet in de winkels. Ik heb dus nog even tijd om het nieuws van Samsung op 15 juni af te wachten. Er komt dan een telefoon met Omnia specificaties maar met een 12 megapixelcamera met waarschijnlijk 3 voudig optische zoom.

Mijn vriendin en ik hebben beiden verlopen abonnementen en twijfelen tussen een nieuwe Iphone 3GS of een Samsung Omnia HD.

Wat we wel heel vervelend vinden is dat een Iphone abonnement bij T-Mobile altijd 2 jarig is. Daar willen we vanaf. Één jaar is lang zat

Nog even afwachten dus.

Laatst gewijzigd door seminifeer; 09-06-09 om 11:11.
  #7  
Oud 17-06-09, 17:57
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
Tsja, het is altijd een kwestie van smaak. Op dit forum zul je natuurlijk meer iphone liefhebbers vinden.
Wat snelheid betreft is het vaak een kwestie van gevoel. Ik merk bij mezelf dat ik van elk nieuw toestel verwacht dat het vele malen sneller is. Maar je moet ook wennen aan een toestel. De Iphone gebruikers hier kennen hun toestel door en door. Dan gaat alles vlot. Pak je een nieuw toestel dan moet je even wennen.
Ik zie bijvoorbeeld ook dat verstokte Nokia gebruikers bij een nieuw toestel er zeer snel mee om kunnen gaan omdat Nokia altijd de zelfde systematiek gebruikt. Zo is het natuurlijk ook met Iphone gebruikers.

De Samsung en de Iphone hebben beiden hun voor en nadelen.
Ik snap echter niet waarom Apple in hun nieuwe iphone niet wat zwaardere specs heeft gezet om de andere merken weg te blazen. een amoled scherm, minimaal 5 mp camera en een frontside camera waren toch wel het minste. En natuurlijk een batterij die 2 dagen meegaat.

Nu roept Apple zaken over autofocus en witbalans die gewoon vanzelfsprekend zijn. Ik moet echter wel zeggen dat ik het belangrijker vind dat de camera bij slechte lichtomstandigheden goed is en dat hij snel is dan dat hij meer megapixels heeft. Veel telefooncamera's reageren pas een halve seconde na het indrukken van de sluiter. Das niet echt handig.

De nieuwe Iphone ligt nog niet in de winkels. Ik heb dus nog even tijd om het nieuws van Samsung op 15 juni af te wachten. Er komt dan een telefoon met Omnia specificaties maar met een 12 megapixelcamera met waarschijnlijk 3 voudig optische zoom.

Mijn vriendin en ik hebben beiden verlopen abonnementen en twijfelen tussen een nieuwe Iphone 3GS of een Samsung Omnia HD.

Wat we wel heel vervelend vinden is dat een Iphone abonnement bij T-Mobile altijd 2 jarig is. Daar willen we vanaf. Één jaar is lang zat

Nog even afwachten dus.
Das zeker geen waar;vanaf de eerste moment al had ik zoiets van,damn,nog nooit zo'n easy gsm gekocht,alles is zo eenvoudig en snel bij een iphone.
Ik moet wel toegeven ik deze wel op het eerste zicht beter vind dan de iphone,heeft veel meer te bieden.

En wat ik van maxi lees dat het normaal is je 2maal moet tikken eer een menu opengaat???Bij de iphone 1maal en je zit meteen ergens anders.
  #8  
Oud 18-06-09, 02:52
Draicon Draicon is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 114
Standaard

Heb een filmpje gezien dat opgenomen is met de camera op gsmarena. Dat zag er echt heel erg mooi uit! Gewoon 720p kunnen opnemen is abnormaal. Als het goed is, is dat het eerste toestel dat het kan?
  #9  
Oud 18-06-09, 12:59
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard

Het vervelende van veel Iphone fans is dat een ander merk toestel al *** is als hij anders werkt als een Iphone. Een Samsung heeft ook een andere logica als een Nokia. Een windowstoestel is anders als een Symbian.
Als men al klaagt als je in een OS voor een bepaalde functie 2 maal moet klikken omdat het bij een Iphone slechts eenmaal is denk ik dat men niet in staat is om een objectieve mening te geven.
De negatieve punten van de Iphone worden op deze site vaak weggewimpeld en er wordt alleen over de positieve punten gepraat. Andere fabrikanten worden steevast afgekraakt.
Mensen die andere merken gebruiken als Apple zijn vaak heel open naar andere operating systems (ook bij pc's) Mensen die een Apple hebben beginnen steevast met het afkraken van andere systemen.

