//

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update)

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Astug Ik heb mijn iPhone 3GS 16GB gekocht bij Mobistar om 9:30u wanneer de winkel openging. Ondertussen merk ik dat de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 28-06-09, 20:53
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astug Bekijk bericht
Ik heb mijn iPhone 3GS 16GB gekocht bij Mobistar om 9:30u wanneer de winkel openging.

Ondertussen merk ik dat de batterij het echt niet lang volhoudt. Ik heb nog niet geprobeert om hem 12 uur lang op te laden nadat hij volledig plat is.

Voorbeeld:

Vandaag ben ik opgestaan rond 11u, iPhone was plat dus heb ik deze in het stopcontact gestoken en laten opladen tot 100%. Dit was omstreeks 13u gedaan. Ik ben toen naar het stad vertrokken -onderweg 15min naar muziek geluisterd- wat rondgehangen -ondertussen niets gedaan met de iPhone, stond dus gewoon op standby- en ben nu net thuis, 19:30u -onderweg ook weer 15min muziek geluisterd-. 3G, Wi-Fi, Push, noem maar op, alles stond uit. In totaal heeft hij dus 6,5u aangestaan, waarvan 30min muziek geluisterd en de batterij staat al op 30%.

Ik vind dit ronduit belachelijk. Heeft iemand wat tips voor mij of kan iemand mij op een fout wijzen?

Hopelijk verbetert dit nog dramatisch. Ik zal hem deze nacht 12 uur laten opladen wanneer hij volledig plat is en morgen iets laten weten.

Bedankt.
Wow, dat is snel inderdaad. In mijn ogen kost de muziek juist bijna geen muziek. Als ik bijvoorbeeld nog 84% heb, en zet een half uur muziek op (zonder verder iets te doen, alleen luisteren dus) en ik kijk daarna weer even dan staat er nog steeds 84%. Met internet gaat-ie wat sneller leeg, zelfde geld voor games. Push heb ik uitstaan en fetch op elk uur.

3G zet ik alleen aan als ik het nodig heb en geen Wi-Fi gebruik heb. Wi-Fi zet ik ook altijd uit, en pas aan als ik het nodig heb (ik zeg nu wel altijd, maar ik heb hem nu ook pas 3 dagen hoor ) maar werkt volgens mij wel.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 28-06-09, 20:56
Astug Astug is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
2 uur opladen is ook niet genoeg. de iphone battery geeft idd aan dat die vol is maar dit eigenlijk niet zo.
Je moet echt wel 8 uur ofso opladen, gewoon aan de lader hangen als je gaat slepen, en dan als je wakker wordt eraf halen. Je zal zien dat je batterij veel langer mee gaat dan
Dat ben ik van plan. Ik ga hem deze nacht nadat hij volledig plat is voor 12 uur insteken in kijken of er een merkbaar verschil is.

Weet er iemand of het aanzetten van "Pas automatisch aan" onder helderheid een effect heeft op de batterij? Dit staat standaard aan & mijn helderheid staat op ~50%. Op de site van Apple staat dat het aanzetten van deze functie ervoor zorgt dat de batterij wat langer meegaat, op andere plaatsen lees ik dan weer helemaal iets anders.

Ik heb ook net een PM gekregen van iemand die me vertelt om de iPhone gewoon is helemaal te resetten (dus alle media & gegevens te verwijderen) en daarna alles er terug opzetten. Zou dit effect hebben?

Nog is bedankt voor toekomstige reacties.
  #63  
Oud 28-06-09, 21:01
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astug Bekijk bericht
Dat ben ik van plan. Ik ga hem deze nacht nadat hij volledig plat is voor 12 uur insteken in kijken of er een merkbaar verschil is.

Weet er iemand of het aanzetten van "Pas automatisch aan" onder helderheid een effect heeft op de batterij? Dit staat standaard aan & mijn helderheid staat op ~50%. Op de site van Apple staat dat het aanzetten van deze functie ervoor zorgt dat de batterij wat langer meegaat, op andere plaatsen lees ik dan weer helemaal iets anders.

Ik heb ook net een PM gekregen van iemand die me vertelt om de iPhone gewoon is helemaal te resetten (dus alle media & gegevens te verwijderen) en daarna alles er terug opzetten. Zou dit effect hebben?

