//

Wat doen voor je nieuwe eigenaar van je iPhone?

Wat doen voor je nieuwe eigenaar van je iPhone? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik ben van plan om mijn iPhone te verkopen voor de komst van de nieuwe iPhone 3GS. Belgische iphone 3g - 8gb zwart aangeboden ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-06-09, 17:02
Mac_Sonnaldson Mac_Sonnaldson is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 4
Standaard Wat doen voor je nieuwe eigenaar van je iPhone?

Hallo,

Ik ben van plan om mijn iPhone te verkopen voor de komst van de nieuwe iPhone 3GS.
Belgische iphone 3g - 8gb zwart aangeboden > Apple > Telecommunicatie > kapaza.be

Maar wat moet ik allemaal doen om mijn iPhone (3G België) zo goed mogelijk inorde te maken voor zijn nieuwe eigenaar?? Moet ik met iTunes een Herstel doen? Ik dacht dat die dan vanuit een goede versie van de reserve kopie vertrekt. Ik zou alles willen wissen, en elke instelling terug standaard te maken natuurlijk.

Ik zou dan ook helemaal geen nieuwe naam willen invullen zodat de nieuwe eigenaar hem eigenlijk krijgt zoals hij een nieuwe zou kopen...

Iemand voorstel?

Ahja, en wat als ik mij dan een nieuwe iPhone aanschaf, en sync met de mac waar ik nu altijd al mijn iPhone heb verbonden!!! Komen dan al mijn programma's daarop? Ja toch, dacht ik...Want je apps zijn toch account gebonden en niet iPhone..

Ben ik juist??

Ps: ik denk dat deze vraag vanaf heden zeker door vele gevraagd wordt, want het switch'en oudere naar nieuwe update van de iPhone kan beginnen...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-06-09, 18:22
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mac_Sonnaldson Bekijk bericht
(...)

Ps: ik denk dat deze vraag vanaf heden zeker door vele gevraagd wordt, want het switch'en oudere naar nieuwe update van de iPhone kan beginnen...
Ik denk dat dat heel erg meevalt. Al je vragen zijn nl. al beantwoord op dit forum, een beetje zoeken en jij kent de antwoorden ook.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 23-06-09, 10:38
Miquel Miquel is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 18
Standaard

Ik heb dezelfde vraag echter het antwoord nog niet gevonden. Verder is mijn vraag of het ook mogelijk is dat degeen die de Iphone overneemt de programma's die erop staan ook kan houden , of gaan ze verloren als hij het met z'n eigen itunes synced
  #4  
Oud 23-06-09, 19:50
Mac_Sonnaldson Mac_Sonnaldson is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 4
Standaard

Hallo Miquel,

Ik heb je reactie net gelezen. Over de programma's kan ik je dadelijk een antwoord geven! Jouw programma's zijn account gebonden. Dus als jij programma's hebt gekocht, staan die bij in je iTunes. Koop jij nu een nieuwe iPhone, en je synct hem opnieuw met de iTunes waar je programma's opstaan..zet hij de programma's op je nieuwe iPhone. Je nieuwe eigenaar moet dus zelf zijn programma's aankopen met zijn account.

Voor je andere vraag...ik ben goed geholpen op de site macfreak.nl en niet alleen als uitleg: Zoek maar wat rond hier op het forum...
Linkje: Het MacFreak® Forum - Wat doen voor je nieuwe eigenaar van je iPhone?
  #5  
Oud 24-06-09, 10:01
Miquel Miquel is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 18
Standaard

Dank voor de reaktie!! Het antwoord stond inderdaad op de site waar je naar doorverwees! Even wachten op de simlock vrije belgische release an de 3GS en dan de 3G verkopen..in 'nieuwstaat' !
  #6  
Oud 24-06-09, 20:31
MsG MsG is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Maar volgens mij krijg je de iphone nooit leeg. Zelfs niet na een herstel. Ik heb dat namelijk meermaals gedaan, maar zodra ik de hyves app weer installeerde had hij de login weer. De eerste keer zat ik zelfs in de hyves van de vorige eigenaar .
  #7  
Oud 24-06-09, 20:58
Mac_Sonnaldson Mac_Sonnaldson is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 4
Standaard

Niet op de manier dat beschreven staat in de link hierboven hoor!! Deze procedure duurt ruim een UUR!!! En dan moest je hem weer activeren via iTunes! Koper van mijn iPhone bracht zijn laptopje mee, en synct hem en het was de zijne!

Jaja, ok!! Maar je nieuw staat zal toch in de prijs moeten slanken!! De 3G kost hier in België nu minder dan voor de lancering 3GS!! Dat zal de prijs doen zakken op de tweedehands markten vrees is..
  #8  
Oud 29-06-09, 02:30
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MsG Bekijk bericht
Maar volgens mij krijg je de iphone nooit leeg.
Firmware opnieuw erop in DFU-mode
  #9  
Oud 29-06-09, 02:50
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

Of als je MobileMe hebt de "Remote Wipe" functie erop los laten.
  #10  
Oud 29-06-09, 14:32
RHCPeter RHCPeter is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 269
Standaard

Ik heb nu mijn iPhone de inhoud en instellingen laten wissen. Hij zei dat hij er 2 uur over zou doen. Hij is er ondertussen 2,5 uur mee bezig en hij start nu telkens opnieuw op. Is dat normaal bij zoiets of niet? Je ziet dan het apple logo en dan dat laad cirkeltje. Maar die draait niet.