Overigens moet ik daarbij aantekenen dat bij de Apple gebruikers,de echte pro's, de mensen die er echt verstand van hebben dit gedrag niet vertonen.
  #10  
Oud 18-06-09, 14:50
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
Het vervelende van veel Iphone fans is dat een ander merk toestel al *** is als hij anders werkt als een Iphone. Een Samsung heeft ook een andere logica als een Nokia. Een windowstoestel is anders als een Symbian.
Als men al klaagt als je in een OS voor een bepaalde functie 2 maal moet klikken omdat het bij een Iphone slechts eenmaal is denk ik dat men niet in staat is om een objectieve mening te geven.
De negatieve punten van de Iphone worden op deze site vaak weggewimpeld en er wordt alleen over de positieve punten gepraat. Andere fabrikanten worden steevast afgekraakt.
Mensen die andere merken gebruiken als Apple zijn vaak heel open naar andere operating systems (ook bij pc's) Mensen die een Apple hebben beginnen steevast met het afkraken van andere systemen.

Overigens moet ik daarbij aantekenen dat bij de Apple gebruikers,de echte pro's, de mensen die er echt verstand van hebben dit gedrag niet vertonen.
Achzo,u doet mij af als iemand die niet objectief is?Daarmee ik mijn kar mss zal keren en deze hier zal kopen,de nieuwe samsung?

Ik zeg nu net zelf;ik was vroeger ne nokia fan en terecht denk ik,ze waren ruime tijd de nr 1 en nadien is dat nu de iphone van apple geworden,zeer tevreden van alleen als ik nu die nieuwe iphone zie dan vind ik dat maar magertjes,ja,deze is verbeterd en ja het is en blijft een toptoestel die o zo makkelijk is en eenvoudig maar ik ga dan eerst een aantal andere en nieuwere toestellen af en mijn oog viel dan op die samsung HD en ik moet zeggen,voor praktisch dezelfde prijs zit je beter met deze dan met de iphone vind ik.
Ik heb nu een 3G iphone en ik was dus van plan om die nieuwe iphone te kopen maar er zijn te weinig verschillen op en daar dan 600 euro of meer voor neertellen?Ik vrees ik zal passen en mss deze hier zal kopen,ik heb al beelden op youtube gezien en vond het echt wel top,ook zeer snel,verdomd snel zelfs .Zeer soepel en moet niet onderdoen qua touchscreen van de iphone.
Dus ga niet gaan beweren ik niet objectief ben of er niks van ken.

ps;wat ook heel raar is;in pda shop kan ik deze al kopen en in gent verkopen ze deze in nog geen enkele winkel?Binnen 1-2 maaden zeggen ze?Zitten toch ferm achter.
  #11  
Oud 22-06-09, 22:27
denthemen1982 denthemen1982 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 2
Standaard

Hallo Allen

Zelfs ben ik ook Iphone bezitter. Maar de Samsung i8910 HD is wel een supervet toestel. Op een Iphone is inderdaad meer software te krijgen maar als je het puur voor de camera en navigatie functie doet dan wint de I8910 toch.

Nu zit er zelf bij de I8910 bij T for Telecom een gratis navigatie cheque bij voor West europa twv 129 euro.

Kort om gebruik je hem voor navigatie of camera functie dan is de I8910 HD een betere optie..
  #12  
Oud 23-06-09, 19:50
cyrus cyrus is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 11
Standaard

bij belcompany wordt deze gsm verkocht voor 599€ vanaf begin juli...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Samsung (I900) Omnia wanchope iPhone algemeen 24 21-05-09 15:17
Iphone of Samsung I900 Omnia? Jurf Chat en geruchten 41 10-01-09 21:31
De samsung F490 Don_diablo iPhone algemeen 2 03-01-08 15:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:41.