Nog is bedankt voor toekomstige reacties.
Ik zelf snap niet waarom resetten zou helpen. De batterij veranderd daarvan toch niet. Met dat pas automatisch aan verschilt denk ik. Als je de helderheid standaard heel hoog hebt, zou het vast wel goed kunnen helpen maar als je hem zoiezo altijd laag hebt, en je hebt dat automatisch aan, dan gaat hij steeds controleren of het omlaag moet (terwijl hij al laag staat).

Als jij het niet erg vind om de scherm helderheid altijd laag te hebben - en als je het niet erg vind het af en toe een keertje handmatig hoger te zetten door de felle zon - dan kan je dat automatisch aanpassen beter uitzetten.
  #64  
Oud 28-06-09, 21:01
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astug Bekijk bericht
Dat ben ik van plan. Ik ga hem deze nacht nadat hij volledig plat is voor 12 uur insteken in kijken of er een merkbaar verschil is.
Zou dit effect hebben?

Nog is bedankt voor toekomstige reacties.
zoals een paar topics terug heb ik al gezegt dat ik de iphone helemaal herstelt heb in itunes en als nieuwe heb laten herkennen.
nu zit de iphone vanaf 16uur ongeveer aan de lader en is al sneller opgeladen dan voordien.
Ik laat hem hangen tot morgenvroeg 5uur als ik ga werken.
morgen ga je het resultaat kunnen lezen.
Zal om de 2uur een screenshot nemen zodat je het uur en de batterijpercentage mee kunt volgen
__________________
at your service
  #65  
Oud 28-06-09, 21:03
Astug Astug is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver Bekijk bericht
zoals een paar topics terug heb ik al gezegt dat ik de iphone helemaal herstelt heb in itunes en als nieuwe heb laten herkennen.
nu zit de iphone vanaf 16uur ongeveer aan de lader en is al sneller opgeladen dan voordien.
Ik laat hem hangen tot morgenvroeg 5uur als ik ga werken.
morgen ga je het resultaat kunnen lezen.
Zal om de 2uur een screenshot nemen zodat je het uur en de batterijpercentage mee kunt volgen
Bedankt, veel succes -voor jou & mij-.
  #66  
Oud 28-06-09, 21:11
pvdj446 pvdj446 is offline
• iOS 4.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 22
Standaard

Als newbie weet ik niet hoe ik moet resetten. Kan iemand dit uitleggen. Of een handleiding posten?
Thx Peter
  #67  
Oud 28-06-09, 21:23
stef007 stef007 is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 42
Standaard

Instellingen/algemeen/gebruik/stel opnieuw in/hier kan je kieze welke reset. Succes
  #68  
Oud 28-06-09, 21:29
pvdj446 pvdj446 is offline
• iOS 4.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 22
Standaard

Ok we gaan eens proberen
  #69  
Oud 28-06-09, 22:30
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvdj446 Bekijk bericht
Als newbie weet ik niet hoe ik moet resetten. Kan iemand dit uitleggen. Of een handleiding posten?
Thx Peter
Beste Peter,

Sinds kort hebben we een nieuw systeem uitgevonden, we noemen het Google. Je vult simpel een aantal woordjes in (waar je naar op zoek bent) en dan krijg je een lijst vol met resultaten. In jou geval gaat het om een iPhone en een reset. Je wilt je iPhone dus resetten. Dan tik je simpel in "iPhone resetten" en je krijgt de volgende resultaten: iPhone resetten - Google zoeken

In dit geval klik je gewoon de eerste aan en je krijgt meerdere antwoorden. Natuurlijk kon ik ook het antwoord direct geven, maar ik wil je de fun van 'Google' niet ontnemen.
  #70  
Oud 28-06-09, 22:40
Astug Astug is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Beste Peter,

Sinds kort hebben we een nieuw systeem uitgevonden, we noemen het Google. Je vult simpel een aantal woordjes in (waar je naar op zoek bent) en dan krijg je een lijst vol met resultaten. In jou geval gaat het om een iPhone en een reset. Je wilt je iPhone dus resetten. Dan tik je simpel in "iPhone resetten" en je krijgt de volgende resultaten: iPhone resetten - Google zoeken

