//

Reparatie (zonder garantie)

Reparatie (zonder garantie) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Inleiding Onlangs ben ik het slachtoffer geworden van bruut en inhumaan autogeweld, waarbij mijn iPhone de zak van mijn broek verliet en de wijde wereld ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-06-09, 08:46
ChiTheDesigner ChiTheDesigner is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 63
Red face Reparatie (zonder garantie)

Inleiding
Onlangs ben ik het slachtoffer geworden van bruut en inhumaan autogeweld, waarbij mijn iPhone de zak van mijn broek verliet en de wijde wereld introk. Ze vloog door de lucht, om uiteindelijk met haar transparante gezicht onder het aangename zonlicht in het mooie zomergras te belanden. De automobilist besloot dat het tijd was om op het gaspendaal te drukken en toen ik op stond, vond ik mijn telefoon in het gras, liggende, alsof alles goed was.

Echter, ik kwam dichterbij en toen zag ik wat er precies aan de hand was:




* Enorme breuken in de glasplaat
* Een stuk glas uit de glasplaat
* Deuken in de metalen ring
* Gescheurde headphone-in
* Haarscheuren in de casing
* Deuken in de casing

..en dat op het zonnige zomergras.

Verzekering? Uhh.. Nee.
Goed, een jaar geleden, toen ik op 11 juli om 6:00 stipt voor de deur van iPhone winkel zat dacht ik eraan een verzekering te nemen - echter, toen ik later in de winkel stond kon de medewerker mij niet vertellen wat er precies gedekt werd en uiteindelijk heb ik besloten niet met Pro-Assist in zee te gaan gezien de destijds niet-heel-positieve reacties die naar buiten waren gekomen.

Nu heb ik dus een iPhone 3G Black 16GB die het overigens nog perfect doet (ik speel nog dagelijks pong) die eruit ziet alsof ze een diensttijd in Irak heeft gehad. Dit kan niet natuurlijk. Buiten het feit om dat ik nu een sillicon sleeve heb gekocht (Haha ja lach maar.. ) moet mijn baby natuurlijk gerepareerd worden! Ik bedoel, met haar innerlijk is niets mis maar het oog wil ook wat! En ik hou wel van een ruige look, maar dit gaat me iets te ver.

T-Mobile
Eenmaal bij T-Mobile belandt bieden ze me drie keuzes; het toestel wordt opgestuurd voor 'reparatie' (kom ik zo op terug), je sluit een nieuw abbonnement af met een nieuw toestel wat ingaat zodra dit abbonnement afloopt of je doet helemaal niets.

Indien 'reparatie' wordt de telefoon 'opgestuurd' en krijg ik een perfect werkende telefoon terug. Kosten: €500. Toen ik de medewerker vroeg hoe de prijs zo hoog kon zijn aangezien alleen het glas en de casing echt stuk zijn (en de casing mag van mij best deukjes hebben, maar dat gat is gewoon niet charmant), biechtte hij na veel opdringen op dat ze de iPhone niet repareren, maar gewoon 'vervangen'. Je krijgt dan een 'nieuw' toestel.

En nu?
Ik vind m'n iPhone heel veel waard, maar ik ga geen €500 neerleggen wanneer ik alleen een gebroken scherm en een casing wil vervangen. Dat waren dus geen opties. Nu ben ik genoodzaakt of ZELF een 3G Glasplaat te vinden en deze in de telefoon te monteren of geattendeerd te worden op iemand die dit (vakkundig natuurlijk) kan.

Mijn vraag:
Zijn er mensen met ervaringen over het repareren van een iPhone buiten de Apple service om?

Zo ja, waar liet je dit doen, hoeveel kostte dit ongeveer en hoe was de service?

Zo nee, zijn er dan mensen die een ervaring hebben met €500 betalen aan T-Mobile voor een nieuw toestel? En was deze ervaring positief? (kan ik me haast niet voorstellen, maar goed..)

Mijn dank aan jullie is zoals altijd zeer groot, groter dan dat woorden kunnen omschrijven.

Laatst gewijzigd door ChiTheDesigner; 24-06-09 om 08:55.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-06-09, 17:47
crazywarning crazywarning is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 84
Standaard

nou als je 500 euro zou moeten betalen kan je beter even naar onze zuiderburen afreizen. Daar lag de prijs van een iphone 3gs niet veel hoger Maar nee nog gelukkig geen ervaringen. Wel ben ik ook benieuwd naar de ervaringen mocht het eens gebeuren....
  #3  
Oud 24-06-09, 18:28
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Voor 575 heb je een nieuwe 3GS, simlockvrij... Dus ik zou het dan wel weten...

Off-topic
kudo's voor je text en taalgebruik...

__________________
2G US 16GB, 3GS 16GB black, 4 32GB black AT&T Simlock, 4S 16GB black, 5S 32GB spacegrey.
  #4  
Oud 24-06-09, 21:03
MsG MsG is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Waar heb je er een zo goedkoop? .

Ik las wel op tweakers of was het hier? dat iemand bij een extern bedrijf voor 40 euro nieuw glas had in gezet. Vervolgens had hij bij T-Mobile gezeurt voor de stofjes, en kreeg toen een nieuwe iPhone .

Niet een idee om de iPhone te verkopen op marktplaats? Gewoon even adverteren met dat het de 16Gb versie is die uit de handel gaat en dus zeldzaam aan het worden is. Best kans dat mensen nog 250 voor een kapotte iphone geven, aangezien hij technisch werkt. En dan 100 bijleggen en dan heb je voor 350 wel een iPhone 3G nieuw in doos, als ik zo een beetje rondkijk.

Je schrijft leuk idd .
  #5  
Oud 24-06-09, 21:21
Reloader Reloader is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 67
Standaard

ipod-service.nl goede service, kan altijd prijsopgaaf laten doen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Reparatie iphone met garantie haroldv iPhone algemeen 4 22-02-12 12:56
Iphone garantie/reparatie vraag john1979 Odido (T-Mobile) 32 09-04-10 10:51
iPhone 3GS: unlocken zonder garantie te verliezen? guldanbart Unlock 1 22-03-10 21:43
Ten einde raad>gejailbreakt, kapot, garantie, reparatie? royPhone Archief 5 20-01-10 16:17
reparatie tijdens garantie digiboudy71 iPhone algemeen 13 05-04-08 15:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:36.