//

[3GS] Vraag omtrend bereik 3G/non-3G

[3GS] Vraag omtrend bereik 3G/non-3G discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds gisteren een iPhone 3gs 16gig zwart gekocht, gewoon met een Nederlands T-Mobile abonnement. Nu zit ik een beetje te rotzooien met de ontvangst/bereik en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-07-09, 12:12
Tommeh Tommeh is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 105
Standaard [3GS] Aanbieder menu verdwijnt continue op 3G, geen ontvangst

Sinds gisteren een iPhone 3gs 16gig zwart gekocht, gewoon met een Nederlands T-Mobile abonnement. Nu zit ik een beetje te rotzooien met de ontvangst/bereik en heb even de vraag of iemand me kan uitleggen of dit nou normaal is of dat ik er mee terug moet.

Even een voorbeeld met 3G uit en Wi-Fi aan :



Goed ontvangst kwa netwerk, zo ook Wi-Fi. Ook zonder Wi-Fi een goed ontvangst op GPRS. Bij aanbieder staat ook gewoon T-Mobile :



Nu zet ik 3G aan en dan komt het eerste probleem :



Eerst even goed ontvangst en vervolgens :



Of zelfs :



Behoorlijk slecht dus, niet alleen de internet verbinding maar ook de telefoonverbinding. Is dit verbonden aan elkaar? Op het moment dat ik 3G activeer, wordt dan "het 2g netwerk incl gprs" gewoon overgeslagen?

Nog belangrijker in mijn ogen is dat het Aanbieder menu gewoon continue verdwijnt en terug komt :


naar


Is dit normaal? Ik kan op dat moment niets kiezen dus krijg ik het idee dat er iets mis is met de 3G module in de telefoon. Is hier een logische verklaring voor, mis ik ergens een stukje informatie?

Ik heb overigens gezocht en wat informatie gevonden hier, alleen nog niets wat mijn vragen kan beantwoorden. Wel lijkt het wat te maken te hebben met dit topic.

Laatst gewijzigd door Tommeh; 12-07-09 om 23:09.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-07-09, 12:28
Peter3GS Peter3GS is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Volgens mij heb je geen 3G ontvangst.
  #3  
Oud 12-07-09, 22:56
Tommeh Tommeh is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 105
Standaard

Ik heb er even een filmpje van gemaakt, dit lijkt het grote probleem te zijn :

YouTube - iPhone
  #4  
Oud 12-07-09, 23:00
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Arrow

Op verzoek verplaatst naar Problemen.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #5  
Oud 13-07-09, 00:14
Fab1Man Fab1Man is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 329
Standaard

Ik vind het nogal vreemd dat hij met 3G actief niet gewoon terug switched naar GPRS. Het lijkt wel alsof je een soort van forcering hebt naar het 3G netwerk waardoor hij niet wil terugswitchen. Staat de Netwerkselectie bij Aanbieder op Automatisch?
  #6  
Oud 13-07-09, 00:48
Tommeh Tommeh is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 105
Standaard

Yes, die staat op automatisch inderdaad. Kan er eigenlijk helemaal niets van maken verder.

Heb 'm gerestored, netwerk instellingen gereset, meer kan ik eigenlijk niet doen denk ik. Morgen terug naar de winkel maar dan begint de ellende natuurlijk pas...
  #7  
Oud 13-07-09, 10:58
Michiel93 Michiel93 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 30
Standaard

Ik heb ook een soortgelijk probleem. Alleen is het bij mij veelal binnens huis. Als er geen netwerk is krijg ik steeds een popup scherm waar op staat geen netwerk beschikbaar blablabla en dan kan je kiezen tussen sluit en instellingen, normaal kies ik dan instellingen en als hij dan alsnog geen netwerk vind komt er geen nieuw popup scherm maar soms als ik op instellingen of sluit klik komt er gelijk weer zon popup en dat gaat dan oneindig door. Ik heb er een filmpje van gemaakt en ik ga er vandaag mee naar de tmobile winkel in de hoop dat mijn abo goedkoper wordt.

Ik zit ook met het probleem dat als ik op 3G over schakel, ik ineens geen berijk meer heb
  #8  
Oud 13-07-09, 13:09
Tommeh Tommeh is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michiel93 Bekijk bericht
Ik heb ook een soortgelijk probleem. Alleen is het bij mij veelal binnens huis. Als er geen netwerk is krijg ik steeds een popup scherm waar op staat geen netwerk beschikbaar blablabla en dan kan je kiezen tussen sluit en instellingen, normaal kies ik dan instellingen en als hij dan alsnog geen netwerk vind komt er geen nieuw popup scherm maar soms als ik op instellingen of sluit klik komt er gelijk weer zon popup en dat gaat dan oneindig door. Ik heb er een filmpje van gemaakt en ik ga er vandaag mee naar de tmobile winkel in de hoop dat mijn abo goedkoper wordt.

Ik zit ook met het probleem dat als ik op 3G over schakel, ik ineens geen berijk meer heb
Was het bij jou ook zo dat het menu continue verdween bij je instellingen (zie mijn filmpje )? Mijn telefoon is vandaag weer retour gegaan, ben benieuwd wanneer ik een nieuwe krijg.
  #9  
Oud 13-07-09, 13:23
Michiel93 Michiel93 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeh Bekijk bericht
Was het bij jou ook zo dat het menu continue verdween bij je instellingen (zie mijn filmpje )? Mijn telefoon is vandaag weer retour gegaan, ben benieuwd wanneer ik een nieuwe krijg.
nee dat heb ik niet. Hoe post je hiereen filmpje dat zet ik mijnes er ook wel ff op
  #10  
Oud 13-07-09, 14:00
Tommeh Tommeh is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michiel93 Bekijk bericht
nee dat heb ik niet. Hoe post je hiereen filmpje dat zet ik mijnes er ook wel ff op
Even op Youtube uploaden en dan de link hierzetten, embedden gebeurt automatisch.
  #11  
Oud 17-08-09, 01:09
Tommeh Tommeh is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 105
Standaard

Inmiddels een nieuwe iPhone ontvangen, heeft toch een maand geduurd. Opgelost dus.
Reageren

Labels
3gs, bereik, gprs, ontvangst



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3GS Wi-Fi + Bereik Probleem. Le0nard Wi-Fi 3 25-05-11 08:16
Verschil bereik 3GS en 4 basicboy iPhone algemeen 6 07-03-11 21:19
iPhone 3GS 3G bereik. Hoolz Odido (T-Mobile) 1 15-11-10 09:39
iPhone 4 en 3GS bereik probleem Tim4444 iPhone algemeen 1 30-06-10 23:26
Belgische wetgeving omtrend garantie Runaque Chat en geruchten 0 21-12-09 18:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:15.