//

Wel internet, geen abbonement

Wel internet, geen abbonement discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) (Voorvoegsel moest ik helaas invullen...) Hallo! Op mijn iPhone met Rebel Sim en KPN Hi kan ik (helaas) als ik buiten, ver weg van gebouwen, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-07-09, 21:42
BramW BramW is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 40
Standaard Wel internet, geen abbonement

(Voorvoegsel moest ik helaas invullen...)


Hallo!

Op mijn iPhone met Rebel Sim en KPN Hi kan ik (helaas) als ik buiten, ver weg van gebouwen, sta gewoon internetten.
Er is dus geen mogelijkheid op Wi-Fi.
Ook staat 3G, dataroaming, vpn en het mobiele data netwerk uit. Wel heb ik locatievoorzieningen aanstaan.

Hoe kan het dat ik internet heb en nog belangrijker: hoe schakel ik dit uit?
(Het gaat een duur grapje worden...)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-07-09, 00:15
CHjazzzz CHjazzzz is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Kun je bij de instellingen van mobiel datanetwerk komen? Zo ja, dan kun je het beste alle instellingen verwijderen. Dan zou je geen internetverbinding kunnen maken met het mobiele netwerk maar natuurlijk wel met Wi-Fi. Of je neemt een Hi Eindeloos online bundel. Kost i.i.g. minder dan wat er nu gebeurt
  #3  
Oud 02-07-09, 15:38
Inkie Inkie is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 27
Standaard

Ik heb van een vergelijkbaar gevalletje last denk ik...
Ik ben gewoon in huis waar Wi-Fi bereik is, maar ik zie een GPRS rondje, ZONDER dat ik enige internetinstellingen ingevuld heb of aan heb staan.
Hoe kan dit?!
  #4  
Oud 02-07-09, 16:45
BramW BramW is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHjazzzz Bekijk bericht
Kun je bij de instellingen van mobiel datanetwerk komen? Zo ja, dan kun je het beste alle instellingen verwijderen. Dan zou je geen internetverbinding kunnen maken met het mobiele netwerk maar natuurlijk wel met Wi-Fi. Of je neemt een Hi Eindeloos online bundel. Kost i.i.g. minder dan wat er nu gebeurt
Ik had al geen enkele instelling ingevuld. Het is een T-Mobile iPhone en die kan niet uit zichzelf de instellingen van KPN Hi verzinnen toch? Of staan deze op de sim toevallig?
En zoals ik al zei stond/staat alles uit en is niks ingevuld...
  #5  
Oud 02-07-09, 23:16
CHjazzzz CHjazzzz is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Doorgaans neemt hij de instellingen over van de sim en als je ook maar iets weg haalt dan werkt het niet meer maar dan moet je wel bij het instellingen menu komen. Als jij zegt dat je daar bij kan en er staat niets ingevuld dan kan en mag het nooit geld gaan kosten

Oh ja, ik heb even op mijn iPhone gedaan wat jij allemaal hebt aangegeven maar kan gewoon internetten maar wel heeeeeeeel langzaam. Dus ik denk toch echt dat je moet zien te komen bij de instellingen voor mobiel data netwerk

Laatst gewijzigd door CHjazzzz; 02-07-09 om 23:21. Reden: Vorig bericht was even een mix-up
  #6  
Oud 02-07-09, 23:19
BramW BramW is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 40
Standaard

Hm, die mogelijkheid bestaat ja. Op mijn vorige toestel heb ik jaren geleden een melding gekregen dat "de instellingen" gedownload waren. Ik dacht dat die op het toestel stonden en niet op de sim.
Nu heb ik uit voorzorg bij mobiel datanetwerk maar blablabla ingevuld en het lijkt te werken.
Ik krijg nu een melding dat er geen verbinding met het mobiele netwerk gemaakt kan worden. Morgen maar eens ergens "in the middle of nowhere" proberen.
  #7  
Oud 02-07-09, 23:21
Inkie Inkie is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 27
Standaard

CHjazzzz:
Wat bedoel je hier precies mee?
Heb het namelijk een keer eerder meegemaakt met een klant dus misschien is dat nu ook het geval. Het is gewoon een kwestie van mogelijkheden wegstrepen en een beetje meedenken.

Wat gebeurde er toen met die klant? Moest hij veel geld betalen of?
  #8  
Oud 02-07-09, 23:36
CHjazzzz CHjazzzz is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

@ BramW

Ben blij dat je het hebt gevonden. Ik weet zeker dat je zal merken dat het niet meer werkt.

@ Inkie

Nee, wat ik bedoelde was dat ik een dergelijke situatie mee had gemaakt waar de klant met haar iPhone liever alleen met Wi-Fi wou internetten en niet met mobiel internet. Toen heb ik de handeling gedaan zoals ik aan BramW had uitgelegd en dat werkte. Net als bij ieder ander merk toestel. Je kan meestal wel de instellingen verwijderen of scrambelen zodat het niet meer werkt. Alleen bij prepay toestellen blijkt dat meestal niet te kunnen.

No worries dus.....

Oh ja, dat rondje of 3G zal je altijd zien ookal heb je geen instellingen.

Laatst gewijzigd door CHjazzzz; 02-07-09 om 23:38.
  #9  
Oud 02-07-09, 23:46
BramW BramW is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 40
Standaard

Het enige dat ik raar blij vinden, is dat ik meen ergens gelezen te hebben dat mobiel internet niet werkt met een Rebel-Sim. Blijkbaar wel...
  #10  
Oud 02-07-09, 23:49
CHjazzzz CHjazzzz is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Hahaha! Daar heb je dan wel weer gelijk in. En als je nou op je volgende rekening dan ook geen internet in rekening gebracht krijgt is het een revolutie

Maar dat zal dan wel weer niet Maarja, hopen mag altijd.
  #11  
Oud 02-07-09, 23:55
BramW BramW is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 40
Standaard

10 dagen en we weten het
  #12  
Oud 03-07-09, 00:12
CHjazzzz CHjazzzz is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Ben benieuwd

Mocht je ooit weer in de rats zitten dan kun je even ook PM-en. Hoop i.i.g. dat je vraag beantwoord is en ook zal aanhouden.
Reageren

Labels
internet, iphone, kpn



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen (Mobiel) internet, wel internet via Wi-Fi vuurvreter Wi-Fi 35 17-09-10 00:25
3G: wel internet/wel verbinding server, Wi-Fi: wel internet/geen verbinding met serve Pieter van Andes Wi-Fi 0 29-07-10 01:46
Geen internet meer na ingaan Iphone abbonement maloutje191 iPhone algemeen 1 12-07-10 20:27
wel verbinding geen internet, andere iphone wel! tice Wi-Fi 0 30-06-09 12:11
Heb geen Service ik heb een Vodafone Abbonement (geen INternet) deaapdaar Vodafone 0 11-03-09 13:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:42.