In dit geval klik je gewoon de eerste aan en je krijgt meerdere antwoorden. Natuurlijk kon ik ook het antwoord direct geven, maar ik wil je de fun van 'Google' niet ontnemen.
Hij heeft net al het antwoord gekregen. Hoogstwaarschijnlijk weet hij al van Google af, hij is gewoon te lui om het zelf op te zoeken. Er is geen reden om zo'n nutteloze post te doen gewoon om iemand belachelijk te maken. Zeer volwassen...
  #71  
Oud 28-06-09, 22:48
foto-ed foto-ed is offline
• iOS 14.2
• 10.0.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 11
Standaard

Voor wie meer info over het gebruik van de batterij van de iPhone wil. (Hoe je hem moet opladen ed.) Kijk dan op deze pagina: Apple - Batterijen - iPhone
  #72  
Oud 28-06-09, 22:50
dedafmonteur's schermafbeelding
dedafmonteur dedafmonteur is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Best
Berichten: 279
Stuur een bericht via MSN naar dedafmonteur
Standaard

jongens,

een li-ion battarij werkt pas goed na zeker 20 tot 50 charges.
dit is bewezen en klopt ook.
ik merk het bij al mn gadgets die een li-ion battarij hebben.

zorg dat je het wel goed doet.
zorg dat de battarij helemaal leeg is voordat je hem oplaad, als je het al op 80% doet zal hij uiteindelijk minder lang meegaan.
__________________
Ik ben niet verantwoordelijk voor wat ik zeg. Toch?
  #73  
Oud 28-06-09, 22:51
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astug Bekijk bericht
Hij heeft net al het antwoord gekregen. Hoogstwaarschijnlijk weet hij al van Google af, hij is gewoon te lui om het zelf op te zoeken. Er is geen reden om zo'n nutteloze post te doen gewoon om iemand belachelijk te maken. Zeer volwassen...
Ik wil hem niet belachelijk maken maar wil hem er gewoon op wijzen dat hij ook Google kon intikken en "iPhone reset". Natuurlijk, vragen zijn altijd goed maar zoiets kon hij ook even zelf opzoeken. Net zoiets als om een adres vragen terwijl het op een briefje staat die voor je ligt.
  #74  
Oud 28-06-09, 22:53
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door foto-ed Bekijk bericht
Voor wie meer info over het gebruik van de batterij van de iPhone wil. (Hoe je hem moet opladen ed.) Kijk dan op deze pagina: Apple - Batterijen - iPhone
ja nog een heel verhaal
begrijp ik het nou goed en ziet de batterij het pas als een nieuwe laadsyclus als je vanaf 0 gaat opladen, dus als je batterij helemaal leeg is?
Dus als je vanaf 20% ofso op gaat laden naar 100% en volgende dag bijvoorbeeld van 10% naar 50% is dat nog steeds 1 en dezelfde laadsyclus???
Want dan zou je toch zeggen dat het juist niet goed is om je batterij helemaal leeg te laten lopen iedere keer. (behalve de eerste keer)
  #75  
Oud 28-06-09, 22:55
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
ja nog een heel verhaal
begrijp ik het nou goed en ziet de batterij het pas als een nieuwe laadsyclus als je vanaf 0 gaat opladen, dus als je batterij helemaal leeg is?
Dus als je vanaf 20% ofso op gaat laden naar 100% en volgende dag bijvoorbeeld van 10% naar 50% is dat nog steeds 1 en dezelfde laadsyclus???
Want dan zou je toch zeggen dat het juist niet goed is om je batterij helemaal leeg te laten lopen iedere keer. (behalve de eerste keer)
Minimaal 1x per maand laten legen lopen tot 0% en opladen tot 100% is goed, aldus Apple. Staan ook handige tips in om batterij te besparen.
  #76  
Oud 28-06-09, 23:12
dedafmonteur's schermafbeelding
dedafmonteur dedafmonteur is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Best
Berichten: 279
Stuur een bericht via MSN naar dedafmonteur
Standaard

WIKIPEDIA B*TCHES
handig he world wide web


Levensduur:
Een nadeel is dat de Li-ion-batterij continu zijn capaciteit verliest, al wordt hij niet gebruikt. Dit verlies is groter bij hogere temperaturen. Door dit chemisch verval gaat bijvoorbeeld een laptopaccu typisch 3 tot 5 jaar mee. Dit afbraakfenomeen wordt versterkt wanneer de batterij volledig is opgeladen. De batterij mag niet helemaal ontladen worden, omdat de batterij dan onherstelbaar uit kan vallen.