Hmmm hij doet echt helemaal niks meer behalve telkens opnieuw opstarten. Ook als ik hem aansluit op de pc hoor ik geen geluid en herkent iTunes hem niet.

Wel komt dus telkens dat laad cirkeltje in beeld maar die doet ook niks. :S

Iemand een oplossing?

Naja ben hem nu aan het herstellen met iTunes via de DFU

Laatst gewijzigd door RHCPeter; 29-06-09 om 14:58.
  #11  
Oud 30-06-09, 00:53
MsG MsG is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz Bekijk bericht
Firmware opnieuw erop in DFU-mode
Reeds gedaan voor de jailbreak enzo. Kreeg toch echt de hyvesomgeving van de vorige eigenaar .
  #12  
Oud 01-07-09, 21:06
chaser2600's schermafbeelding
chaser2600 chaser2600 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 306
Stuur een bericht via MSN naar chaser2600
Standaard

Idd, kreeg net ook een belletje van de nieuwe eigenaar van mijn voormalige 3G en ook hij kwam in mijn Hyves account terecht.
Heb een firmware restore uitgevoerd en daarna ook nog via settings een reset (duurde een uur).
Maar schijnbaar blijft er dus toch nog ergens iets achter.

Nu gaat het maar over een Hyves account (waar ik ook nog eens niets mee doe) maar als dit met applicaties gebeurt met wat meer kritieke gegevens (paypal oid) dan kan dit wel een kwalijke zaak zijn.
Zoiezo mag je natuurlijk verwachten van een reset dat hij alles verwijderd.

Laatst gewijzigd door chaser2600; 01-07-09 om 21:15. Reden: typo's
  #13  
Oud 02-07-09, 23:34
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Vreemd en nauwelijks voor te stellen, misschien een hele oude Firmware pakken 2.0.1 ofzo en dan updaten naar 3.0 en daarna jailbreaken d.m.v een Custom Firmware, dan moet het haast wel over zijn
  #14  
Oud 03-07-09, 00:03
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Ik meen dat er ooit een format app in Cydia stond die de lege ruimte volschreef met randomdata en daarna een format eroverheen knalde.

Via DFU een herstel haalt iig zeker niet alle data weg.

edit: gevonden: http://www.iphoneclub.nl/6811/wipe-a...lig-leegmaken/
Wel jailbreak nodig!!

Laatst gewijzigd door cypher21; 03-07-09 om 00:09.
  #15  
Oud 03-07-09, 10:42
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

En die gegevens van de Hyves account van de vorige eigenaar; kreeg je die via de Hyves web-versie in Safari of via de Hyves App? Deze gebruiken namelijk verschilende manieren om de inlog-gegevens op te slaan, dus is wel handig om te weten voor het uitzoeken van dit probleem/bug/feature. ;-)

Even een wild schot in het duister; als het via de Hyves app gaat KAN het zijn dat het door de app komt. Misschien koppelt deze op een of andere manier je toestel-code aan de Hyves account. Pure gok hoor, maar vind dit wel een leuk iets om uit te gaan zoeken. ;-)

Laatst gewijzigd door ℜuben; 03-07-09 om 10:44.
  #16  
Oud 04-07-09, 17:43
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ℜuben Bekijk bericht
Even een wild schot in het duister; als het via de Hyves app gaat KAN het zijn dat het door de app komt. Misschien koppelt deze op een of andere manier je toestel-code aan de Hyves account. Pure gok hoor, maar vind dit wel een leuk iets om uit te gaan zoeken. ;-)
Lijkt me nog steeds erg sterk maar dat zou het best kunnen zijn idd.
Eerst zien dan.....
  #17  
Oud 18-11-09, 22:15
MsG MsG is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Even een enorme kick, maar het betreft uiteraard de hyvesapp. Die slaat de logincookie oid op in zijn map. Met SSH keek ik laatst er even in en zag het idd staan. Laatst weer een telefoon met 3.1.2. compleet gerestored. En wat denkje? Ja hoor, weer ingelogd op hyves. Gelukkig werkt de eBay app wat veiliger want daar was het niet zo.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
slechte support van iphonemonster (nieuwe eigenaar) wivaku Koopinformatie Nederland 8 08-10-10 16:21
Windows: Nieuwe Windows Installatie, Wat Te Doen? Jodyza iTunes 1 11-09-10 11:29
Nieuwe Iphone met SMS abo van vorige eigenaar? icepick Odido (T-Mobile) 1 02-08-10 08:08
Wat zou de nieuwe 3d chip doen? borgqueenx Chat en geruchten 0 09-06-09 18:00
Nieuwe iPhone - en dan wat te doen? EricJ Archief 1 15-10-07 16:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:16.