//

3.0 update en automatisch inloggen hotspots.

3.0 update en automatisch inloggen hotspots. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik las dat je met de nieuwe 3.0 update je automatisch zou kunnen inloggen bij hotspots. Nu vraag ik me af hoe dit in zijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-06-09, 07:53
sponzert sponzert is offline
• iOS 7.0.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 54
Standaard 3.0 update en automatisch inloggen hotspots.

Ik las dat je met de nieuwe 3.0 update je automatisch zou kunnen inloggen bij hotspots. Nu vraag ik me af hoe dit in zijn werk gaat. Kan iemand me dat uitleggen?
__________________
Leef van dag tot dag, morgen ben je alles kwijt misschien.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-06-09, 11:33
sunaivod sunaivod is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 7
Standaard

Ik vind het vreemd, ik heb nog nooit mezelf aangemeld voor een hotspot ergens, had overal gewoon in het land internet op m'n iphone, dus kan iemand idd ff uitleggen wat dit nu precies inhoud..
  #3  
Oud 18-06-09, 11:52
Bacchus Bacchus is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 10
Standaard

Dit werkt nog niet goed. Mijn ervaringen met KPNHOTSPOT is dat je toch weer elke keer moet inloggen vanuit de Wi-Fi app en niet vanuit Safari.
  #4  
Oud 18-06-09, 12:20
sponzert sponzert is offline
• iOS 7.0.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bacchus Bekijk bericht
Dit werkt nog niet goed. Mijn ervaringen met KPNHOTSPOT is dat je toch weer elke keer moet inloggen vanuit de Wi-Fi app en niet vanuit Safari.
Ik zou al helemaal niet weten hoe dat dan in 3.0 zou werken. Hoe logt hij dan in als we even theoretisch er vanuit gaan dat het zou werken?
  #5  
Oud 18-06-09, 12:40
Muxje Muxje is offline
• iOS 4.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sponzert Bekijk bericht
Ik zou al helemaal niet weten hoe dat dan in 3.0 zou werken. Hoe logt hij dan in als we even theoretisch er vanuit gaan dat het zou werken?
Bij de meeste hotspots kan je gewoon de Wi-Fi-verbinding opzetten (de Wi-Fi zelf is onbeveiligd), maar moet je vervolgens in je browser een username / password invoeren voordat je echt het internet op kan.

In 3.0 kan de iPhone je automatisch aanloggen. Maak verbinding met de hotspot via Settings->Wi-fi in je iPhone, en de aanlog-webpagina komt vanzelf naar voren. Als je je username/password invult, dan zal de iPhone dat voortaan zelf doen. Het werkt prima met de hotspot van ons kantoor.

Helaas maakt de iPhone niet zelf verbinding met de hotspot als deze binnen bereik is. Hij doet dat wel met de Wi-Fi thuis, maar op kantoor moet ik weer naar Settings->Wi-fi en dan het netwerk aanklikken, voordat de verbinding gemaakt wordt. Zal wel een bugje zijn... de iPhone heeft wel meer problemen gehad met automatisch connecten naar Wi-Fi met een verborgen SSID
  #6  
Oud 18-06-09, 12:45
sponzert sponzert is offline
• iOS 7.0.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Muxje Bekijk bericht
Bij de meeste hotspots kan je gewoon de Wi-Fi-verbinding opzetten (de Wi-Fi zelf is onbeveiligd), maar moet je vervolgens in je browser een username / password invoeren voordat je echt het internet op kan.

In 3.0 kan de iPhone je automatisch aanloggen. Maak verbinding met de hotspot via Settings->Wi-fi in je iPhone, en de aanlog-webpagina komt vanzelf naar voren. Als je je username/password invult, dan zal de iPhone dat voortaan zelf doen. Het werkt prima met de hotspot van ons kantoor.

Helaas maakt de iPhone niet zelf verbinding met de hotspot als deze binnen bereik is. Hij doet dat wel met de Wi-Fi thuis, maar op kantoor moet ik weer naar Settings->Wi-fi en dan het netwerk aanklikken, voordat de verbinding gemaakt wordt. Zal wel een bugje zijn... de iPhone heeft wel meer problemen gehad met automatisch connecten naar Wi-Fi met een verborgen SSID
Ahhh, kijk dat is het antwoord wat ik zocht. Inderdaad jammer dat je telkens je het netwerk moet selecteren. Hij onthoud wel je gegevens? (inlognaam en password)
  #7  
Oud 18-06-09, 14:20
Muxje Muxje is offline
• iOS 4.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sponzert Bekijk bericht
Hij onthoud wel je gegevens? (inlognaam en password)
In theorie wel. In de praktijk vergeet hij het soms. Ik weet niet hoe dat komt; ik merk ook met de hotspots hierop kantoor dat mijn laptop hetzelfde Wi-Fi-net als een ander netwerk ziet, wellicht omdat hij via een andere hotspot (wireless router) binnenkomt. Of het is gewoon een bug in de iPhone.
  #8  
Oud 18-06-09, 17:23
Bacchus Bacchus is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 10
Standaard

Voorheen ging het prima hier op het werk. Wi-Fi maakte automatisch verbinding. Dat lijkt nu voorbij bij OS3.0. Niet handig. dus.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Is inloggen op MIJN ING inloggen veilig? Laurence190 iPhone Apps 0 03-05-11 18:25
Windows: automatisch inloggen itunes bzb iTunes 0 07-01-10 22:10
automatisch inloggen Buczynski Jailbreak apps en thema's 3 17-10-09 19:13
[Hotspots] Devicescape Easy Wi-Fi: Makkelijk inloggen op T-Mobile en KPN Hotspots Ironis iPhone Apps 12 29-11-08 18:30
"automatisch" in Hotspots ?! Frits Wi-Fi 7 20-06-08 10:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:35.