BewaartemperatuurCapaciteitsverlies na 1 jaarCapaciteitsverlies na 1 jaar(half-opgeladen batterij)(volledig opgeladen batterij)0°C2%6%25°C4%20%40°C15%35%60°C25%40% (na 3 maanden)
Bron: BatteryUniversity.com
Gezien de hoge kostprijs van Li-ion-batterijen, is het verantwoord om de levensduur ervan te verhogen. Dit kan met inachtneming van de volgende maatregelen:
Bewaren:
  • In de koelkast (niet in de vriezer)
  • Niet geheel opladen (tot bijv. 97 %)
  • Niet geheel ontladen (i.v.m. diepontlaadgevaar)
Tijdens gebruik:
  • Zo veel mogelijk een adapter gebruiken
  • (Voor laptop batterij eruit wanneer de laptop aan de adapter zit (i.v.m. levensduurverkortende hoge temperatuur)
  #77  
Oud 28-06-09, 23:19
Igor W Igor W is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 106
Standaard

Dit lijkt me al veel correcter. Ik heb altijd gehoord dat het volstrekt af te raden is om een Li Ion batterij volledig te ontladen.

Zelf laad ik de batterij eens in de twee weken ongeveer voor de volle 100% op ; ik probeer om eens in de maand minstens tot 15% te zakken, maar ga nooit lager.
  #78  
Oud 28-06-09, 23:31
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

De iPhone gaat net voordat de batterij op is vanzelf uit (dus hetzelfde als de standby knop ingedrukt houden) dus helemaal leeg is-ie nooit
  #79  
Oud 29-06-09, 00:14
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

@dedafmonteur:
hèhè eindelijk iemand die de juiste informatie verstrekt. Deze batterijsoort is al jaren op de markt en nog stééds denken mensen dat je helemaal moet ontladen en opladen.

Iedereen die loopt te zeuren over de batterijduur van de iPhone veroorzaken dit zelf doordat ze hun batterij gewoon niet dúrfen op te laden of obsessief bezig zijn de batterijduur zo goed mogelijk te houden. Vind je het gek dat de batterij duur kort wordt als je de batterij steeds helemaal uitput tot ie op is. Wat is er nou makkelijker dan gewoon iedere nacht opladen?! Dat ding moet als het even kan gewoon continu opgeladen worden!

Laatst gewijzigd door joblamie; 29-06-09 om 00:16.
  #80  
Oud 29-06-09, 00:25
Astug Astug is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joblamie Bekijk bericht
@dedafmonteur:
hèhè eindelijk iemand die de juiste informatie verstrekt. Deze batterijsoort is al jaren op de markt en nog stééds denken mensen dat je helemaal moet ontladen en opladen.

Iedereen die loopt te zeuren over de batterijduur van de iPhone veroorzaken dit zelf doordat ze hun batterij gewoon niet dúrfen op te laden of obsessief bezig zijn de batterijduur zo goed mogelijk te houden. Vind je het gek dat de batterij duur kort wordt als je de batterij steeds helemaal uitput tot ie op is. Wat is er nou makkelijker dan gewoon iedere nacht opladen?! Dat ding moet als het even kan gewoon continu opgeladen worden!
Ik heb mijn iPhone 3GS nog maar 3 dagen. Ik heb hem deze morgen opgeladen tot 100% (~2 uur opladen vanaf 0). Standby 9u, waarvan 30min naar muziek geluisterd. Belachelijk? Ik denk het wel. (Wi-Fi, 3G, Push, Bluetooth, Locatievoorzieningen, enz, ALLES stond zelfs UIT!)

Hij is dus nu weer op 0 (uitgevallen). Ik ga hem eens 12u lang laten opladen & dan kijken wat het resultaat is.

Maar 9u standby is te belachelijk voor woorden.
Reageren

Labels
batterij



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Teleurstellend toetsenbordje maartenotto iPad algemeen 4 21-09-10 21:19
Energieverbruik 3G en Wi-Fi Miguelb Wi-Fi 0 18-05-09 19:02
Iphone teleurstellend jocha99 Archief 3 29-10-08 09:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:09.