//

turbo sim werkt niet meer?

turbo sim werkt niet meer? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) ik heb een maandje geleden in de vs een iphone gekocht inclusief Gevey 3g (plus2) turbosim. Het werkte in de VS allemaal prima, ook met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-07-09, 16:31
wilwel wilwel is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 6
Angry turbo sim werkt niet meer?

ik heb een maandje geleden in de vs een iphone gekocht inclusief Gevey 3g (plus2) turbosim. Het werkte in de VS allemaal prima, ook met mijn nederlandse T-mobile simonly kaart. zo ook in frankrijk.
Eenmaal nu weer terug in NL werkt het dus niet. Als ik beide kaarten erin steek geeft ie tweemaal aan "no sim" vervolgens "searching". dan springt ie even op "t-mobile", verliest zijn signaal en vervolgens weer "no sim".
ik ben een absolute beginner met de iphone dus geen flauw idee of ik iets fout doe / heb gedaan of nog ga doen.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

ps. In de VS meldde de telefoon bij opstarten steeds "using gevey 3g turbosim" oid, dat heeft sinds in NL niet meer gedaan.......
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-07-09, 17:07
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Het is niet zo dat je je iPhone hebt geupdate toevallig zodat je TurboSIM niet meer werkt?
  #3  
Oud 02-07-09, 02:17
wilwel wilwel is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 6
Standaard

nee, daar ben ik juist erg voorzichtig mee geweest. in de vs werkte ie nog toen ik in t vliegtuig stapte, toen ik vervolgens in parijs landde deed ie t ook meteen, weer t vliegtuig in naar a'dam en eenmaal daar aangekomen weigerde ie.........
  #4  
Oud 02-07-09, 10:18
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Even redsn0w draaien, en ultrasn0w installeren via Cydia.

Je turbosim werkt niet meer vanwege de baseband update, daar kan je turbosim niks mee.
Dus of je turbosim updaten (wat je hoogstwaarschijnlijk zelf niet kan) of ultrasn0w gebruiken (meer dan genoeg guides en tutorials over te vinden).

Laatst gewijzigd door Thaan; 02-07-09 om 10:26.
  #5  
Oud 02-07-09, 10:38
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thaan Bekijk bericht
Even redsn0w draaien, en ultrasn0w installeren via Cydia.

Je turbosim werkt niet meer vanwege de baseband update, daar kan je turbosim niks mee.
Dus of je turbosim updaten (wat je hoogstwaarschijnlijk zelf niet kan) of ultrasn0w gebruiken (meer dan genoeg guides en tutorials over te vinden).
Hij zegt toch dat hij _niet_ een update gedaan heeft
  #6  
Oud 02-07-09, 10:44
wilwel wilwel is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 6
Standaard

maar zou dat dan wel eventueel een oplossing zijn, of breng ik mijzelve dan nog dieper in de problemen?
  #7  
Oud 02-07-09, 11:03
PeterTe PeterTe is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 285
Standaard

Met een ultrasn0w unlock heb je hem software matig geunlockt en hoef je geen turbosim meer te gebruiken. Maar je kan niet de volgende Iphone update instaleren op de iphone want dan is hij weer gelockt. je moet dan wachten op het dev team voor een unlock voor die versie.
  #8  
Oud 02-07-09, 11:11
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Als je het niet erg vind om naar 3.0 te gaan kun je inderdaad bovenstaande doen. Als je nog de oudere baseband hebt kun je anders ook yellowsnow gebruiken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone unlocked, sim verwisseld, werkt niet meer Mixhael Archief 2 20-01-09 19:02
Turbo-sim ..???? Nealz Archief 1 03-04-08 21:40
Turbo sim werkt niet op 1.1.2 erikdee Archief 11 02-02-08 23:37
België: contacten op sim na turbo sim mathphone Overige providers België 2 17-01-08 18:44
turbo sim werkt niet piedp Archief 0 01-01-08 19:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:46.